Air Bank a O2 lákají na neomezený tarif za 549 korun
11. 5. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Klienti Air Bank mohou získat téměř neomezený tarif od mobilního operátora O2 se slevou 300 korun každý měsíc. Výsledná cena tak bude 549 korun měsíčně.
Česká národní banka ode dneška trvale uzavřela pokladny v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Pro zájemce o vklady a výběry bankovek a mincí včetně valut nadále zůstávají v provozu pokladny v Praze, Brně, Ostravě a Hradci Králové.
Na pobočkách v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem tedy skončila také výměna starších vzorů bankovek. „Pro výměnu neplatných bankovek je možné využít služeb ČNB v Praze, Brně, Ostravě a Hradci Králové, a to buď formou osobní návštěvy příslušného pracoviště, nebo zasláním neplatné bankovky poštou,“ říká mluvčí centrální banky Petra Vlčková.
Poškozené bankovky a mince je možné vyměňovat na pokladnách běžných bank, které mají zákonnou povinnost tuto službu poskytovat. Počet poboček s hotovostní pokladnou sice dál klesá, přesto jich zůstává v provozu téměř 700.
Bezhotovostní služby bude Česká národní banka v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem poskytovat do konce roku 2026. „Během této doby vznikne centrální back office v Hradci Králové. Půjde o pracoviště, které bude připravené obsluhovat účty všech klientů a z jednoho místa poskytovat podporu v oblasti platebního styku,“ upřesnil letos v červnu mluvčí ČNB Jaroslav Krejčí.
„Po tomto datu bude komunikace s klienty a vyřizování žádostí probíhat takřka kompletně přes webové rozhraní, tudíž dojde ke zkvalitnění a zrychlení poskytovaných bezhotovostních služeb napříč všemi regiony,“ dodává Vlčková.
Uzavření poloviny krajských poboček prezentuje centrální banka jako zahájení procesu nejvýznamnějších změn v oblasti služeb klientům za poslední tři desítky let. „Cílem je kompletní přechod na digitální komunikaci, což přinese zjednodušení a zrychlení poskytování služeb pro klienty. Těmi jsou primárně státní instituce a veřejné organizace, jako jsou ministerstva, celní správa, školy a školky, policie, hasiči, nemocnice či státní podniky,“ vysvětluje Krejčí.
„Plánované investice do nových technologií výrazně zjednoduší správu bankovních účtů, omezí papírování a skladování dokumentů v písemné formě a rovněž zrychlí vyřizování žádostí a pokynů klientů bez ohledu na to, kde daná státní či veřejná instituce sídlí, případně regionálně působí,“ uvádí Česká národní banka.
„ČNB neustále investuje do svého technologického zázemí s cílem zrychlit a zjednodušit poskytované služby pro své klienty. Znamená to vytvoření nových kvalifikovaných pracovních míst a zároveň i provozní úspory související s digitalizací,“ říká členka bankovní rady Karina Kubelková.
Součástí plánu je také spuštění služby okamžitých plateb pro klienty ČNB, bližší termín zatím banka neupřesnila.
Sdílejte článek, než ho smažem