Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Radim Zelený | rubrika: BrandInsight | 26. 8. 2024
Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní příležitosti vidí ředitelka pro retail ve skupině Uniqa pro Česko a Slovensko?
Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa
Sylwie Szymula
Zdroj: Uniqa

V Uniqa máte na starosti „přípravu strategických témat pro maloobchod“. Co to vlastně znamená?

Jako Uniqa chceme klientům nabízet především ochranu. Proto služby, které poskytujeme, musí odpovídat nejen jejich současným potřebám, ale předvídat i potřeby budoucí. Abychom toho dosáhli, neustále sledujeme prostředí kolem nás, všímáme si trendů, které ovlivňují naše podnikání, a tomu všemu se pak přizpůsobujeme.

Ano, ale co to znamená konkrétně?

Teď se věnuji nejnovějším strategickým iniciativám, které zahrnují zjednodušení a modernizaci našich pojistných produktů. Třeba redesign životního pojištění. Zjednodušujeme a digitalizujeme procesy související se službami zákazníkům a také partnerskou podporou. A snažíme se hledat takové technologické nástroje, které obstojí i v budoucnu.

V roce 2023 se Uniqa pojišťovně podařilo v Česku a na Slovensku poprvé překročit hranici 20 miliard korun předepsaného pojistného. Jak si společnost na českém a slovenském trhu celkově stojí?

Nabízíme celou škálu pojistných produktů a zároveň i penzijní a investiční produkty. V Česku máme na trhu osmiprocentní podíl, na Slovensku jedenáctiprocentní. To nám dává solidní základ pro zdravý, ziskový a dlouhodobý růst.

Jaké máte další ambice?

Chci, aby Uniqa byla pro klienty a partnery oblíbenou volbou, která se opírá o vysokou kvalitu služeb za férové peníze. Mojí ambicí je tedy pokračovat v růstu loajálního portfolia klientů. Nechceme být pouze jedním z mnoha poskytovatelů produktů. Chceme být především relevantním partnerem, který pomáhá svým klientům celý jejich život – v souladu s naším sloganem Lepší život společně.

Sylwie Szymula

Sylwie Szymula
Zdroj: Uniqa

Má bezmála 20 let zkušeností v bankovnictví a pojišťovnictví. Vystudovala ekonomickou univerzitu ve Varšavě, kde získala magisterský titul v oboru marketing a management. Vedle toho má také titul Executive MBA z INSEAD. Pracovala v předních finančních skupinách v Polsku, zastávala manažerské pozice ve finančním sektoru v západní Evropě. Do společnosti UNIQA nastoupila v roce 2022, nejprve jako manažerka strategických projektů pro Českou republiku a Slovensko. Od března 2023 je členkou představenstva finanční skupiny UNIQA ve funkci Chief Retail Officer s odpovědností za obě země.

Počet smluv ve vašem portfoliu roste. Meziročně jste v Česku a na Slovensku dohromady vyrostli o téměř pět procent a překročili jste hranici tří milionů smluv. Co za tím stojí?

Základem naší strategie je vyvážený a ziskový růst. Proto jsme se zaměřili na diverzifikaci portfolia. Podařilo se nám úspěšně růst ve všech oblastech podnikání – pojištění osob, majetku, motorových vozidel a samozřejmě bankovních a SME produktech. Moje ambice je v této cestě pokračovat.

Má – když necháme stranou cestovní pojištění – podle vás nějaký potenciál přímý online prodej pojištění?

Věřím, že skupina klientů, kteří si chtějí pořídit pojistnou ochranu online, poroste. Zároveň ale většina z nich ocení při nákupu složitějších produktů radu zkušeného odborníka. Očekávám, že vedle cestovního pojištění bude přibývat i online sjednávání povinného ručení. Zároveň pevně věřím, že online kanál bude hrát prim v obsluze klientů. Máme webový portál moje UNIQA, kde každý může vyřešit své požadavky.

Jaký podle vás bude vývoj pojišťovnictví v blízké budoucnosti?

Očekávání zákazníků výrazně mění digitalizace všeho kolem nás. Chtějí pohodlí, jednoduchost a hmatatelné výhody s přidanou hodnotou, a to právě i v oblasti pojišťovnictví. Způsob našeho fungování mění i další technologický pokrok. Třeba nositelná elektronika nebo senzory v autech a v nemovitostech. Díky rostoucím možnostem analýzy dat můžeme nabízet pojistné produkty šité jednotlivým klientům na míru. Dál je to automatizace a umělá inteligence, jež představují nesčetné možnosti, jak zjednodušit, zrychlit a zkvalitnit naše procesy. Pojišťovnictví bude v blízké budoucnosti také silně ovlivněno změnami souvisejícími s klimatem a demografií. Čím dál víc se budeme muset potýkat s nepříznivými dopady globálního oteplování a velkou výzvou bude i stárnutí populace.

Jak se připravit právě na to?

Musíme být například aktivní v oblasti preventivní a dlouhodobé péče i ve spoření na stáří. Tam vidím velké příležitosti.

Velkým tématem je také vývoj zdravotnictví a budoucí životní styl našich klientů. Diskutujeme o trendech v oblasti telemedicíny, personalizovaného lékařství, elektronických zdravotních systémů, dálkového monitorování pacientů, 3D tisku protéz či implantátů dělaných na míru a podobně. S ohledem na to mohou pojišťovny v budoucnu upravovat svou nabídku.

Jak se daří distribuovat životní pojištění vaší pojišťovny prostřednictvím externích partnerů? Rostete?

Počty životních pojistek uzavřených prostřednictvím externí distribuce v Česku v posledních čtyřech letech zaznamenaly silný růst. Ten byl podpořen především skvělou komunikací s našimi partnery. My jsme se pak minimálně dvakrát ročně snažili přicházet i s inovacemi produktů. K růstu přispěla také fúze se společnostmi AXA v roce 2021, díky které zatím stále nabízíme – a budeme ještě do konce tohoto roku nabízet – dva životní produkty pro původní subjekty (DOMINO, Active Life/Symphony – pozn. red.). Pomohla nám také jasná a transparentní cenová politika životního pojištění.

Na konci letošního roku bychom rádi přišli na trh se zcela unikátním životním programem. Bude zahrnovat úpravy pro velmi závažná onemocnění, velká rizika bez čekacích dob, nadstandardní asistenci, trvalé následky a podobně. Je na co se těšit také z technologického hlediska.

Jak zde uplatňujete zkušenosti, které jste získala v zahraničí, tedy především v Polsku, Nizozemsku, Německu, Belgii nebo Thajsku?

Možná vás překvapím, ale nejvíce uplatňuji zkušenost, že řešení typu „copy paste“ nejsou jednoduše ta nejlepší. Nejúčinnější je totiž otevřenost a skutečné naslouchání zákazníkům – bez předem daných hypotéz, předpokladů nebo silných přesvědčení odvozených z historického vývoje. Tento přístup přináší svěží nápady nejen mně, ale i mým kolegům.

Peníze BrandInsight: Partnerem článku je Uniqa

Radim Zelený

Autor článku Radim Zelený

Studoval žurnalistiku v Praze. Pro Peníze.cz a Finmag píše články o korporacích, ale i malých a středních firmách. Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Nepodceňujme pojištění vážných chorob

27. 6. 2025 | PR text

Nepodceňujme pojištění vážných chorob

Abychom podpořili zájem o kvalitní pojistnou ochranu, vyplatíme ze všech nově pojištěných rizik velmi vážných onemocnění uzavřených od května do konce července při diagnóze infarktu... celý článek

Kdy a kde čekat zácpy na silnicích. Přehled prázdnin v Evropě

25. 6. 2025 | Gabriel Pleska

Kdy a kde čekat zácpy na silnicích. Přehled prázdnin v Evropě

Každé léto nastane stěhování národů. Evropané sedají do letadel či aut a vydávají se na dovolenou. Její čas do značné míry určují termíny letních prázdnin. A ty má každá země jiné.... celý článek

Zabiják pocitu bezpečí: strach, že se jeden o druhého nedokážeme postarat

25. 6. 2025 | Anna Kubešková

Zabiják pocitu bezpečí: strach, že se jeden o druhého nedokážeme postarat

Rodina je bezpečný přístav. Pocit bezpečí, který nám dává, můžou narušit hádky, mezigenerační rozepře nebo strach z neschopnosti postarat se o nemocné členy rodiny. Vyplývá to z velkého... celý článek

Nová karta pro cestovatele. mBank láká na skvělý kurz a další výhody

24. 6. 2025 | Petr Kučera

Nová karta pro cestovatele. mBank láká na skvělý kurz a další výhody

mKreditka Travel nabídne ještě lepší kurz než dosavadní mKarta Svět. Přidá k němu cestovní pojištění nebo vstupy do letištních salonků. Prošli jsme podrobnosti.

Kooperativa nabízí fixaci ceny pojištění auta. Cenu můžete snížit i bezpečnou jízdou

22. 6. 2025 | PR text

Kooperativa nabízí fixaci ceny pojištění auta. Cenu můžete snížit i bezpečnou jízdou

Za posledních pár let významně vzrostly ceny servisních prací a náhradních dílů na automobily. To se samozřejmě musí projevit i v pojištění vozidel, proto jsme se zeptali Václava Geletiče... celý článek

Partners Financial Services