Moneta nově umožňuje klientům, aby jediným tlačítkem zablokovali přístup k účtu a kartám. Využijí ho, když mají obavu z napadení účtu, tedy že na ně zaútočil podvodník.
Záchranné tlačítko, které Moneta nazývá také jako kill button, je dostupné hned na úvodní stránce mobilního i internetového bankovnictví.
Zdroj: MonetaTlačítko v mobilní aplikaci Smart Banka.
Po aktivaci tlačítka se ihned zablokují všechny bankovní přístupy i platební karty. Banka pošle klientovi instrukce, aby neprodleně kontaktoval klientské centrum, ověřil vzniklou situaci a vyvrátil své případné obavy. Po vyřešení situace mu bude bankovnictví okamžitě odblokováno.
Když klient po zablokování bankovnictví prostřednictvím záchranného tlačítka nereaguje na SMS od banky, banka ho bude aktivně kontaktovat a nabídne mu pomoc.
Novinka reaguje na nárůst případů s falešným bankéřem. Podvodník tvrdí lidem, že jejich bankovní účet je v ohrožení a vyzývá je k okamžitému převodu peněz na takzvaný bezpečný účet.
„Tyto podvody loni stály téměř za třetinou všech klientských ztrát. Naším cílem je podobné podvody založené na nátlaku a zneužívání lidských emocí co nejvíce ztížit,“ říká Jiří Poláček, který v Monetě působí jako senior manažer Risk Models & Fraud Management.
Ostatní banky umožňují v elektronickém bankovnictví snadnou blokaci platební karty, ale ne hned celého účtu. Tlačítko navíc nebývá přímo na úvodní stránce, takže klienti, kteří jsou pod tlakem a propadnou panice, ho v případě potřeby nemusí rychle najít.
Zdroj: MonetaTlačítko v internetovém bankovnictví.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu UK v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku Aktuálně.cz,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem