Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Radim Zelený | rubrika: BrandInsight | 26. 8. 2024
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní příležitosti vidí ředitelka pro retail ve skupině Uniqa pro Česko a Slovensko?
Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa
Sylwie Szymula
Zdroj: Uniqa

V Uniqa máte na starosti „přípravu strategických témat pro maloobchod“. Co to vlastně znamená?

Jako Uniqa chceme klientům nabízet především ochranu. Proto služby, které poskytujeme, musí odpovídat nejen jejich současným potřebám, ale předvídat i potřeby budoucí. Abychom toho dosáhli, neustále sledujeme prostředí kolem nás, všímáme si trendů, které ovlivňují naše podnikání, a tomu všemu se pak přizpůsobujeme.

Ano, ale co to znamená konkrétně?

Teď se věnuji nejnovějším strategickým iniciativám, které zahrnují zjednodušení a modernizaci našich pojistných produktů. Třeba redesign životního pojištění. Zjednodušujeme a digitalizujeme procesy související se službami zákazníkům a také partnerskou podporou. A snažíme se hledat takové technologické nástroje, které obstojí i v budoucnu.

V roce 2023 se Uniqa pojišťovně podařilo v Česku a na Slovensku poprvé překročit hranici 20 miliard korun předepsaného pojistného. Jak si společnost na českém a slovenském trhu celkově stojí?

Nabízíme celou škálu pojistných produktů a zároveň i penzijní a investiční produkty. V Česku máme na trhu osmiprocentní podíl, na Slovensku jedenáctiprocentní. To nám dává solidní základ pro zdravý, ziskový a dlouhodobý růst.

Jaké máte další ambice?

Chci, aby Uniqa byla pro klienty a partnery oblíbenou volbou, která se opírá o vysokou kvalitu služeb za férové peníze. Mojí ambicí je tedy pokračovat v růstu loajálního portfolia klientů. Nechceme být pouze jedním z mnoha poskytovatelů produktů. Chceme být především relevantním partnerem, který pomáhá svým klientům celý jejich život – v souladu s naším sloganem Lepší život společně.

Sylwie Szymula

Sylwie Szymula
Zdroj: Uniqa

Má bezmála 20 let zkušeností v bankovnictví a pojišťovnictví. Vystudovala ekonomickou univerzitu ve Varšavě, kde získala magisterský titul v oboru marketing a management. Vedle toho má také titul Executive MBA z INSEAD. Pracovala v předních finančních skupinách v Polsku, zastávala manažerské pozice ve finančním sektoru v západní Evropě. Do společnosti UNIQA nastoupila v roce 2022, nejprve jako manažerka strategických projektů pro Českou republiku a Slovensko. Od března 2023 je členkou představenstva finanční skupiny UNIQA ve funkci Chief Retail Officer s odpovědností za obě země.

Počet smluv ve vašem portfoliu roste. Meziročně jste v Česku a na Slovensku dohromady vyrostli o téměř pět procent a překročili jste hranici tří milionů smluv. Co za tím stojí?

Základem naší strategie je vyvážený a ziskový růst. Proto jsme se zaměřili na diverzifikaci portfolia. Podařilo se nám úspěšně růst ve všech oblastech podnikání – pojištění osob, majetku, motorových vozidel a samozřejmě bankovních a SME produktech. Moje ambice je v této cestě pokračovat.

Má – když necháme stranou cestovní pojištění – podle vás nějaký potenciál přímý online prodej pojištění?

Věřím, že skupina klientů, kteří si chtějí pořídit pojistnou ochranu online, poroste. Zároveň ale většina z nich ocení při nákupu složitějších produktů radu zkušeného odborníka. Očekávám, že vedle cestovního pojištění bude přibývat i online sjednávání povinného ručení. Zároveň pevně věřím, že online kanál bude hrát prim v obsluze klientů. Máme webový portál moje UNIQA, kde každý může vyřešit své požadavky.

Jaký podle vás bude vývoj pojišťovnictví v blízké budoucnosti?

Očekávání zákazníků výrazně mění digitalizace všeho kolem nás. Chtějí pohodlí, jednoduchost a hmatatelné výhody s přidanou hodnotou, a to právě i v oblasti pojišťovnictví. Způsob našeho fungování mění i další technologický pokrok. Třeba nositelná elektronika nebo senzory v autech a v nemovitostech. Díky rostoucím možnostem analýzy dat můžeme nabízet pojistné produkty šité jednotlivým klientům na míru. Dál je to automatizace a umělá inteligence, jež představují nesčetné možnosti, jak zjednodušit, zrychlit a zkvalitnit naše procesy. Pojišťovnictví bude v blízké budoucnosti také silně ovlivněno změnami souvisejícími s klimatem a demografií. Čím dál víc se budeme muset potýkat s nepříznivými dopady globálního oteplování a velkou výzvou bude i stárnutí populace.

Jak se připravit právě na to?

Musíme být například aktivní v oblasti preventivní a dlouhodobé péče i ve spoření na stáří. Tam vidím velké příležitosti.

Velkým tématem je také vývoj zdravotnictví a budoucí životní styl našich klientů. Diskutujeme o trendech v oblasti telemedicíny, personalizovaného lékařství, elektronických zdravotních systémů, dálkového monitorování pacientů, 3D tisku protéz či implantátů dělaných na míru a podobně. S ohledem na to mohou pojišťovny v budoucnu upravovat svou nabídku.

Jak se daří distribuovat životní pojištění vaší pojišťovny prostřednictvím externích partnerů? Rostete?

Počty životních pojistek uzavřených prostřednictvím externí distribuce v Česku v posledních čtyřech letech zaznamenaly silný růst. Ten byl podpořen především skvělou komunikací s našimi partnery. My jsme se pak minimálně dvakrát ročně snažili přicházet i s inovacemi produktů. K růstu přispěla také fúze se společnostmi AXA v roce 2021, díky které zatím stále nabízíme – a budeme ještě do konce tohoto roku nabízet – dva životní produkty pro původní subjekty (DOMINO, Active Life/Symphony – pozn. red.). Pomohla nám také jasná a transparentní cenová politika životního pojištění.

Na konci letošního roku bychom rádi přišli na trh se zcela unikátním životním programem. Bude zahrnovat úpravy pro velmi závažná onemocnění, velká rizika bez čekacích dob, nadstandardní asistenci, trvalé následky a podobně. Je na co se těšit také z technologického hlediska.

Jak zde uplatňujete zkušenosti, které jste získala v zahraničí, tedy především v Polsku, Nizozemsku, Německu, Belgii nebo Thajsku?

Možná vás překvapím, ale nejvíce uplatňuji zkušenost, že řešení typu „copy paste“ nejsou jednoduše ta nejlepší. Nejúčinnější je totiž otevřenost a skutečné naslouchání zákazníkům – bez předem daných hypotéz, předpokladů nebo silných přesvědčení odvozených z historického vývoje. Tento přístup přináší svěží nápady nejen mně, ale i mým kolegům.

Peníze BrandInsight: Partnerem článku je Uniqa

Radim Zelený

Studoval žurnalistiku v Praze. Pro Peníze.cz a Finmag píše články o korporacích, ale i malých a středních firmách. Další články autora.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Jak se připravit na povodeň. Má ještě cenu řešit pojištění?

12. 9. 2024 | Gabriel Pleska

Jak se připravit na povodeň. Má ještě cenu řešit pojištění?

Díky vylepšeným předpovědím máme tentokrát čas se připravit. Na co všechno myslet?

Invalidita hrozí víc, než si myslíte. Spočítali jsme, o kolik peněz můžete přijít

11. 9. 2024 | Jan Grufík

Invalidita hrozí víc, než si myslíte. Spočítali jsme, o kolik peněz můžete přijít

Jen čtyři procenta invalidity vznikají důsledkem úrazů. Až 96 procent je způsobeno nemocí. Kromě ztráty zdraví přináší bohužel i výrazný pokles příjmů. Podívejte se na praktické výpočty. celý článek

Když vám tento pátek 13. praskne voda, Kooperativa vyšle instalatéra zdarma

9. 9. 2024 | Radim Zelený | 1 komentář

Když vám tento pátek 13. praskne voda, Kooperativa vyšle instalatéra zdarma

Asistenční služby lidé nejčastěji využívají ve chvílích, když se jim stane na cestách něco s autem a potřebují odtah nebo dovézt palivo. V posledních letech se ale asistenční služby... celý článek

KB Pojišťovna má po šesti letech nového ředitele

2. 9. 2024 | redakce Peníze.CZ

KB Pojišťovna má po šesti letech nového ředitele

KB Pojišťovna má po šesti letech nového generálního ředitele a předsedu představenstva. Stal se jím Thierry Thibault, který posledních 12 let působil jako generální ředitel nejdříve... celý článek

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

29. 8. 2024 | redakce Peníze.CZ

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných nemovitostí je pak 70 procent podpojištěno. Vyplývá to z dnes zveřejněné analýzy České... celý článek

Partners Financial Services