Které banky umí sjednat nejvíc produktů přes internet? Porovnání

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 10. 4. 2025
Které banky umí sjednat nejvíc produktů přes internet? Porovnání

Zdroj: Shutterstock

Nejvíc hlavních bankovních produktů umožňuje sjednat přes internet Moneta Money Bank. Za digitální lídry se dají z tohoto pohledu označit také Raiffeisenbank a Air Bank. Vyplývá to z analýzy online distribuce produktů, kterou připravila společnost Market Vision.

Společnost letos v únoru porovnala, jestli si mohou klienti jednotlivých bank (s běžným účtem) založit přes elektronické bankovnictví spořicí účet, termínovaný vklad, podílový fond, penzijní spoření, dlouhodobý investiční produkt (DIP), půjčku (novou i konsolidovanou), kreditní kartu, kontokorent, hypotéku a cestovní pojištění (jednorázové i dlouhodobé). Zkoumala také možnosti pro zájemce, kteří zatím nejsou klienty dané banky: mohou si online sjednat běžný účet, půjčku, kreditku, hypotéku, penzijní spoření a DIP? Celkem tak zkoumala 32 procesů.

„Pokud se zaměříme na poměr produktů, které banka nabízí s možností sjednání online, k poměru všech sledovaných produktů v naší analýze, je digitálním lídrem Moneta Money Bank. Ta poskytuje online sjednání u 28 ze 32 sledovaných procesů, tedy v 88 %,“ říká Jan Bachura, analytik Market Vision. Jediný produkt, který si u Monety nelze sjednat online, je zatím DIP – založení je možné jen na pobočce. Hypotéku si lze sjednat přes internetové bankovnictví, ale ne v mobilní aplikaci.

Pokud se zaměříme pouze na online sjednání těch produktů, které má daná banka ve své nabídce, vyšla z porovnání nejlépe Raiffeisenbank. Sjednání přes internet umožňuje ve 26 z celkem 29 případů. Druhé místo patří Air Bank a třetí Monetě.

Naopak nejmenší možnosti sjednat si hlavní bankovní produkty přes internet podle analýzy obecně nabízejí nová Partners Banka (nemá internetové bankovnictví, v aplikaci nabízí z vlastních produktů zatím běžný a spořicí účet), Banka Creditas (ve své nabídce nemá úvěrové produkty) a Trinity Bank (nemá mobilní aplikaci). Pokud jde o produkty, které má ve své nabídce, ale přesto je neumožňuje sjednat online, vychází z porovnání nejhůře internetové i mobilní bankovnictví UniCredit Bank.

Když z porovnání vynecháme nové zájemce a zaměříme se jen na dosavadní klienty, jen na mobilní aplikaci (považovanou za modernější než internetové bankovnictví) a jen na produkty, které daná banka nabízí, vychází nejlépe Česká spořitelna. Konkrétní výsledky pro tento případ ukazuje následující tabulka.

Jaký podíl z produktů nabízených danou bankou si klienti mohou sjednat v aplikaci?

 

podíl

Česká spořitelna

92 %

Raiffeisenbank

91 %

Air Bank

90 %

Fio banka

89 %

mBank

88 %

ČSOB

83 %

Moneta Money Bank

83 %

Banka Creditas

80 %

Komerční banka

75 %

UniCredit Bank

36 %

Partners Banka

25 %

Trinity Bank

nemá aplikaci

zdroj: Market Vision

Průzkum potvrdil, že zájemce o běžný účet, který zatím není klientem banky, si ho může založit přes internet v každé ze sledovaných bank. Také spořicí účet nabízejí – přinejmenším pro klienty s běžným účtem – všechny banky online.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Moneta spustí nový věrnostní program, nahradí bene+

22. 4. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Moneta spustí nový věrnostní program, nahradí bene+

Moneta Money Bank v červnu spustí nový věrnostní program nazvaný Odměny. Vyplývá to z oznámení klientům a zveřejněných smluvních podmínek.

Co vám nejvíc vadí na bankách a pojišťovnách? Výsledky průzkumu

21. 4. 2025 | Petr Kučera | 6 komentářů

Co vám nejvíc vadí na bankách a pojišťovnách? Výsledky průzkumu

Nejčastějším problémem při jednání s bankami nebo pojišťovnami je dlouhé čekání na pobočce či telefonní lince. Ukazuje to průzkum technologické společnosti Enehano na reprezentativním... celý článek

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

16. 4. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Chystáte se odletět na prodloužený víkend? Čím dál víc klientů bank může navštívit letištní salonek zdarma. Tedy – když v něm zrovna není plno. Jak na tento benefit dosáhnout? A jak... celý článek

Bankovní kód 4000 definitivně končí. Komu patří ty další?

8. 4. 2025 | Petr Kučera

Bankovní kód 4000 definitivně končí. Komu patří ty další?

Bankovní kód 4000, který používala bývalá Max banka, dnes definitivně končí. Od 9. dubna bude fungovat pouze kód Banky Creditas 2250. Samotné číslo účtu před lomítkem se nezměnilo.

Mobilem už platí víc než polovina Čechů. Zkoušejí i náramek a prsten

7. 4. 2025 | Petr Kučera

Mobilem už platí víc než polovina Čechů. Zkoušejí i náramek a prsten

Více než polovina obyvatel Česka (54 procent) si už v obchodě vyzkoušela placení mobilním telefonem. Před rokem to bylo 44 procent. Ukázal to průzkum, který pro společnost Mastercard... celý článek

Partners Financial Services