Podnikatelská pojišťovna mění povinné ručení

Podnikatelská pojišťovna mění povinné ručení
Česká podnikatelská pojišťovna na sebe na konci loňského roku poutala pozornost, protože narozdíl od poměrně razantního nárůstu cen u konkurence se její sazby povinného ručení téměř nezměnily. Od března je ale mnohé jinak.

Již při představení sazeb povinného ručení vloni na podzim se mluvilo o tom, že ČPP nedoceňuje rizika spojená s tvorbou rezerv na budoucí výdaje. A že za několik let nebude schopna hradit z běžných příjmů výdaje související se starými škodami, na něž neměla vytvořeny dostatečné rezervy. "Tyto ceny znamenají zvýšené riziko nesolventnosti, včetně případných negativních dopadů na garanční fond a následně i ostatní pojistitele." Takto komentoval cenovou politiku České podnikatelské pojišťovny (profil, názory) v oblasti povinného ručení ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec pro ČTK.
S tím ovšem nesouhlasil ředitel pojištění a marketingu ČPP Jiří Borský, který serveru Peníze.CZ řekl (článek Kde má povinné ručení strop?): "Dlouhodobě dodržujeme strategii nejnižších cen a zaměřujeme se na cílovou skupinu majitelů starých aut, tzn. škodovek, trabantů a podobně. Tito lidé bydlí nejčastěji na venkově a malých městech, proto je škodní průběh u těchto vozů spíše nízký".

Sazby rostou

Od 1. března 2003 ovšem dochází v České podnikatelské pojišťovně ke změnám. Společnost ruší své dva stávající tarify povinného ručení Standard a Nadstandard a přichází s dvěma novými. Ty nesou název Speciál a Super.
Změna názvů ale znamená také zvýšení cen, v průměru se nárůst pohybuje kolem 8 %. Například v nejběžnější kategorii do 1350 cm2 nyní zaplatí klient v tarifu Speciál (s nižším pojistným krytím) 3284 Kč (oproti 2838 Kč v tarifu Standard). Tímto tarifem přesto ČPP zůstává ve většině kategorií nejlevnější. Je ale v každém případě zřejmé, že éra nízkých sazeb za tahače návěsů končí. Speciál je sice pojistí již za 17 806 Kč ročně, což je oproti Standardu, který pojišťovna nabízela před zahájením letošní sezóny, nárůst jen o 5 %. Jenomže tuto sazbu mohou využít pouze provozovatelé vnitrostátní dopravy.
Pro mezinárodní kamionovou dopravu ČPP připravila zvýšení sazby o téměř 300 % na 55 918 Kč. "Škodní průběhy u mezinárodní kamionové dopravy jsou opravdu vysoké a my na nich pochopitelně nechceme prodělávat. Omezením v tarifu Speciál navíc chceme podpořit vnitrostátní dopravce, u nichž máme 5 x menší škody," říká ředitel marketingu a pojištění ČPP Jiří Borský. Proč ale ke změně dochází až teď? Společnost prý začátkem roku provedla vyhodnocení minulého období a toto jsou logické kroky vyplývající ze závěrů analýzy. V praxi pak mezinárodní přepravci jednoduše nedostanou zelenou kartu.
Omezení pouze na vnitrostátní dopravu se v tarifu Speciál vztahuje i na další kategorie, konkrétně na autobusy (vyjma MHD) a nákladní automobily.


CENY POVINNÉHO RUČENÍ
Pojišťovna - tarif s nejvyšším limitem 1000-1350 cm3/Kč 1350-1850 cm3/Kč tahače návěsů/Kč
Česká podnikatelská pojišťovna

3698

5290

53 122

Česká pojišťovna

3650

5007

44 444

Pojišťovna České spořitelny

3426

5440

46 677

Allianz

3778

5396

48 442

Uniqa

3680

5362

53 210

Generali

3712

5372

53 848

ČSOB Pojišťovna

3768

5388

60 060

Kooperativa

4348

6280

59 268

Union

3588

5175

75 900


Rozšíření služeb

Důvodem, proč byly v průběhu sezóny zavedeny nové tarify, je snaha poskytnout klientům lepší servis, říká Borský. Podle něj se především zvyšuje rozsah asistenčních služeb - zmiňuje například možnost pomoci či přespání v hotelu v případě poruchy - a je více zvýhodněna kombinace povinného ručení s havarijním pojištěním. U tarifu Speciál pak dochází ke zvýšení limitu pojistného plnění jak pro škody na majetku (24 milionů Kč) tak pro škody na zdraví (40 milionů Kč),

Jediný akcionář pojišťovny SPGroup rozhodl v listopadu loňského roku o navýšení základního jmění z 300 milionů Kč na 500 milionů Kč, především kvůli loňským povodním. Borský odmítá, že by dalším důvodem tohoto navyšování mohly být výsledky hospodaření povinného ručení. "Převážná většina kategorií je pro nás zisková, byli jsme nuceni upravit pouze sazby za mezinárodní kamionovou přepravu," říká Jiří Borský.

Další změnou, která se vyskytuje v nových tarifech, je zavedení koeficientů pro výpočet čtvrtletních a půlročních splátek. Speciál a Super jsou pochopitelně určené především novým klientům, ovšem pojišťovna je nabízí i těm stávajícím. Za určitých podmínek je totiž možné změnit pojišťovnu i v průběhu roku.

Další informace získáte v sekci povinné ručení. Znáte nejdůležitější pojmy povinného ručení? V orientaci vám pomohou také názory připsané k profilům jednotlivých pojišťoven. Nezapomeňte, že smlouvu na povinné ručení můžete online uzavřít zde!

Co si myslíte o cenové politice České podnikatelské pojišťovny? Podle čeho se rozhodujete se při vybírání povinného ručení? Zapojte se do diskuse!

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 18 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 3. 2003 1:23, SOLDAT

Hmm, tak co kdybyste mi místo těch statistických výstupů řekl jediný důvod proč se nepojistit u ČPP popř. proč se pojistit třeba u ČP. Pokud jde o švejkárnu, tak jste evidentně nepochopil podstatu vámi doporučené literatury. Švejkování neprovádí klienti, ale Česká pojišťovna. Že jí to u nás vychází se vůbec nedivím :-) ... Kde jste vy pojištěn? Jinak o těch idiotech nepadlo ani slovo, ale jestli se tak při čtení mého příspěvku cítíte, jak je ctěná libost. Ještě bych moc rád dodal, že samotný trh kolem povinného ručení v ČR je komedie na entou. Teď alespoň padlo to stupidní omezení dolních sazeb, ale jinak konkurenčním prostředím to nazvat nelze. ČPP se jako jediná chovala vůči klientů jako ke svéprávným osobám.

Zobrazit celé vlákno

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 3. 2003 13:58, Bouček Antonín

Možná jste nepostřehl, že u Vámi uzavřeného povinného ručení Vám na solventnosti pojišťovny vůbec nemusí záležet. Způsobíte-li škodu, nahlásíte ji a vůbec dodržíte takové ty formální náležitosti, je už jen problémem poškozeného, zda mu pojišťovna zaplatí či ne. Modlete se však, aby škodu s takovou pojišťovnou někdo nezpůsobil Vám (i když tuším, že byste byl i tak asi odškodněn Českou kanceláří pojistitelů).

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (18 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Pražáci si připlácejí

10. 2. 2003 | Martin Zika

Pražáci si připlácejí

ČSOB Pojišťovna jako jediná na českém trhu vybírá vyšší poplatky za povinné ručení v Praze než ve zbytku republiky. Co ji k tomu vede? Chystá další rozšíření tohoto způsobu segmentace... celý článek

Je systém povinného ručení spravedlivý?

4. 2. 2003 | Martin Zika

Je systém povinného ručení spravedlivý?

Když někomu způsobíte na silnici škodu, pojišťovna vás potrestá. Při stanovení sankce však nepřihlíží ani k výši škody ani k tomu, zda se nehoda stala kvůli vaší chybě.

Byznys, kde se točí velké peníze

5. 12. 2002 | Petr Vykoukal

Byznys, kde se točí velké peníze

Automobil je věcí, bez které si řada z nás život ani nedokáže představit. Jejich množství na silnicích však s sebou nese nebezpečí škod nejen u motoristů samotných, ale i dalších účastníků... celý článek

Kde má povinné ručení strop?

13. 11. 2002 | Martin Zika

Kde má povinné ručení strop?

Sazby povinného ručení pro příští rok již nebudou regulovány, což se projeví jejich nárůstem. A pokud nezačnou řidiči jezdit opatrněji, ceny porostou i v budoucnu.

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services