Ve vašem oboru patří trh povinného ručení mezi ty nejvíce konkurenční oblasti. A klienti jsou stále náročnější. Jaké jste tedy pro ně připravili novinky?
Letos jsme uvedli na trh již čtvrtou generaci našeho Autopojištění Combi Plus. Z hlediska ochrany motoristů je nejzásadnější novinkou navýšení limitů pojistného plnění u všech tří variant povinného ručení, které nabízíme. Nejnižší varianta SPOROPOV je nově spojena s limity ve výši 45 milionů korun pro majetkové a zdravotní újmy. SPECIÁLPOV má limity navýšené na 75 milionů korun a u stále více vyhledávané varianty SUPERPOV jsme limity nastavili na 130 milionů korun. U posledních dvou jmenovaných typů získáte pojištění vozíku do 750 kg zdarma, zvýhodněné sazby na doplňková pojištění a k tomu i bezplatné úrazové pojištění řidiče. Samozřejmostí u všech variant povinného ručení jsou asistenční služby v ceně.
A jak se vyvíjí cena povinného ručení? Co mohou řidiči očekávat?
Všichni poskytovatelé povinného ručení jsou nuceni v posledních letech jít s cenou tohoto pojištění nahoru. Důvodem jsou rostoucí náklady na pojistná plnění. To se týká nejen újem na zdraví, ale v poslední době zejména plnění u plechových škod. U nich se podepisují stále vyšší ceny náhradních dílů i rostoucí cena práce v autoservisech. Cenový růst povinného ručení je ale velmi diferencovaný, méně ho pociťují kvalitní řidiči, kteří jezdí opatrně a nebourají.
Co nejvíce ovlivňuje konečnou cenu pojištění?
Škodní historie – tedy jak motorista boural/neboural v minulosti – to je pro nás tím nejdůležitějším parametrem, který ovlivňuje výslednou cenu povinného ručení. Není ale jediným. Sazby důsledně segmentujeme – tedy rozlišujeme – také podle věku a regionu řidiče a podle stáří vozu. Segmentaci jsme zavedli jako jedni z prvních na trhu a od té doby ji stále zdokonalujeme a vylepšujeme, máme k dispozici velké množství dat, které můžeme analyzovat a statisticky vyhodnocovat.
Máte nějaké novinky také v této oblasti – u segmentace povinného ručení?
Jako první na trhu jsme začali vázat segmentační kritéria, tedy i bonus/malus, na osobu provozovatele vozidla, který je zapsán v technickém průkazu. Tedy nikoli podle pojistníka, kterým může a také bývá kdokoli. Vázat bonusy/malusy na skutečného provozovatele, který za škodu téměř vždy odpovídá, je tím skutečně správným a spravedlivým řešením. Zároveň jsme také zkrátili škodní historii našich klientů – tedy dobu, po kterou sledujeme případné havárie, které mají zásadní dopad pro stanovení výše bonusu/malusu. Statisticky máme potvrzeno, že škody z dávné historie již nemají vliv na míru rizikovosti klienta. Všechny tyto změny by měly mít spravedlivější dopad především na neškodící klientelu, a to je nepochybně správně.
Jaké výhody navíc získá klient, který si u vás sjedná povinné ručení?
Slavíme letos 25 let od založení naší pojišťovny. K výročí jsme pro naše klienty připravili speciální dárek. V rámci jarní kampaně jsme připravili slevy na nejprodávanější produkty, tedy i na povinné ručení. Při sjednání smlouvy získají klienti 25% slevu z ceny ročního pojistného.
Děkujeme za rozhovor.
Sdílejte článek, než ho smažem