Využijte služeb odborníků
Zaměstnání nových pracovníků sice posune váš byznys kupředu, ale je s tím více starostí a administrativy, než se může na první pohled zdát. S nabráním nového zaměstnance se pojí nové zákonné povinnosti, a proto radši zpracování mezd svěřte odborníkovi, který má zkušenost v oboru a ví jak na to. Účetní společnost Trivi nabízí kromě správy vašeho účetnictví i zpracování mezd jejich mzdovými specialisty.
Co je vlastně mzdová agenda?
Jedná se o jednu z nejnáročnějších agend, jelikož se její výsledky předávají státním orgánům a dotýkají se všech zaměstnanců. „Přijetím nových zaměstnanců vzniká zaměstnavateli hned několik zákonných povinností, které se vztahují ke státním orgánům i k samotným zaměstnancům. Doporučujeme každému zaměstnanci založit osobní složku, ve které budou všechny jeho dokumenty, abyste si udrželi přehled,“ radí Michaela Prouzová, vedoucí mzdového oddělení Trivi. Mzdová agenda znamená především zpracování mezd. Jeho součástí je výpočet mzdy, povinné odvody na sociální a zdravotní pojištění, výpočet daní a srážek, a podobně. Výsledkem jsou pak podklady pro výplatu mzdy, přehled pro správu sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovny a finanční úřad.
Kdy vzniká povinnost k vedení mzdové agendy a čím začít?
Závazek přichází s nástupem prvního zaměstnance do vaší firmy. Stává se jím každý, s kým jste uzavřeli ať už pracovní smlouvu, dohodu o pracovní činnosti, nebo dohodu o provedení práce. Každá ze smluv má svá zákonná specifika, kterými se následně musíte řídit. Od nástupu zaměstnance musíte pak podat několik přihlášek, např. přihlášku na správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu, přihlášku na finanční úřad k registraci k dani ze závislé činnosti nebo přihlášku zaměstnavatele na pojišťovnu k pojištění odpovědnosti a podobně.
Už chápete, proč není mzdové účetnictví procházka růžovou zahradou?
Je tolik věcí, které musíte jako zaměstnavatel dodržet, ať už vůči zaměstnanci, nebo vůči státním orgánům. Proto je lepší obrátit se na odborníky, kteří vám mzdy zpracují. Problémy na úřadech za pár ušetřených tisícovek nestojí. V Trivi vám kromě účetnictví zpracují i mzdy vašich zaměstnanců, i to je nedílnou součástí jejich služeb. Vaší mzdové agendě se budou věnovat specialisti v oboru, nezáleží na tom, jak velký počet zaměstnanců máte.
Jak to chodí v Trivi
Trivi je moderní účetní firma, leader trhu v zpracování účetnictví online. Ano, vše je online, nikam nemusíte, vše zvládnete prostřednictvím počítače, mobilu a internetu. Podnikatel získá přistup do účetního portálu Trivi, k dispozici má také prodlouženou ruku portálu v podobě mobilní aplikace. V portálu nebo aplikaci má každý klient možnost nahlížet do svého účetnictví v relaci 24/7, ať je kdekoliv. Celé své účetnictví máte uložené v zabezpečeném cloudu. Svým klientům nebo zákazníkům můžete jednoduše odeslat fakturu z fakturačního sytému, opět pomocí počítače nebo mobilu.
Bez zkušených profesionálů by to nešlo
Je jasné, že leader trhu v online účetnictví zaměstnává pravidelně školené profesionály. Od skvěle připravených juniorních účetních, přes účetní specialistky, až po seniorní účetní. Týmy jsou doplněny o certifikované daňové poradce, kteří jsou kmenovými zaměstnanci účetní firmy Trivi. V Trivi máte veškeré zpracování a zastoupení před úřady zaručeno a firma ručí za svou činnost finančním krytím.
Více se dozvíte, už jen pokud služby Trivi a jejich účetních vyzkoušíte. Podívejte se na web Trivi nebo se neváhejte ozvat rovnou na zákaznickou linku 800 80 60 40.
Sdílejte článek, než ho smažem