Pokud ještě nemáte sjednané penzijní připojištění a stojíte o to, abyste měli při svém spoření na stáří jistotu nezáporného zhodnocení a možnost výsluhové penze (částečného výběru peněz po 15 letech), máte nejvyšší čas vybrat si penzijní fond, kterému věříte. Stávající podmínky penzijního připojištění totiž budou platit jen u smluv uzavřených do 30. listopadu 2012. Od roku 2013 si budou moci zájemci v rámci třetího pilíře spořit pouze v nově vzniklých účastnických fondech, ve kterých budou mít sice možnost výběru z několika investičních strategií, stávající garance ale už budou nenávratně pryč.
O penzijní připojištění je zájem
Na konci prvního pololetí roku 2012 mělo v penzijních fondech, takzvaném třetím pilíři důchodového systému, peníze 4,6 milionu lidí. Můžeme očekávat, že do konce letošního roku se k nim ještě dost dalších přidá. Důvod je celkem jasný. Zatímco kolem druhého pilíře se neustále vznáší řada otazníků a není vůbec jisté, kdy bude spuštěn, penzijní připojištění v současné podobě nabízí celkem srozumitelné a prověřené podmínky, navíc se státní podporou.
Velké „stěhování“ v rámci třetího pilíře nastalo už na začátku letošního roku: přestup mezi jednotlivými penzijními fondy byl totiž možný pouze do 28. února. V tomto období získal nejvíce nových klientů Allianz penzijní fond, největší exodus účastníků naopak zaznamenal Aegon penzijní fond. Když se podíváme na počet aktivních účastníků v jednotlivých fondech na konci prvního pololetí, zjistíme, že i od dubna do června nejvíce bodoval Allianz penzijní fond, zatímco nejvíc ztratil Axa penzijní fond. Do konce listopadu se mezi penzijními fondy strhne boj o klienty, kteří dosud nemají sjednané penzijní připojištění.
Zástupců všech penzijních fondů jsme se proto zeptali, na co se budou snažit klienty nalákat.
Proč by si měl nerozhodnutý klient zvolit právě jejich penzijní fond? Jak hodnotí jeho dosavadní výsledky? A čím se jejich fond odlišuje od konkurence? Nerozhodnutí a neupsaní, čtěte pozorně, zvažujte ještě pozorněji. Nezapomeňte, že každý přirozeně chválí své zboží (někdo obratněji, jiný míň), a nezapomeňte, že nikde není psáno, že vůbec penzijní připojištění musíte mít. I když teď nejspíš každý den uslyšíte opak.
Libor Novák, provozní ředitel
Allianz penzijní fond je nejvíc rostoucí fond v zemi. Klienty láká především díky dlouholetému atraktivnímu zhodnocení, v posledních letech nejvyššímu na trhu, a také díky nejvyššímu ratingu mateřské firmy (AA), jež garantuje stabilitu, což je pro takový „běh na dlouhou trať“ velmi podstatné. Není tedy divu, že jen začátkem roku přišlo do tohoto fondu sto tisíc nových klientů.
Allianz penzijní fond hodlá roli penzijního připojištění v novém modelu výrazně posílit, a chce uspokojit všechny své klienty. Jak ty, kteří budou i nadále upřednostňovat garanci nezáporného zhodnocení, tak i ty, kteří budou v nových účastnických fondech hledat dynamičtější profil. Zejména u mladších klientů, vstupujících do systému na dlouhou dobu, se dá očekávat zájem o rizikovější, ale potenciálně výhodnější investice. Máme odkud čerpat zkušenosti, protože celosvětově je Allianz druhým největším správcem aktiv, neboť má ve své správě majetek klientů v hodnotě 1 600 miliard eur
Úspěchů Allianz penzijního fondu si všimli nejen odborníci, ale i laická veřejnost. Od roku 2010 byl v rámci několika žebříčků a soutěží vyhlášen již devětkrát jako nejlepší. Je držitelem mnoha nejvyšších ocenění v soutěži Zlatá koruna, ve které jsou hodnotiteli nezávislí odborníci z Finanční akademie, nebo Zlatý Měšec, což je anketa, ve které se nezdráhají vyjádřit svůj názor na finanční instituce naopak klienti. Také v soutěži Banka roku si jej vybrali odborníci jako nejlepší penzijní fond.
Tomáš Matoušek, generální ředitel
Všichni bychom chtěli prožít stáří v klidu a pohodě, naplněni životními zkušenostmi a obklopeni svými blízkými. Realita státních důchodů se od obrázku idylické penze stále vzdaluje, proto roste význam vlastního spoření. Svěřit někomu celoživotní úspory, které vám mají tuto představu naplnit, vyžaduje důvěru. Penzijní fond České pojišťovny ji má. Svou odborností a orientací na poskytování kvalitního spoření na stáří si získal pověst profesionála a důvěru téměř 1,2 milionu klientů. Každý čtvrtý účastník penzijního připojištění spoří u nás. Staráme se o vklady svých klientů, které už přesahují 60 miliard Kč. Spravujeme aktiva, která představují čtvrtinu celého penzijního trhu, což z nás dělá nejsilnější penzijní fond v Česku. To, co klienti ale skutečně oceňují, je náš přístup. Klientský servis PF ČP zahrnuje vedle bohaté pobočkové sítě také moderní nástroje – vlastní Klientský portál, SMS služby, web a microsite www.vseopenzich.cz. Bezkonkurenční kvalita a rozsah služeb pro klienty nám nedávno vynesly bronzové hodnocení v soutěži penzijních fondů Zlaté euro. Penzijní fond České pojišťovny je pravidelným vítězem v kategorii penzijních fondů soutěže CZECH TOP 100 a ocenění získává i v dalších soutěžích jako například Penzijní fond roku, WEB TOP 100, Zlatý měšec nebo Zlatá koruna. Zkrátka - víme, co děláme a děláme to dobře.
Pavel Trávník, vedoucí úseku administrativy fondů
AXA penzijní fond poskytuje svým klientům správu vložených finančních prostředků a prostřednictvím každoročně připisovaného zhodnocení je v dlouhodobém horizontu chrání před inflací. K tomu však nabízí i další výhody. Každý klient AXA penzijního fondu může získat platební kartu AXA CLUB, se kterou může uspořit víc peněz na stáří. Jejím pravidelným používáním lze významně navýšit naspořenou částku. Stačí při nakupování místo hotovosti používat AXA kartu a za každou transakci klient získá jednoprocentní bonus. U vybraných partnerů pak bonus může dosáhnout výše čtyř až sedmnácti procent. Tyto bonusy jsou pak každý měsíc převáděny na účet penzijního připojištění. K dalším benefitům AXA karty patří asistenční služby v domácnosti v celkové výši až 49 000 Kč ročně. K dispozici jsou už následující den po aktivaci karty. Klientům můžeme pomoci např. v případě, že si zabouchnou dveře, nebo se po dobu jejich dovolené postaráme o vybírání pošty ze schránky. K dalším zajímavým doplňkovým službám patří také cestovní pojištění, které si členové AXA CLUB mohou uzavřít za velmi výhodných podmínek.
AXA chce svým klientům co možná nejvíce usnadnit komunikaci s penzijním fondem a nabízí jim proto nejen on-line přístup na jejich individuální účet penzijního připojištění, ale také nadstandardní službu zasílání všech informací o smlouvě a ročním výpisu prostřednictvím SMS nebo zabezpečeným e-mailem, a to zcela zdarma.
Karel Svoboda, generální ředitel
Vedle toho, že je ČSOB Penzijní fond Stabilita součástí Skupiny ČSOB, která ve všech oblastech českého finančního trhu zaujímá přední pozice, je odpovědí na vaši otázku samotná filozofie našeho přístupu ke klientům. Nabízíme jim nikoliv produkt, ale nejlepší řešení. Neřadíme si klienty do kategorií, pro něž máme připravená univerzální doporučení, ale každému klientovi připravujeme na míru šitý plán. To se v souvislosti s penzijní reformou pozitivně projeví především u těch klientů, kteří budou zvažovat vstup do druhého pilíře. Takový krok se vyplatí skutečně jen vybrané skupině lidí, především mladým lidem s nadprůměrnými příjmy. Pokud pro někoho druhý pilíř nebude vhodný, nedoporučíme mu jej ani mu nebudeme slibovat nereálné výnosy.
Za dobu své existence prokázal ČSOB Penzijní fond Stabilita významné postavení na trhu, a to i v době finanční krize. Porovnáme-li výsledek penzijního fondu s úrokovými sazbami na spořicích účtech či termínovaných vkladech, jsou hodnoty připisovaného výnosu konkurenceschopné, navíc nejsou zatěžovány pravidelnými poplatky a ke zhodnocení je třeba připočítat i státní podporu a případný příspěvek zaměstnavatele.
Od konkurence nás odlišuje již zmíněné osobní poradenství. S každým klientem probíráme jeho potřeby a možnosti a doporučujeme mu tu optimální cestu, jak co nejlépe a nejbezpečněji dosáhnout svých očekávání. A to je něco, co nás odlišuje od konkurence a v čem spočívá naše výhoda zdravého a rovného vztahu s klientem.
Pavel Jirák, předseda představenstva a výkonný ředitel
Penzijní fond Komerční banky je pro víc než půl milionu obyvatel České republiky dlouholetým spolehlivým partnerem pro spoření na stáří. Disponuje silným finančním zázemím Komerční banky, která je jeho stoprocentním akcionářem, a patří mezi největší penzijní fondy na českém trhu.
Díky konzervativní investiční strategii a profesionální správě aktiv překonává Penzijní fond KB svým zhodnocením, připsaným účastníkům, dlouhodobě míru inflace. O penzijní úspory svých účastníků se fond postaral spolehlivě v dobách ekonomického růstu i v posledních letech finančních a ekonomických krizí. Stabilní výnosy státních dluhopisů a prémiových korporací umožňují efektivně zhodnocovat prostředky účastníků při zachování minimální míry rizika.
Penzijní fond Komerční banky získal v letech 2011 a 2012 prestižní ocenění Nejlepší penzijní fond v ČR od uznávaného mezinárodního magazínu World Finance a od finančního portálu Global Banking & Finance Review. Je jediným penzijním fondem v České republice, který dokázal získat obě ocenění v jednom roce a navíc dva roky po sobě.
Penzijní fond Komerční banky dlouhodobě zhodnocuje prostředky účastníků nad míru inflace oznamovanou Českým statistickým úřadem. Při velmi nízkém riziku investičního portfolia tak zajišťuje bezpečně uchování hodnoty úspor na dobu důchodového věku.
Příslibem finanční stability a silného kapitálového zázemí je jediný akcionář fondu – Komerční banka. Finanční skupina Komerční banky obsluhuje v České republice 2,5 milionu klientů, disponuje výbornou likviditou a silnou kapitálovou pozicí, která výrazně překonává regulatorní požadavky. Komerční banka je navíc jedinou českou veřejně obchodovanou bankou – na jejím úspěchu se tak mohou podílet ve velké míře také obyvatelé České republiky, neboť z celkového počtu více než 45 tisíc akcionářů je necelých 40 tisíc akcionářů fyzickými osobami z ČR.
Penzijní fond Komerční banky nabízí účastníkům vždy „něco navíc“ – jako první na trhu zpřístupnil internetový účet pro aktivní správu penzijního připojištění on-line, každému klientovi poskytne slevovou kartu Sphere a s ní slevy 5–30 % u více než 9000 obchodníků či Program lázeňské a rekreační péče, se kterým zůstanou klienti fit i v době, kdy na úspory na penzi musejí aktivně vydělávat.
Aleš Poklop, generální ředitel a předseda představenstva
U nás v Penzijním fondu České spořitelny doporučujeme klientům zvážit především stabilní a silné zázemí finanční skupiny, jíž je penzijní fond součástí a která garantuje určitou jistotu. Akcionáři penzijních fondů totiž u penzijních připojištění se současnými podmínkami garantují tzv. nezáporné zhodnocení, tedy návratnost prostředků klientů. Je tedy důležitá kapitálová síla akcionáře. Myslím, že v případě České spořitelny nikdo o její stabilitě a síle nepochybuje, a to dává klientům velkou záruku bezpečí. Důležité je to tím spíš, že vzhledem k důchodové reformě je možné si tuto garanci uchovat pouze u smluv uzavřených do konce listopadu, přičemž po reformě už nebude možné změnit si v rámci stávajících podmínek penzijní společnost.
Náš fond dále vyniká především vysokým zhodnocením, které i v desetiletém průměru dosahuje nejvyšší hodnoty mezi velkými penzijními fondy. Letos jsme mimochodem byli mezi několika penzijními fondy, které porazily inflaci. Zhodnocení klienty tradičně zajímá nejvíce, ale neméně důležitým ukazatelem jsou tzv. náklady příštích období, které mohou značně negativně ovlivnit letošní připsaný výnos. Penzijní fond České spořitelny má náklady příštích období na klienta ze všech penzijních fondů nejnižší, takže naši klienti nemusí mít o výnos obavy.
Pokud bych měl ale poradit zcela obecně a co nejjednodušeji, tak to hlavní, nad čím by měli klienti přemýšlet, je zázemí. To znamená, aby měli dostupnou pobočku, aby se mohli spolehnout, že jim tam umí ochotně a dobře poradit nebo s čímkoli pomoci. Česká spořitelna si uvědomuje, jak důležitý je zážitek, který si klient s pobočky odnáší, a proto v současné době pracuje na přeměně pobočkové sítě, aby byla příjemná i užitečná zároveň různým typům klientů.
Jiří Rusnok, předseda představenstva
Na trhu penzijních fondů patříme ke špičce. Od počátku existence ING Penzijního fondu přinášíme druhé nejvyšší zhodnocení na trhu, tedy 5,22 procenta. Za rok 2011 jsme klientům připsali nadprůměrné zhodnocení 2,14 procenta. Navíc s naší věrnostní kreditní kartou klientům z každého nákupu připisujeme jedno procento na účet penzijního připojištění, klienti mohou sledovat své prostředky přes ING penzijní portál s on-line přístupem na účet a nabízíme sedm unikátních výplatních schémat. Klienti také dostanou dárek v podobě 16 GB USB při sjednání penze on-line.
Vzhledem k vysokému zhodnocení, které jsme za minulý rok i za celou dobu přítomnosti na trhu připsali našim klientům, považuji vývoj ING Penzijního fondu za velmi dobrý. Naše služby a produkt jako takový oceňují i odborníci. Výsledkem je, že ING Penzijní fond za své nadstandardní služby a dlouhodobě vysoké zhodnocení získal v loňském roce třetí místo v soutěži Zlaté euro a v minulosti se pravidelně umísťoval v soutěži Zlatá koruna.
Naší hlavní výhodou je stabilita nejen fondu, ale také celé společnosti, ke které náleží. Pro naše klienty navíc neustále vylepšujeme veškeré služby spojené s jejich smlouvou penzijního připojištění. Pro naše klienty máme k dispozici on-line ING penzijní portál, na kterém si zájemci mohou penzijní připojištění nejen zřídit a nahlížet stav svých úspor, ale i aktivně spravovat, tedy měnit výši příspěvků či aktualizovat kontaktní údaje. Navíc přinášíme funkci tzv. daňového optima, kdy klienta upozorníme na nejvýhodnější nastavení jeho smlouvy tak, aby získal co nejvíce výhod v rámci daňových odpočtů. Klientský servis považujeme za základ našeho byznysu, proto jej i do budoucna plánujeme obohacovat a vylepšovat.
Vladan Elšík, ředitel
Aegon nabízí zejména výhodné zhodnocení naspořených prostředků. Průměrně za posledních pět let jsme připsali klientům 2,76 procenta ročně, což je druhé nejlepší zhodnocení na trhu.
Navíc se klienti penzijního fondu Aegon mohou spolehnout na silného akcionáře. Tím je finanční koncern Aegon, který patří se 47 miliony zákazníků ve dvaceti zemích mezi největší světové společnosti v oblasti životního pojištění a penzijního připojištění. Za své výsledky v oblasti zabezpečení občanů na důchod obdržel koncern Aegon řadu ocenění. Naposled se jednalo o dvě nominace a dvě ocenění v European Pensions Awards 2012. AEGON Penzijní fond v České republice získal letos druhé místo v soutěži Zlatý Měšec.
Vždy chceme našim klientům poskytovat co nejlepší servis. V rámci toho může každý, kdo má s námi uzavřenou smlouvu, využít službu AEGON Online. Jedná se vlastně o přístup ke klientskému účtu přes internet 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Přístup do služby je bezplatný a lze o něj zažádat přes internet na adrese https://online.aegon.cz.
Jiří Cívka, tiskový mluvčí
Spoření s penzijním fondem Generali pomůže zajistit kvalitní životní standard i pro období penze. Garantuje stabilní zhodnocení vkladů. Z dlouhodobého hlediska, které je pro tento typ spoření rozhodující, je penzijní fond Generali jediným fondem na trhu s průměrným zhodnocením vyšším než 5,2 % (1995–2011). Kapitálová síla jediného akcionáře, pojišťovny Generali, která je součástí finančně silné mezinárodní společnosti Generali Group, je zárukou serióznosti, a tím sociálních a finančních jistot klientů. Penzijní fond Generali připisuje klientům výnosy na účty i v průběhu vyplácení penzí, přičemž nabízí možnost sjednat všechny zákonem stanovené penze. Svůj účet mohou klienti obsluhovat prostřednictvím internetových stránek fondu. V případě potřeby mohou také využít bezplatné konzultace na kterékoliv pobočce Generali. Rozsáhlá síť kontaktních míst je dostupná na celém území České republiky. Penzijní fond Generali dbá na informovanost svých klientů, proto jim pravidelně zasílá písemné zprávy o stavu jejich osobního účtu, o hospodaření fondu, o počtu klientů, o umístění prostředků penzijního fondu, jejich uložení a jejich výši.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
4. 10. 2012 16:16, vít suchý
Dovolím si jít v úvaze trochu dál a k jádru věci - Když už by chtěl člověk "vstoupit" do některého ze stávajících penzijních fondů, tak by se měl v první řadě rozhodnout, co vlastně od finančního produktu, kam posílá peníze na odloženou spotřebu na svůj důchod, vlastně chce.
POkud mu stačí jen sliby jak fondu, tak státu (=státní příspěvky ) "jistota černé nuly" a 2,6 miliardy nákladů období budoucích v celém systému, pak je tu na správném místě a s klidem může doplnit řady 4,6 milionů optimistů...
Pokud ale klienta zajímají nějaká konkrétní čísla - a tím myslím čísla napsaná ve smlouvě - jako garantovaná kapitálová výplata, nebo garantovaná výše doživotního důchodu - tak to by musel se svými penězi úplně jinam a adrenalin spoření na penzi v penzijních fondech pak určitě přenechát výše zmíněným optimistům...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.