Eura pošlete rychleji. Okamžité SEPA platby budou povinné
29. 11. 2023 | Olga Skalková | 1 komentář

Evropská unie chce zrychlit převody eur – nejdříve v eurozóně, pak i v dalších členských státech. Schválení nového nařízení se přiblížilo.
Zdroj: Shutterstock
Podnikatelé s účtem od Air Bank mohou nově jednoduše fakturovat přímo v mobilní aplikaci My Air. Služba je propojená s bankovním účtem a umožňuje klientům snadno a zdarma vystavovat profesionální faktury, upozornit na faktury po splatnosti nebo třeba přidat na fakturu QR kód pro snadné zaplacení.
„Bezmála polovina oslovených podnikatelů stále vystavuje faktury ve wordu nebo excelu. Každou fakturu tak musejí sami od začátku do konce vyplnit, uložit do pevného formátu pro odeslání odběrateli, sledovat v přehledu plateb její proplacení a případně po uplynutí termínu její splatnosti ještě pro dlužníka připravit upomínku,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank, s odkazem na průzkum agentury Ipsos z letošního září na reprezentativním vzorku 525 podnikatelů.
„Na trhu sice existují služby, které dokážou část těchto úkonů vyřešit, ale řada zmiňovaných funkcionalit je v těchto službách placená. Naši klienti budou moci využívat tuto službu přímo u nás v aplikaci zdarma a zároveň zde vyřeší většinu běžných potřeb, jako je například spárování s platbou nebo upozornění na fakturu po splatnosti, které obvykle bývají placené,“ vysvětluje Suchý.
Nabídka Air Bank je podle dostupných informací unikátní tím, že všechny funkce nabízí pohromadě v jednom balíčku zdarma a přímo propojené s účtem v bankovní aplikaci. Jedinou podmínkou je mít podnikatelský účet od Air Bank vedený v českých korunách – i ten je zdarma včetně všech základních služeb.
Podnikatele z jejich běžné agendy vůbec nejvíce obtěžuje příprava podkladů pro podání daňového přiznání (v 58 % případů), která spočívá mimo jiné v evidenci všech plateb, které na účet podnikatele v daném roce skutečně dorazily. „Takový přehled zvládne fakturace od Air Bank vygenerovat,“ ujišťuje Suchý.
Nová služba poskytuje také přehled o stavu veškerých faktur a upozorní na uplynutí termínů splatnosti, jejichž hlídání podle průzkumu obtěžuje 42 % podnikatelů. Téměř třetině respondentů (32 %) také vadí už jen samotné vystavování a odesílání faktur. Fakturace v aplikaci My Air proto umožňuje vyplňovat faktury stejně jednoduše jako běžné platební příkazy a připravit je ve formátu PDF rovnou k odeslání zákazníkovi způsobem, na který je podnikatel zvyklý, tedy například e-mailem.
Základem služby v aplikaci My Air je deset funkcí, které jsou pro podnikatele podle průzkumu v souvislosti s fakturací nejdůležitější:
Kromě toho aplikace upozorní také na neuhrazené faktury po splatnosti, umožní faktury jednoduše duplikovat nebo automaticky předvyplní zprávu pro odběratele.
Nabídku pro podnikatele chce Air Bank dál rozšiřovat. Od letošního května nabízí podnikatelský účet, teď spouští fakturaci, později nabídne také půjčky pro podnikatele. Ještě letos na podzim plánuje přijít s novým způsobem placení, který obchodníkům umožní přijímat platby i bez klasického platebního terminálu – podmínkou nebude ani účet v Air Bank.
Sdílejte článek, než ho smažem