Hledáte-li experty na zákaznické programy, Cortex je jasnou volbou

PR text | rubrika: FINEXPO | 24. 2. 2025
Kdysi s nejistou budoucností, dnes v ČR nabízí nejmodernější cloudové řešení pro správu věrnostních programů. Cortex si svou houževnatostí a osobitou vizí proklestil cestu direct marketingem až po nejmodernější CDP systémy.
Hledáte-li experty na zákaznické programy, Cortex je jasnou volbou

Zdroj: Cortex

PR článek

Skromné začátky 

Oficiálně byla firma založena v roce 1992 jako česká pobočka švédské firmy Cortex, která tehdy dodávala servery pro databázové zpracování zákaznických dat. 

Švédský partner ale po nějakém čase přestal být aktivní, což pro českou odnož znamenalo buď skončit, nebo se probíjet na vlastní pěst, teď již bez podpory a finančního zázemí. V českém Cortexu ale měli jasno a v činnosti pokračovali.

Jelikož se na těžkopádný software (v Česku naprosto nevídaný) obtížně hledal odbyt, bylo nutné rozšířit zaměření. V roce 1996 tak Cortex založil call centrum, nabízel služby lettershopu, hromadnou rozesílku faxů a další služby spojené s direct marketingem.

Specialisté na věrnostní programy

Kde ale Cortex exceluje a má expertní zkušenost, jsou věrnostní programy. Od založení a správy, přes tvorbu voucherů a zákaznických karet, až po zpracování zákaznických dat. „Jestli by se dala nějaká software firma v Česku označit vyloženě za specialisty na věrnostní programy, tak to budeme my,“ tvrdí zakladatel a ředitel Cortexu Ing. Miloslav Pexa. 

Na přelomu století se do businessu vkrádaly první segmentace, pokročilý e-mailing či věrnostní programy s úrovněmi členství. Cortex vždy tyto změny sledoval, přizpůsoboval se trendům a pečlivě získával know-how.

Jeden z prvních velkých projektů představovala loyalty koalice Renomé, společný věrnostní program značek jako Baťa, Klenoty Aurum, Fokus Optik, droxi a Reserved. Po rozpadu této koalice se Cortex věnoval každé z těchto firem a vytvářel jim zákaznické programy na míru. 

V letech 2012 až 2015 přišel pro firmu další tandem zlomových okamžiků. Nejprve to byl přesun do vlastního zázemí, které bylo první administrativní budovou v České republice postavenou v pasivním ekologickém standardu. Cortex měl konečně vlastní prostor pro naplnění svého potenciálu: z původních tří kolegů se rozrostl až na 200 lidí.

Druhý velký okamžik bylo navázání spolupráce s mezinárodním lékarenským řetězcem BENU, pro který začal Cortex vyvíjet mimořádně úspěšné věrnostní programy po celé Evropě, a také spolupráce s Gopassem, provozovatelem evropských horských středisek a zábavních parků.

Vrchol dosavadních snah 

Jelikož měl Cortex mnohaletou zkušenost takřka se všemi podobami direct marketingu a věrnostních programů, zrodila se roku 2018 myšlenka na univerzální marketingové řešení. Ze samostatných řešení na míru se postupně vyvinul jeden produkt, který slučuje všechny aplikace a zkušenosti vývojářů. Tento magnum opus, CDP & CRM CareCloud, nabízí komplexní řešení správy a sběru zákaznických dat. 

Avšak na rozdíl od ostatních CDP nabízí kromě sběru a úložiště zákaznických dat CareCloud také nástroje pro tvorbu automatizačních scénářů, omnichannel kampaní a pokročilé segmentace. Dále pak skvělé analytické nástroje pro predikci nakupního chování a samozřejmě i excelentní management zákaznických programů, což bylo odjakživa firemní gró. 

A jelikož tyto programy zažívají dnes renesanci, stává se Cortex jedním z nejspolehlivějších řešení pro tvorbu věrnostních, tedy spíše „zákaznických“ programů. A současně je platforma, určena pro sběr dat z různých systémů, tvorbu unikátních real-time zákaznických profilů a poskytování těchto dat touchpointům v rámci firemního ekosystému.

Nyní má Cortex, a.s., ve svém portfoliu klienty, kteří se řadí mezi evropskou špičku farmacie, retailu, volnočasových aktivit či třeba automobilového průmyslu. Svou spolehlivostí a nadstandardními službami si Cortex získal řadu prestižních klientů, např. Audi, Yankee Candle, VW, Gopass, Amber Plasma nebo Benu. Přes 30 let zkušeností ze zákaznických programů dospělo do komplexního řešení cíleného marketingu. 

„Do budoucna plánujeme rozšířit obchodní a marketingový tým a stejně tak systémově rozvíjet funkcionality naší platformy CareCloud. Zejména teď implemetujeme využití umělé inteligence k podpoře digitálního marketingu. Spousta funkcí umělé inteligence je již k dispozici v beta verzích,“ objasňuje Ing. Pexa.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Teď už vás opravdu honí čas. Všechno, co potřebujete k daňovému přiznání

1. 5. 2025 | Petr Kučera

Teď už vás opravdu honí čas. Všechno, co potřebujete k daňovému přiznání

Co je tentokrát jinak? Jaké odpočty můžete využít a jak jsou teď vysoké? Do kdy je potřeba odevzdat přehledy OSVČ? Poradíme.

Konec hledání: Zjednodušte si podnikání s praktickými regály

29. 4. 2025 | PR text

Konec hledání: Zjednodušte si podnikání s praktickými regály

Máte pocit, že ve vašem skladu vládne chaos? Nepořádek zbytečně komplikuje práci a akorát vás zdržuje, proto je důležité nepodceňovat správnou organizaci produktů. S tím vám pomohou... celý článek

Air Bank vrátí procento z plateb kartou pro podnikatele. Bez limitu

28. 4. 2025 | Petr Kučera

Air Bank vrátí procento z plateb kartou pro podnikatele. Bez limitu

Air Bank letos vrátí všem podnikatelům jedno procento z plateb debetní kartou vydanou k podnikatelskému účtu v korunách. Novinku mohou využít stávající i klienti.

ERP systém jako klíč k finančnímu řízení: Jak vám pomůže?

15. 4. 2025 | PR text

ERP systém jako klíč k finančnímu řízení: Jak vám pomůže?

Každá firma, bez ohledu na velikost či obor, musí efektivně řídit své finance. Správné finanční řízení znamená stabilitu i možnost růstu, optimalizace nákladů a lepší strategické rozhodování.... celý článek

Co neušetříte, platíme my. Jak fungují energetické úspory s garancí?

11. 4. 2025 | Anna Kubešková

Co neušetříte, platíme my. Jak fungují energetické úspory s garancí?

Rozsáhlá investice do energetických úspor, kterou zákazník splácí až z peněz, které na provozu budovy skutečně ušetří. To jsou takzvané EPC projekty. O tom, jak to v praxi funguje,... celý článek

Partners Financial Services