Pro řidiče máme dost dobrých novinek

PR článek | rubrika: FINEXPO | 20. 4. 2020 | 1 komentář
Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) patří s více než 1,3 mil. pojištěných vozidel mezi tři největší hráče na trhu v povinném ručení. Ředitel úseku pojištění vozidel Miloš Velíšek v rozhovoru upozorňuje na inovace, které si ČPP připravila pro své klienty v letošním roce.
Pro řidiče máme dost dobrých novinek

Zdroj: ČPP

Komerční spolupráce

Ve vašem oboru patří trh povinného ručení mezi ty nejvíce konkurenční oblasti. A klienti jsou stále náročnější. Jaké jste tedy pro ně připravili novinky?

Letos jsme uvedli na trh již čtvrtou generaci našeho Autopojištění Combi Plus. Z hlediska ochrany motoristů je nejzásadnější novinkou navýšení limitů pojistného plnění u všech tří variant povinného ručení, které nabízíme. Nejnižší varianta SPOROPOV je nově spojena s limity ve výši 45 milionů korun pro majetkové a zdravotní újmy. SPECIÁLPOV má limity navýšené na 75 milionů korun a u stále více vyhledávané varianty SUPERPOV jsme limity nastavili na 130 milionů korun. U posledních dvou jmenovaných typů získáte pojištění vozíku do 750 kg zdarma, zvýhodněné sazby na doplňková pojištění a k tomu i bezplatné úrazové pojištění řidiče. Samozřejmostí u všech variant povinného ručení jsou asistenční služby v ceně.

A jak se vyvíjí cena povinného ručení? Co mohou řidiči očekávat?

Všichni poskytovatelé povinného ručení jsou nuceni v posledních letech jít s cenou tohoto pojištění nahoru. Důvodem jsou rostoucí náklady na pojistná plnění. To se týká nejen újem na zdraví, ale v poslední době zejména plnění u plechových škod. U nich se podepisují stále vyšší ceny náhradních dílů i rostoucí cena práce v autoservisech. Cenový růst povinného ručení je ale velmi diferencovaný, méně ho pociťují kvalitní řidiči, kteří jezdí opatrně a nebourají.

Co nejvíce ovlivňuje konečnou cenu pojištění?

Škodní historie – tedy jak motorista boural/neboural v minulosti – to je pro nás tím nejdůležitějším parametrem, který ovlivňuje výslednou cenu povinného ručení. Není ale jediným. Sazby důsledně segmentujeme – tedy rozlišujeme – také podle věku a regionu řidiče a podle stáří vozu. Segmentaci jsme zavedli jako jedni z prvních na trhu a od té doby ji stále zdokonalujeme a vylepšujeme, máme k dispozici velké množství dat, které můžeme analyzovat a statisticky vyhodnocovat.

Máte nějaké novinky také v této oblasti – u segmentace povinného ručení?

Jako první na trhu jsme začali vázat segmentační kritéria, tedy i bonus/malus, na osobu provozovatele vozidla, který je zapsán v technickém průkazu. Tedy nikoli podle pojistníka, kterým může a také bývá kdokoli. Vázat bonusy/malusy na skutečného provozovatele, který za škodu téměř vždy odpovídá, je tím skutečně správným a spravedlivým řešením. Zároveň jsme také zkrátili škodní historii našich klientů – tedy dobu, po kterou sledujeme případné havárie, které mají zásadní dopad pro stanovení výše bonusu/malusu. Statisticky máme potvrzeno, že škody z dávné historie již nemají vliv na míru rizikovosti klienta. Všechny tyto změny by měly mít spravedlivější dopad především na neškodící klientelu, a to je nepochybně správně.

Jaké výhody navíc získá klient, který si u vás sjedná povinné ručení?

Slavíme letos 25 let od založení naší pojišťovny. K výročí jsme pro naše klienty připravili speciální dárek. V rámci jarní kampaně jsme připravili slevy na nejprodávanější produkty, tedy i na povinné ručení. Při sjednání smlouvy získají klienti 25% slevu z ceny ročního pojistného.

Děkujeme za rozhovor.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Povinné ručení nově musí mít silné koloběžky a další vozidla

2. 4. 2024 | Petr Kučera

Povinné ručení nově musí mít silné koloběžky a další vozidla

Od začátku dubna se rozšířil okruh vozidel, za které je nutné platit povinné ručení. Nově se může týkat i elektrických koloběžek, segwayů, zahradních traktůrků, motorových golfových... celý článek

S elektrokolem na výlet do ciziny? Pozor na změnu v pojištění

2. 4. 2024 | Pavla Adamcová

S elektrokolem na výlet do ciziny? Pozor na změnu v pojištění

Zatímco silné koloběžky a seqwaye mají mít od dubna povinné ručení, u elektrokol se naopak pravidla v Česku zmírní. Problém s výkonnějšími elektrokoly však může nastat za hranicemi.... celý článek

Vylepšete si havarijní pojištění. Co je GAP a allrisk

25. 3. 2024 | Martina Mádlová | 3 komentáře

Vylepšete si havarijní pojištění. Co je GAP a allrisk

Chcete si pořídit nový automobil a zajistit mu maximální ochranu? Běžné havarijní pojištění pro vás není úplně výhodné? Zamyslete se nad pojištěním GAP a allrisk. Oba typy pojištění... celý článek

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

19. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

Když si koupíte elektronickou dálniční známku mimo oficiální státní web eDalnice.cz, může se vám výrazně prodražit. Opakovaně na to upozorňuje na to ministerstvo dopravy spolu s Českou... celý článek

Největší pojišťovny v Česku. Žebříčky za rok 2023

14. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Největší pojišťovny v Česku. Žebříčky za rok 2023

Trh pojištění v Česku loni stoupl meziročně o 7,1 %, celkový předpis smluvního pojistného dosáhl 168,49 miliardy korun. Vyplývá to z předběžných údajů za rok 2023, které podle své metodiky... celý článek

Partners Financial Services