Banka finančním poradcem?

Banka finančním poradcem?
Máte spoustu plánů, k jejichž realizaci chybí potřebné peněžní prostředky, chcete se zaopatřit na stáří nebo si půjčit peníze? ČSOB klientům radí: plánovat finance s ČSOB Klíčovým plánem se vyplatí.

Nový produkt ČSOB (profil, názory) je určen především pro ty zákazníky, kteří nevědí, jak dobře naložit s penězi. Pomůže jim plánovat finance tak, aby vydělávaly a své majitele do budoucna zabezpečily.

Co produkt nabízí

ČSOB Klíčový plán je jakýsi osobní finanční poradce, který klientům radí, jak správně spravovat peníze. Protože je ale produktem jedné z českých bank, nejedná se o nezávislého odborníka, který by neměl být napojen na peněžní instituci. Jde tedy o bezplatnou službu banky umožňující lépe se starat o osobní či rodinné finance. Takzvaný "klíčový rádce", zaměstnanec ČSOB, klientovi vypracuje individuální návrh na zhodnocení peněz, který je automatizovaný počítačovým modelováním. Zákazníkům pomůže orientovat se mezi finančními produkty a optimálním využitím všech jejich výhod.

Plán má několik logických částí. Nejprve rádce podle požadavku a cílů klienta stanoví jeho potřeby a cíle. Pak udělá jakousi "inventuru" osobních financí – zjistí, jaká je zákazníkova finanční a životní situace a reálné investiční možnosti. Nakonec sestaví vhodnou kombinaci produktů, díky které lze dosáhnout požadovaného.

Produkt je určen jak klientům ČSOB, tak i zájemcům, kteří neužívají žádný z produktů instituce. Pro vypracování plánu nejsou stanoveny omezující podmínky, zájemce prostě přijde na pobočku banky, kde mu "klíčový rádce" plán zdarma vypracuje. Na první schůzce jde pouze o navržení plánu, na druhé se už probírají konkrétní možnosti. Banka do plánu zapracuje i produkty, které klient už užívá a to bez ohledu na to, zda jde o její či cizí služby. Podle tiskového mluvčí Milana Tománka banka klientům nebrání vybrat si produkty konkurence, i když to logicky není jejím cílem.

Jaká je struktura plánu?

Nezávislí finanční poradci uvádějí, že finanční plán není jednou provždy daný, musí se vyvíjet. Podle jejich slov by průměrný podíl plateb na pojištění měl tvořit 5 až 7 % příjmů a spoření by mělo být ve výší asi 10 až 15 % hrubého příjmu.

I ČSOB Klíčový plán má svoji strukturu. Skládá se ze tří částí: rezerv, snů a přání, zajištění. Pro tvorbu rezervy, neboli peněz určených pro řešení neočekávaných situací, banka využívá depozitních produktů a fondů peněžního trhu. Cílem je vybudovat rezervu ve výši šestinásobku pravidelných měsíčních výdajů osoby či rodiny. Prostředky pro uskutečňování cílů jsou nástroje se stabilním výnosem a nízkým investičním rizikem: stavební spoření, dluhopisové fondy, zajištěné fondy a jednorázové pojištění. A konečně pro zajištění, sloužící ke strategickému budování doplňkového zdroje příjmů pro důchodový věk, může klient využít penzijního připojištění, profilových fondů a pojistných produktů.

Jak často plán aktualizovat? Banka klientům doporučuje, aby nechali plán přepracovat jednou do roka, a tak umožnili promítnutí změny finanční situace.

ČSOB je první bankou, která takový produkt nabízí. Podle slov zástupců banky se navíc nebrání možnosti zahrnout do Klíčového plánu i produkty jiných institucí. Je to ale opravdu ojedinělá služba na bankovním trhu? I další banky přece nabízejí služby osobních poradců, kteří klientům poradí. Ty ovšem nevypracují podobný plán. Za zamyšlení stojí i to, jestli není lepší využít služeb nestranného finančního poradce, u kterého si je klient jist, že účelově nenabízí produkty konkrétní instituce. Existují ale vůbec takoví?

Co si myslíte o ČSOB Klíčovém plánu? Měly by banky takové služby nabízet? Využili jste už nového produktu ČSOB? Připojte svůj názor či zkušenost!

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 12 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 10. 2003 13:06, Jan Kolda von Žampach

Ano, a navíc vlastně bez jakéhokoli rizika pro tyto vlezle vyšikuldované radílky !

U obchodního řetězce alespoň sám na sobě hned odzkouším, co to je zač, co tímto způsobem prodávají : buď se u poživatiny do týdne z alergie osypu, nebo taky ne, buď se mi za 24 měsíců, a jako na potvoru den po ukončení záruky, pračka, televize, mraznička, cokoli, zcela rozsype, nebo taky ne. Mám ale stále ještě šanci se do budoucna efektivně poučit !

U takto banko či pojistně ( často s podporou státu a, žel, z našich přerozdělených daní ) pojatých finančních programů je to ale daleko mizernější : tam ta šance poučit se JEŠTĚ VČAS úměrně klesá spolu se snižující se mírou likvidity a s naopak se zvyšujícím se horizontem investic. Tedy správněji : nikoli finančních investic, finančních produktů, ale šikovně vnucených snů a chimér.
Poučení pak přichází příliš pozdě a je, žel, prakticky mezigeneračně už nesdělitelné. Klient má tak akorát starost, jak včas zazvonit k výměně bažanta nebo, v tom lepším případě, posadit na gramofón. Otázka, kdo jeho prašule vlastně projedl, je zastřena milosrdnou demencí. A kdyby náhodou ne ? Vždy je jako vyvinění se snadná výmluva na změnu tzv. vstupních podmínek, za což si vlastně klient nakonec může přece vždy sám nebo s ní měl, ale už také sám, počítat : že špatně tenkrát volil do českého parlamentu, málo pracoval a měl si vzít 2 až 3 zaměstnání navíc, hodící se bubák světového terorismus a stále malá osobní spotřeba překrmených obyvatel USA, pád stromu přes elektrické vedení u nějaké silnice někde na Madagaskaru...

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 10. 2003 14:51, fmarek

Myslím si, že je to cesta, kterou se vydají za nedlouho i další banky, ale i pojišťovny a další instituce. Potřebují nejen to, aby klient přes jejich účty prohnal výplatu, ale aby z toho co nejvíce zůstalo doma. Předpokládám, že těmto lidem povedou účty a další aktivity zdarma. Možná také kalkulují s tím, že provize externích sítí a poradců jsou vysoce nákladové a tak se snaží šetřit, kde to jde. Je to jakási snaha o "finanční dům budoucnosti". A proč ne? Někomu, méně náročnému, to může vyhovovat. Možná je to také o určitých sympatiích k značce.

Ostatně v budoucnu bude na každou výplatu číhat čím dál tím více dravců. Jen ti nejlepší a nejzkušenější mají šanci na přežití a ČSOB si je toho dobře vědoma. Vím nejméně o dvou bankách, které to také připravují.

Možná to přijde i do jiné sféry. Již vidím agenty různých obchodních řetězců jak mi nabízí sestavení nejoptimálnější skladby denních nákupů – něco jako rodinný nákupní plán. Plán, jak nejlépe ušetřit, včetně různých slev, bonusů a věrnostních a jiných výhod. Ten plán by byl samozřejmě sestaven z nabídky zboží, které ten který super, či hypermarket nabízí. Když si vezmeme v úvahu, že těchto gigantických obchodů přibývá, naopak zákazníků ubývá, tak je před námi velký boj. Boj o každého zákazníka. Kult peněz přefiltrován skrz nákupní a spotřební kulturu. Bože, to jsou vyhlídky.

-8
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.
Simplecoin

A tohle už jste četli?

Finanční plánování dle OVB - jak získat klienta?

7. 10. 2003 | Tomáš Prouza | 250 komentářů

Finanční plánování dle OVB - jak získat klienta?

Jednoho dne vás poprosí kamarád o laskavost - zdali by mohl dát vaše číslo finančnímu poradci, který pro něj něco zařizoval. Co vás čeká, pokud na jeho prosbu kývnete?

Spoříme stavebně, spoříme výhodně. Ale co bude dál?

25. 9. 2003 | Jiří Šedivý | 1 komentář

Spoříme stavebně, spoříme výhodně. Ale co bude dál?

Novelu zákona o stavebním spoření sněmovna poslala do závěrečného kola, které by mělo rozhodnout o finální podobě tohoto produktu na příští léta. Chystané vládní změny ovšem stále obsahují... celý článek

Poradci pod dozorem nedozorem

22. 9. 2003 | Petr Vykoukal

Poradci pod dozorem nedozorem

Dealer podílových fondů, zaregistrovaný u Komise pro cenné papíry jako investiční zprostředkovatel, může v klientech vzbuzovat pocit, že se od něj dočkají kvalifikovaných rad a pomoci.... celý článek

Peníze kvetou i ke stáru

23. 7. 2003 | Petr Fejtek

Peníze kvetou i ke stáru

Nemusí možná přímo kvést, hlavně, že dávají úrodu. A to zase záleží na tom, jak dobře jsme je zasadili, jak dobře se o ně starali a jak se jim tedy daří. Kdo si nic nezasadil, kromě... celý článek

Žít a zemřít se životní pojistkou

21. 7. 2003 | Simona Ely Plischke

Žít a zemřít se životní pojistkou

Každá pojistná událost je nahodilá. U pojištění majetkového nemusí nastat nikdy, zatímco u životního nastane vždy. Umřít prostě musíme. Nikdo z nás ale neví, kdy a ani čím vším si... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.