Nejvíc e-shopů na obyvatele. Jak můžou čeští prodejci ještě růst?

PR článek | rubrika: FINEXPO | 9. 6. 2025
Online tržiště změnila podobu české e-commerce a jsou novou příležitostí pro menší a střední prodejce.
Nejvíc e-shopů na obyvatele. Jak můžou čeští prodejci ještě růst?

Zdroj: Allegro

PR článek

Česko má dlouhodobě nejvíce e-shopů na obyvatele v celé Evropě. Uspět v tak silně konkurenčním prostředí už dávno neznamená jen nabízet zboží na vlastním webu. Zákazníci očekávají také špičkové služby, a především dostupnost zboží tam, kde jsou zvyklí nakupovat. Pro menší e-shopy je splnění těchto očekávání často složité. Růstovým impulzem pro ně mohou být online tržiště, například Allegro.cz.

Start bez zbytečných nákladů

Jednou z hlavních výhod Allegra je možnost začít prodávat prakticky bez počátečních nákladů. Noví prodejci mají prvních 180 dní bez provizí a zdarma je i vedení účtu. E-shopy tak mohou nový prodejní kanál otestovat bez závazků a bez rizika.

Zvládnout vstup na tržiště dnes není složité ani pro firmy bez vlastního IT týmu. Zboží je možné nahrát individuálně prostřednictvím formuláře pro vystavení nabídek. Pokud se produkt již nachází v databázi Allegra, tržiště automaticky doporučí vhodnou kategorii, doplní vybrané parametry a navrhne i popis nabídky. Díky tomu lze dobu potřebnou k vystavení zkrátit až o polovinu. K integraci lze využít i nástroje jako Baselinker nebo Mergado. Potvrzují to i zkušenosti Jana Chroustovského z e-shopu Elektrochram.cz: „Počáteční 0% provize z prodeje pokryla celou integraci během prvního měsíce. Od té doby se počet objednávek stabilně zvyšuje.“

Jednoduchá cesta na zahraniční trhy

Online tržiště navíc e-shopům usnadňují expanzi za hranice. Příkladem je knihkupectví Knihy Daniela z Benešova, které vstoupilo na Allegro krátce po jeho příchodu do Česka. Dnes zde nabízí přes 80 000 titulů. „Allegro má obrovský prodejní potenciál a do spolupráce jsme šli s dlouhodobým očekáváním i plánem expandovat na další trhy,“ říká manažer knihkupectví Lukáš Benda.

Online tržiště volte informovaně

Při výběru tržiště by firmy měly zohlednit nejen výhodnost podmínek, ale i důvěryhodnost platformy. Spolupráce s neprověřeným partnerem může poškodit reputaci značky.

Allegro působí na trhu více než 25 let a v Polsku je největším hráčem v online nakupování. Jeho vliv se rozšiřuje i mimo domovskou zemi – ke konci prvního čtvrtletí 2025 platformu pravidelně využívalo více než 21 milionů zákazníků napříč Českou republikou, Slovenskem a Polskem.

Od vstupu na český trh v roce 2023 Allegro rychle roste a stává se atraktivní možností pro místní e-shopy. Registrace je jednoduchá, podmínky férové a zázemí silného hráče dává firmám jistotu. Pro menší a střední e-shopy může být vstup na tržiště efektivní cestou, jak zvýšit viditelnost, oslovit nové zákazníky a růst bez nutnosti dodatečných investic do marketingu, vývoje nebo zahraniční expanze.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Spoření pro dítě počká. Co ještě řekl finanční poradce Lady Dee

13. 6. 2025 | Lucie Weissová

Spoření pro dítě počká. Co ještě řekl finanční poradce Lady Dee

Životní pojištění a finanční rezerva nejsou luxus, ale nutnost – zejména pro OSVČ a samoživitele. Obojí je i influencerka Lady Dee, jejíž příběh a přístup k penězům poodkrývá film Zlatý... celý článek

Drony v českém byznysu: Pokrok, který přepisuje pravidla hry

13. 6. 2025 | PR text

Drony v českém byznysu: Pokrok, který přepisuje pravidla hry

Když před pěti lety české firmy začaly experimentovat s drony, většina lidí si myslela, že jde jen o drahé hračky pro technologické nadšence. Dnes je realita úplně jiná. Český trh s... celý článek

Etikety číst nemusíte: Zakladatelka Natu sklízí úspěch s čistým svědomím

11. 6. 2025 | Anna Kubešková

Etikety číst nemusíte: Zakladatelka Natu sklízí úspěch s čistým svědomím

Kamila Hladká stála u zrodu značky Natu a během několika let ji proměnila v úspěšnou společnost vyrábějící čistě přírodní potraviny. V rozhovoru mluví o nesnadných začátcích i aktuálních... celý článek

Za rozhlas a TV už připlácíte, přesto vás uhánějí. Co musí vědět OSVČ

5. 6. 2025 | Gabriel Pleska | 1 komentář

Za rozhlas a TV už připlácíte, přesto vás uhánějí. Co musí vědět OSVČ

Dali jste si doma do pořádku televizní a rozhlasové poplatky. Přihlásili jste se k těm, které jste ještě neplatili, nastavili si platby podle nové výše, dali si nohy na stůl a pustili... celý článek

Globální trh, lokální partner. Fidoo mění způsob, jak pracovat s penězi

3. 6. 2025 | Pavel Kohár | 1 komentář

Globální trh, lokální partner. Fidoo mění způsob, jak pracovat s penězi

„Tři čtvrtiny trhu potřebují řešit zahraniční platby,“ říká Petr Herzmann z Direct Group, kam mimo jiné spadá fintech Fidoo. Společnost, která malým a středním podnikům nabízí služby... celý článek

Partners Financial Services