Situace kolem covidu naši společnost zasáhla stejně jako všechny v odvětví. Koronakrize ovlivňuje nás, zaměstnance, zákazníky, spotřebitele i partnery. Krize ale může být i příležitost.
Náš krizový štáb se sešel hned, jak pandemie vypukla. Ověřili jsme si, že náš systém řízení připravený pro krizové situace funguje, i když na tuhle krizi se dopředu připravit nešlo. Vždycky ale hledáme způsoby, jak věci vyřešit, ne důvody, proč něco nejde.
Zdroj: Coca-Cola Autorka je HR ředitelka Coca-Cola HBC.
V první řadě se od začátku snažíme chránit zdraví a bezpečnost zaměstnanců. Zavedli jsme mnoho opatření – roušky, respirátory, dezinfekce, měření teplot, dodržování rozestupů... Všichni mají podporu pitného režimu, dostali vitamínový balíček i ochranné pomůcky. Kolegy, kteří nemuseli být přímo v provozech nebo v terénu, jsme poslali na home office. Nakonec tam zamířili i lidé z pozic, u kterých jsme si mysleli, že tuhle práci z domova plnohodnotně vykonávat nepůjde. HR se prokázalo jako strategický partner a klíčová podpora, a mnozí zaměstnanci jsou teď dokonce efektivnější. Obecně to všichni vzali jako výzvu a tvrdě pracují na tom, aby byl dopad na náš byznys minimální. V tom je síla naší firemní kultury.
Učíme se
Doslova za běhu jsme se museli hodně naučit. S fantastickou podporou IT a díky investicím máme moderní a spolehlivé vybavení a přechod do virtuálního prostředí jsme zvládli plynule. Online se vzděláváme a rozšiřujeme svoje dovednosti prostřednictvím takzvaných LearningLabs, intenzivně pracujeme i se sociálními sítěmi. Naši seniorní manažeři školí interně, ale know-how sdílejí i externě na seminářích a konferencích.
Zintenzivnit jsme museli interní komunikaci. Nabízíme několik kanálů od mailů interních i s externím přehledem přes interní web po pravidelná on-line setkání s vedením. Nechybějí průzkumy, abychom měli přehled, co zaměstnanci potřebují, a pro zachování duševní pohody svým lidem a jejich rodinám poskytujeme i online psychologickou podporu.
Pomáháme
Od vypuknutí pandemie podporujeme řadu komunit a do pomoci se zapojují i sami zaměstnanci. Spolupracujeme s Ministerstvem zdravotnictví na trasovací lince a obnovili jsme zásobování nemocnic našimi nápoji. Do první linie – nemocnicím, záchranářům, bezpečnostním složkám nebo domovům seniorů – jsme už v Česku a na Slovensku poslali přes dva miliony nápojů v hodnotě přes 26 milionů korun. Komunity podporujeme i v místech, kde lokálně působíme, například na Broumovsku.
Největší výzva teď bude najít rovnováhu mezi rozvojem firmy, investicemi pro zajištění růstu a minimalizací finančních rizik. V příštím roce spustíme nový automatizovaný sklad, který bude díky unikátní technologii nabízet na českém trhu jedinečné pracovní uplatnění. Brzy se budeme muset zaměřit na hledání vhodných kandidátů, zejména na pozice techniků – a to v téhle složité době bude výzva.
Pohled z jedné z velkých firem, která nemůže všechny svoje lidi poslat na home office, přinesl prosincový magazín Finmag. A jak to bylo a je ve vaší firmě?
Sdílejte článek, než ho smažem