Roboty na zákaznické lince nechceme, vzkazují bankám klienti

pk | rubrika: Aktuality | 27. 4. 2025 | 1 komentář
Roboty na zákaznické lince nechceme, vzkazují bankám klienti

Zdroj: Pleska / Midjourney

Nejvíce stresující při komunikaci s bankou je pro klienty situace, kdy nemohou najít lidskou podporu místo robota. Nekomfortně se v takovém případě cítí téměř 40 procent lidí.

Ukázal to internetový průzkum, který na přelomu března a dubna udělala Air Bank na vzorku 1000 respondentů z celé republiky prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Šlo o klienty různých bank v Česku.

Klienti zároveň nechtějí zbytečně dlouho čekat na telefonní lince zákaznické podpory. Takové čekání označuje za největší ztrátu času při správě osobních financí téměř 40 procent dotázaných.

„Lidé od moderní banky očekávají rychlou, operativní komunikaci, kterou nabízí chatbot, ale zároveň chtějí často mluvit s odborníkem, který dokáže porozumět jejich specifickým potřebám nebo komplexnějšímu problému,“ komentuje výsledky průzkumu Karel Horák, ředitel divize Péče o klienty Air Bank.

Hodně lidem (37 %) také vadí, když formuláře obsahují odborné termíny, kterým nerozumějí. A každému pátému vadí, když s nimi bankéř mluví z pozice nadřazenosti.

Klienty trápí rovněž nedostatečná komunikační provázanost bankovních systémů. Opakované vyplňování stejných údajů v různých formulářích zmínilo v průzkumu 31 % respondentů. Se systémy souvisí například také zamítnutí žádosti o finanční produkt bez vysvětlení důvodu.

Anketa

Mluvíte rádi s robotem?

Více než čtvrtině respondentů vadí rozdíl mezi tím, co banka tvrdí v reklamě, a realitou. A téměř 22 % lidí ztrácí důvěru v banku, když její reklama slibuje něco, co pak neplatí.

„Výsledky průzkumu ukazují, že klienti od bank očekávají větší transparentnost, jednoduchost a dostupnost, lidský přístup i respekt,“ říká Horák. „Je poměrně zarážející, že jen 12 procent lidí se v jednání se svou bankou nikdy necítí nekomfortně,“ dodává.

Naopak pozitivně lidé hodnotí ta systémová opatření, která vedou k větší bezpečnosti účtu. Právě strach z podvodů a zneužití údajů trápí každého třetího klienta. I proto uživatelům bankovních účtů nevadí, když je větší bezpečnost částečně na úkor pohodlí. Jen šest procent lidí tvrdí, že je frustruje složité ověřování identifikace při platbách.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+56
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Air Bank a O2 lákají na neomezený tarif za 549 korun

11. 5. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Air Bank a O2 lákají na neomezený tarif za 549 korun

Klienti Air Bank mohou získat téměř neomezený tarif od mobilního operátora O2 se slevou 300 korun každý měsíc. Výsledná cena tak bude 549 korun měsíčně.

ČSOB hlásí další odstávku. Bankovnictví vypne hned dvakrát

9. 5. 2025 | Petr Kučera

ČSOB hlásí další odstávku. Bankovnictví vypne hned dvakrát

Internetové i mobilní bankovnictví ČSOB bude část víkendu nedostupné. „Naše bankovní systémy potřebují vyladit, čeká je plánovaná údržba,“ píše banka.

Kdo vlastní banky v Česku a které jsou skutečně české. Nový přehled

6. 5. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Kdo vlastní banky v Česku a které jsou skutečně české. Nový přehled

Projděte si přehled majitelů bank a stavebních spořitelen v České republice.

Fio banka ruší minimální zůstatek na účtu. Chtěla ho jako poslední

5. 5. 2025 | Petr Kučera

Fio banka ruší minimální zůstatek na účtu. Chtěla ho jako poslední

Fio banka už nepožaduje minimální zůstatek ani na spořicím účtu. Podmínku, na které dosud trvala jako poslední retailová banka v Česku, zrušila od 2. května.

Banky vylepšují aplikace. Podívejte se, s čím letos přišly

2. 5. 2025 | Petr Kučera

Banky vylepšují aplikace. Podívejte se, s čím letos přišly

Banky se snaží vylepšovat své elektronické bankovnictví, hlavně mobilní aplikace. S jakými novinkami se letos zatím pochlubily?

Partners Financial Services