Soutěž Best Web 2003 se chýlí ke konci. Již známe nejlepší webové stránky v kategoriích banky, stavební spořitelny, investiční společnosti a penzijní fondy. Dnes se tedy podíváme na předposlední skupinu soutěžících – na pojišťovny.
I tentokrát bude naše odborná porota hodnotit uživatelské prostředí a informační hodnotu stránek, kterou prověří praktickým testem. Tentokrát bude zjišťovat, zda-li pojišťovna na svých stránkách upozorňuje na to, co je nutné udělat v případě, že klientovi zanikne nárok na daňové odpočty z kapitálové životní pojistky. Jako druhý úkol bude hledat radu, jak by se klient pojišťovny měl zachovat v případě, dojde-li k pojistné události (jak kontaktovat pojišťovnu, apod.).
Samozřejmě se můžete hodnocení také zúčastnit, protože tak jako v předchozích kolech i tentokrát vyhlásíme vítěze dva – jeden bude zvolen odbornou porotou a druhý čtenáři Peníze.CZ. Hlasovat můžete do čtvrtka 4. 12. do 12,00 hodin. Na rozdíl od naší poroty, která bude hodnotit pouze šest pojišťoven, vybraných podle výše předepsaného hrubého pojistného v roce 2002, váš výběr není nijak omezen. Nyní se podíváme, jak dopadly nominované pojišťovny v loňském hodnocení. Mezi těmito starými známými se letos objevuje jeden nováček (weby jsou řazeny abecedně).
Leoš Bárta: Jak by měla vypadat ideální webová prezentace pojišťovny |
Kdo se chce pojistit, má možnost - možnost někam zajít, otevřít dveře, vystát frontu… Kdo chce pojišťovat, má také na výběr – využít internetu jako pouhé nepapírové brožury, nebo přinést svého pracovníka každému potenciálnímu klientovi až pod nos…
Dobrá prezentace dobré pojišťovny by měla: 1. Zaujmout uživatele natolik, že se na konkrétním webu alespoň zdrží déle než jinde, nebo už prostě zůstane – tomuto cíli mohou pomoci: netradiční grafický koncept webu, snadná navigace, přehledná struktura tematických menu a logické uspořádání úvodní stránky . 2. Dát uživateli k očím rozumné argumenty, proč právě daná nabídka je tou nejlepší – v tuto chvíli jde především o brilantně napsané texty, které budou respektovat potřeby klienta a budou s ním komunikovat tak, jak očekává. 3. Poskytnou uživateli k dispozici dostatek informací o jednotlivých produktech či službách – tento bod umí zařídit např. dobrá strukturalizace "produktových listů", dotazy a odpovědi, slovník pojmů, úvod do problematiky pojistných produktů či pojistná kalkulačka. 4. Umožnit potenciálnímu klientovi stát se klientem opravdovým – v tuto chvíli přicházejí na řadu aplikace - možnost uzavření pojistné smlouvy on-line, popř. aplikace pro vyhledání nejbližší pobočky, on-line poradna, call-me-back aplikace a kdovíco ještě…
Není to tedy až tak těžké, vše je limitováno jen lidsky-marketingovým faktorem či chcete-li, zdravým rozumem a rozumným přístupem. Technologické problémy už tomuto ideálu v cestě nestojí. |
Zdroj: Leoš Bárta |
Modré moře
(profil, názory)
(www.allianz.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)
Věrnost ke corporate identity, a tedy i věrnost k modré, ukázala Allianz pojišťovna a tím loni ztratila body za kreativitu, neboť v modré se přestavila většina finančních institucí. Další ztráta přišla při hodnocení navigace a technické stránky, kde největší problémy byly s kódováním a s menu. Zisk přinesly Allianz srozumitelné texty a zvýraznění klíčových pojmů. I použitelnost webu byla hodnocena velmi dobře. Sečteno podtrženo, tato pojišťovna získala u odborné poroty bronzovou medaili, čtenáři ji dali stříbro. Obligátní modré se Allianz ani letos nevzdala, napravila však technické nedostatky z loňska? Na první pohled se zdá, že ke změnám k lepšímu došlo. Jestli i na druhý, prověříte vy a naše porota.
Největší (ne)znamená nejlepší
(profil, názory)
(www.cpoj.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)
Webové stránky České pojišťovny skončily u odborné poroty na třetím místě. Důvodem byla strohá, příliš tmavá grafika bez náznaků kreativity, sice fungující navigace, ale s jistým omezením. Ani po technické stránce se web moc nevytáhl. Porota měla výtky hlavně k nekompatibilitě s některými prohlížeči, absenci stylů a nezabezpečeným on-line formulářům, web tak získal místo čtvrté. Hlavním plusem těchto stránek se ale jednoznačně jevila informační bohatost. Možná proto se tento web stal absolutní jedničkou u čtenářů. Letos jsou stránky prosvětleny kombinací modré a žluté i grafika je nápaditější.Udrží si největší pojišťovna vaši přízeň i letos?
Bude změna k lepšímu?
(profil, názory)
(www.csobpoj.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)
IPB pojišťovna převlékla dres stejně jako ostatní členové této bývalé finanční skupiny. V letošním roce tedy vstupuje do hry v barvách ČSOB Pojišťovny. Bude to změna k lepšímu? Loni propadla na celé čáře. Grafické provedení bylo jen průměrné, stejně jako informační hodnota. Ještě hůře na tom byly kreativita, marketing a systém navigace a zejména technická stránka a použitelnost webu. A tak poslední místo neudělila jen odborná porota, ale i čtenáři. Stránky nejsou ani letos nápadité a nehýří barvami. Příslušnost k corporate identity ČSOB sice není striktně dodržena, ale modrá a bílá převládají. Dopadne tento web letos lépe?
Oranžový přeliv
(profil, názory)
(www.ing.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)
To, že být jiný se vyplatí, ukázala pojišťovna ING. U odborné poroty získal tento web loni první místo. A to nejen za kreativitu a akční prezentace a soutěže, ale i za dostatek informací a intuitivní navigaci. I když byl tento web nejlepší a od poroty získal zlato, k dokonalosti chybělo dotáhnout zejména technickou stránkou webu a v použitelnosti doplnit chybějící on-line služby. Snad právě proto skončila tato pojišťovna u čtenářů až na čtvrtém místě. I v letošním roce zůstali v ING věrní oranžové, uvidíme, jestli bude tato barva stále v kurzu. Bohužel zůstali věrní i svým nedostatkům, a tak stále chybí on-line formuláře. Podaří se tedy loňskému premiantovi obhájit své prvenství?
Komu se nelení...
(profil, názory)
(www.koop.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)
I Kooperativa vsadila na originalitu. Kreativní a nápaditá prezentace s dostatkem informací, navíc výborně graficky zpracovaná. To byly loňské plusy. A mínusy? Špatná použitelnost, nemožnost on-line sjednání pojištění a v neposlední řadě opomenutí definice barvy pozadí. I tak dopadl tento web velmi dobře. Jak u odborné poroty, tak u čtenářů vybojoval druhé místo. Webová prezentace je i letos v sympatické zelené, výborně graficky zpracovaná a dokonce už nechybí ani on-line formuláře. Bude se tedy Kooperativa ucházet o pozici nejvyšší?
Novinka na závěr
(profil, názory)
(www.pojistovnacs.cz, letošní hlasování)
Jako posledního si představíme nováčka této kategorie, je jím Pojišťovna České spořitelny. Hned na první pohled je jasná silná corporate identity s finanční skupinou ČS - máme tu další modré stránky. Orientace se zdá být jednoduchá, menu je obsáhlé a nechybí ani on-line formuláře. Zjistěte tedy společně s porotou, jestli má tato prezentace nějaké eso v rukávu.
Výsledky hodnocení odborné poroty i čtenářů Peníze.CZ v kategorii pojišťoven se dozvíte v pátek 5. prosince. Máte tedy dostatek času na to, abyste své jedničce dali hlas. To můžete učinit nejpozději do čtvrtka 4. 12. do 12,00 hodin. Stanete-li se registrovanými uživateli Peníze.CZ, jste automaticky zahrnuti do slosovaní o tři dárky!
BEST WEB 2003 www stránky finančních institucí |
Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě. Každých čtrnáct dní si posvítíme na jednu skupinu webů, hodnotí se banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily. O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět nebo šest společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší 10 až 11členné odborné poroty. O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii. |
Můžete hlasovat v kategorii weby pojišťoven! |
Najdete na internetových stránkách pojišťoven vždy to, co hledáte? Připadají vám nápadité a originální nebo jsou nudné a všechny stejné? Je podle vás soutěž Best Web užitečná?