Co o webu Penzijního fondu České spořitelny soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 11. 10. 2002
Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Prezentace je zcela v grafickém duchu své mateřské společnosti. Velmi rozsáhlá a přesto přehledná. Navigace jednoduchá a funkční. Vhodné je členění hned v úvodu – Firemní a Osobní program. Po obsahové stránce zde není co vytknout, ocenila jsem zejména modelové výpočty jak ze strany zaměstnance, tak ze strany zaměstnavatele, vyplnění všech formulářů i možnost uzavření smlouvy. Po grafické, obsahové i marketingové stránce jde o velmi zdařilou prezentaci.

Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora, iStrategie.cz

Hezká stránka – graficky dobře sladěná, ale chybí sofistikované utility, které jsou na takto zaměřených webech běžné. Proč tu není kalkulačka, která mi automaticky vypočítá, kolik si uspořím, kolik mi dá státní příspěvek apod. Takovéto věštění z tabulek mi připadá velmi hloupé.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Tak zde máme další "spořitelní klasiku". Nic neříkající, podivně naformátovaná vstupní poloprázdná stránka, kde jsem alespoň minutu čekal, že se ještě něco stane. Pak mi došlo, že už nic dalšího nebude. Rozjásaní penzijně spořící lidé bylo to jediné, čeho jsem se dočkal. Další stránky jsou již standardní letáčkovou prezentací, s jednoduchou navigací, absencí jakékoliv grafiky a ještě ke všemu poměrně starými daty. Struktura portfolia by snad měla být čerstvější než z 31.12.2001. Interaktivita je prezentována obligátními kalkulačkami a formuláři (nezabezpečenými!!!). Docela by mne zajímalo, kdy už někdo vysvětlí finanční skupině ČS, že tato forma komunikace zákaznických osobních dat není bezpečná.

Radovan Jelen, internet full-service agentura Forrest Gump Radovan Jelen, internet full-service agentura Forrest Gump

Webová prezentace Penzijního fondu České spořitelny (PFČS) byla primárně tvořena s cílem poskytovat maximum informací a získávat prostřednictvím webu nové klienty. To se jistě povedlo. Velmi oceňuji možnost uzavřít smlouvu o penzijním připojištění on-line.

Záporně však musím hodnotit navigaci, která je nelogická, těžko se v ní lze orientovat. Umístění tiskových zpráv a aktualit do vnitřku prezentace není rovněž zcela vhodné.

Modře laděná grafika webu odpovídá designu celé skupiny ČS.

Původně jsem označil jako favorita na vítězství web ČMPF, ale vzhledem k tomu, že PFČS využívá internetu nejen k prezentování informací, ale i k uzavírání obchodů, měl by zvítězit.

Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny

Trochu zhurta na mě jde autor webu, který mě – jakožto nezasvěcence – po vstupu na část určenou pro soukromé investory informuje o tiskových zprávách. Spíš by stálo za to začít od píky a představit produkt, ne? Zejména výhody, které mě čekají, zvolím-li z mnoha právě PFČS. Menu od aktualit přes výpočty po způsoby placení na mě zanechává dojem, že PFČS vychází z toho, že produkt a celou nabídku PFČS mají všichni v malíčku. Pravda ale je, že potřebné informace najde zájemce trochu jinde, na horní liště. Po informativní stránce web obsahuje asi všechno, co je potřeba, vizuál je další ze série modrých webů skupiny Erste. Nic překvapivého, nic nového. Jako u mnoha dalších webů bych doporučila více apelativní texty.

Tomáš Tyll Tomáš Tyll - společnost Nexen

Začal jsem používat pro procházení stránek Mozillu, je to celkem pohodlný nástroj na získání informace o tom, jak dodržují programátoři webových stránek nové HTML standarty. A bohužel u PFČS mám asi smůlu, představení společnosti se nejspíše nedočkám. Na stránce finanční skupiny ČS vidím obrovský FLASH, který mi je zcela k ničemu. Vzhled stránek umocňuje nulová grafická podoba, a tak mám pocit, že jsem se ocitl ne na informačních stránkách jedné z největších a nejmodernějších finančních skupin v ČR, ale na poloprofesionální informační prezentaci.

Informace jsou pro mne v některých případech nedostupné, a tak nemohu posoudit jejich kvalitu, nicméně ty, které mám možnost vidět, jsou vyčerpávající. Proto snižuji známku pouze kvůli nedostatku kvalitních informací, způsobeným nedostupností stránek.

Mezi porotce patří také také Michal Drtina z Vltava-Labe-Press, Gabriela Hrušková a Naveed Gill z Tiscali Czech Republic a Petr Nešpůrek z ARBOmedia. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost .

Už jste někdy surfovali stránkami Penzijního fondu České spořitelny? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Jako páté kolo u vozu

11. 10. 2002 | Jan Žáček

Jako páté kolo u vozu

Modrá nemusí být vždy dobrá, což znovu potvzují stránky penzijního fondu České spořitelny. Díky změně corporate identity sice došlo k předělání celého webu, změny ale nevedly ke zkvalitnění... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.