Konverze v marketingu
Pod označením konverze se skrývá v podstatě jakákoliv akce, ke které chcete potenciální zákazníky přimět. Samozřejmě může jít o nákup na vašem webu, ale i přihlášení k newsletteru či třeba stažení e-booku. Jde v podstatě o měřítko úspěchu – ukazuje, zda vaše marketingová strategie funguje a přináší skutečné výsledky.
Co je RTB?
Jedním ze způsobů, jak můžete navýšit počet konverzí, je Real-Time Bidding (RTB). Jde o praktický nástroj pro nákup a prodej reklamy. Funguje podobně jako nákup a prodej akcií na burze. Základním principem je totiž blesková aukce o zobrazení vaší reklamy tomu pravému člověku.
Hlavní výhoda spočívá v tom, že je možné velmi přesně zacílit na ty správné uživatele, tedy potenciální zákazníky, které váš produkt nebo služby budou zajímat. Reklama se ukáže tomu, u koho je velká šance, že provede konverzi. Investice do takové reklamy se tedy vyplatí, jelikož funguje efektivně.
Automatické hledání konverzí
Kromě RTB se nabízí další praktický nástroj, a to Performance Max (pMax). Jde o chytrou kampaň od Googlu, která vám pomůže maximalizovat dosah. Automaticky totiž hledá konverze napříč všemi Google kanály, ať už jde o vyhledávání, YouTube či třeba Gmail. Stačí určit inzertní cíl, umělá inteligence se pak postará o hledání konverzí i tam, kde byste je třeba sami nehledali. Dokáže optimalizovat rozpočet a zacílení, navíc zjednodušuje správu složitých kampaní.
Praktická kombinace
Oba tyto nástroje spoléhají na data a automatizaci, díky tomu dokáží snadno najít uživatele, kteří konvertují. Tyto chytré strategie je důležité využívat, jelikož vyniknout v online světě není zrovna hračka. Zvýšení konverzí marketingu prospěje, ruční nastavení reklamy nestačí – s využitím těchto nástrojů dokážete analyzovat velké množství dat.
PMax i RTB mají několik výhod:
- díky RTB můžete přesně zacílit na ty správné uživatele,
- pMax vám pomůže najít nové konverzní cesty,
- výsledky zvládnete optimalizovat v reálném čase,
- dokážete efektivněji využít rozpočet pro maximální konverze.
Samozřejmě je důležité věnovat se marketingu komplexně – zmíněné strategie vám pomohou zlepšit výkon, nicméně pro budování značky jsou důležité i další kroky. RTB a pMax jsou ideální pro firmy s jasně definovanými cíli konverzí, kromě toho je klíčové i správně nastavené měření konverzí na webu.
Investice do digitálního marketingu je klíčová, je ale třeba využívat ho chytře a naplno. RTB a Performance Max představují moderní a velmi důležité strategie, které vám pomohou dosáhnout hlavního cíle – zvýšit konverze a tím i úspěch.
Sdílejte článek, než ho smažem