Malé a střední firmy potřebují služby šité na míru
Není to tak dávno, co majitelé menších a středních firem marně hledali bankovní služby, které by vyhovovaly jejich potřebám. Dnes stojí před opačným problémem – jak si z tak široké nabídky vybrat?
Bankovních produktů pro drobné podnikatele rok od roku přibývá. „Jen v oblasti úvěrů pro podnikatele máme šest základních produktů. Naprosto chápu, že není snadné se v nich vyznat, protože jsou připraveny pro různé skupiny podnikatelů,“ potvrzuje Miloň Polešák, manažer malých a středních podniků ČSOB. Zhodnotit ekonomickou situaci firmy, její postavení na trhu, efektivnost vynaložených prostředků či návratnost investic, to se neobejde bez hlubší analýzy. Ne každá banka je ale schopna podobný koncept vytvořit, a to především proto, že nepřistupuje ke klientům individuálně.
Základem je analýza
Právě bez poradenství šitého na míru, které vychází z podrobné znalosti prostředí konkrétní firmy, se menší a střední podniky neobejdou. Už jenom proto, že se každodenně potýkají s celou řadou obtíží, jež velké korporace vůbec neřeší. Ať už je to omezená informovanost o možnostech trhu, slabá vyjednávací pozice vůči velkým odběratelům nedostatečný přehled o firemní ekonomice nebo malá znalost finančních produktů, to všechno jsou problémy, kterým majitelé menších a středních podniků musí čelit.
Aby mohly tyto firmy obstát v silném konkurenčním prostředí, musí znát svou ekonomickou situaci a investiční možnosti. S tím si však mnohdy majitelé menších či středních firem neumí poradit. Podnikatelům navíc nestačí pouze strohé informace z různých zdrojů, ale potřebují komplexní řešení, aby mohli své podnikání dále úspěšně rozvíjet.
ČSOB: Komplexní a individuální přístup
Právě na to mysleli v ČSOB, když vytvářeli unikátní koncept finančního poradenství, založený na osobním přístupu ke každému klientovi. „Naši lidé musí být schopni nejen vést rozhovor s klientem, ale především podrobně zjistit aktuální situaci ve firmě a patřičně ji také vyhodnotit,“ vysvětluje Polešák a dodává: „Snažíme se ke každému přistupovat tak, jako bychom byli na jedné lodi – základem je pro nás dlouhodobý vztah, partnerství, v němž si klient uvědomuje, že máme zájem o něj i o jeho podnikatelský záměr.“
Firemní bankéři ČSOB jsou poradci, kteří klientům aktivně pomáhají řídit finance – osobní i firemní. Klientům přinesou místo celé řady uspokojivých alternativ jen jedno řešení. A to s garancí, že právě toto řešení je pro rozvoj jejich podnikání to nejlepší.
Bez dalších služeb se firma neobejde
„Jdeme s malými a středními firmami do partnerství, v němž hrají podstatnou roli často velmi osobní věci. Teprve po jejich poznání přece můžete nabídnout kvalitní poradenství,“ zdůrazňuje generální ředitel ČOSB Pavel Kavánek. Banka chce svým klientům dávat komplexní řešení – a to nejen pro firmu, ale i pro jejího majitele a zaměstnance. Například v oblasti správy aktiv může být velmi výhodné spojení příspěvku zaměstnavatele na penzijní připojištění či životní pojištění s úsilím o posilování vztahu se zaměstnanci. Mimo jiné i proto, že tímto způsobem oba dosáhnou značných finančních úspor.
ČSOB problematiku malých a středních společností neustále sleduje a přichází i s dalšími novinkami, které podnikatelům pomáhají nejen v oblasti financí. Speciálně pro podnikatele proto připravila nový projekt – ČSOB Klub úspěšných podnikatelů. Na internetových stránkách tohoto Klubu najdou jeho členové a další zájemci vedle poradenského a informačního servisu také on-line informace z finančních trhů, odbornou poradnu i nabídku partnerských společností za zvýhodněných podmínek. Stránky jsou zatím volně přístupné na adrese .