Moneta spustí nový věrnostní program, nahradí bene+
22. 4. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Moneta Money Bank v červnu spustí nový věrnostní program nazvaný Odměny. Vyplývá to z oznámení klientům a zveřejněných smluvních podmínek.
Zdroj: Shutterstock
Nejvíc hlavních bankovních produktů umožňuje sjednat přes internet Moneta Money Bank. Za digitální lídry se dají z tohoto pohledu označit také Raiffeisenbank a Air Bank. Vyplývá to z analýzy online distribuce produktů, kterou připravila společnost Market Vision.
Společnost letos v únoru porovnala, jestli si mohou klienti jednotlivých bank (s běžným účtem) založit přes elektronické bankovnictví spořicí účet, termínovaný vklad, podílový fond, penzijní spoření, dlouhodobý investiční produkt (DIP), půjčku (novou i konsolidovanou), kreditní kartu, kontokorent, hypotéku a cestovní pojištění (jednorázové i dlouhodobé). Zkoumala také možnosti pro zájemce, kteří zatím nejsou klienty dané banky: mohou si online sjednat běžný účet, půjčku, kreditku, hypotéku, penzijní spoření a DIP? Celkem tak zkoumala 32 procesů.
„Pokud se zaměříme na poměr produktů, které banka nabízí s možností sjednání online, k poměru všech sledovaných produktů v naší analýze, je digitálním lídrem Moneta Money Bank. Ta poskytuje online sjednání u 28 ze 32 sledovaných procesů, tedy v 88 %,“ říká Jan Bachura, analytik Market Vision. Jediný produkt, který si u Monety nelze sjednat online, je zatím DIP – založení je možné jen na pobočce. Hypotéku si lze sjednat přes internetové bankovnictví, ale ne v mobilní aplikaci.
Pokud se zaměříme pouze na online sjednání těch produktů, které má daná banka ve své nabídce, vyšla z porovnání nejlépe Raiffeisenbank. Sjednání přes internet umožňuje ve 26 z celkem 29 případů. Druhé místo patří Air Bank a třetí Monetě.
Naopak nejmenší možnosti sjednat si hlavní bankovní produkty přes internet podle analýzy obecně nabízejí nová Partners Banka (nemá internetové bankovnictví, v aplikaci nabízí z vlastních produktů zatím běžný a spořicí účet), Banka Creditas (ve své nabídce nemá úvěrové produkty) a Trinity Bank (nemá mobilní aplikaci). Pokud jde o produkty, které má ve své nabídce, ale přesto je neumožňuje sjednat online, vychází z porovnání nejhůře internetové i mobilní bankovnictví UniCredit Bank.
Když z porovnání vynecháme nové zájemce a zaměříme se jen na dosavadní klienty, jen na mobilní aplikaci (považovanou za modernější než internetové bankovnictví) a jen na produkty, které daná banka nabízí, vychází nejlépe Česká spořitelna. Konkrétní výsledky pro tento případ ukazuje následující tabulka.
Jaký podíl z produktů nabízených danou bankou si klienti mohou sjednat v aplikaci? | |
| podíl |
Česká spořitelna | 92 % |
Raiffeisenbank | 91 % |
Air Bank | 90 % |
Fio banka | 89 % |
mBank | 88 % |
ČSOB | 83 % |
Moneta Money Bank | 83 % |
Banka Creditas | 80 % |
Komerční banka | 75 % |
UniCredit Bank | 36 % |
Partners Banka | 25 % |
Trinity Bank | nemá aplikaci |
zdroj: Market Vision |
Průzkum potvrdil, že zájemce o běžný účet, který zatím není klientem banky, si ho může založit přes internet v každé ze sledovaných bank. Také spořicí účet nabízejí – přinejmenším pro klienty s běžným účtem – všechny banky online.
Sdílejte článek, než ho smažem