Moneta spustí nový věrnostní program, nahradí bene+
22. 4. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Moneta Money Bank v červnu spustí nový věrnostní program nazvaný Odměny. Vyplývá to z oznámení klientům a zveřejněných smluvních podmínek.
Česká národní banka uzavře polovinu svých dosavadních poboček v krajských městech mimo Prahu. Skončí v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Zůstanou v Brně, Ostravě a Hradci Králové.
Od 1. listopadu 2024 se trvale uzavřou pokladny v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Na těchto pobočkách skončí také výměna starších vzorů bankovek. Vklady a výběry bankovek a mincí včetně valut bude možné provádět jen v Praze, Brně, Ostravě a Hradci Králové.
Bezhotovostní služby bude Česká národní banka v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem poskytovat do konce roku 2026. „Během této doby vznikne centrální back office v Hradci Králové. Půjde o pracoviště, které bude připravené obsluhovat účty všech klientů a z jednoho místa poskytovat podporu v oblasti platebního styku,“ říká mluvčí ČNB Jaroslav Krejčí.
Centrální banka to prezentuje jako zahájení procesu nejvýznamnějších změn v oblasti služeb klientům za poslední tři desítky let. „Cílem je kompletní přechod na digitální komunikaci, což přinese zjednodušení a zrychlení poskytování služeb pro klienty. Těmi jsou primárně státní instituce a veřejné organizace, jako jsou ministerstva, celní správa, školy a školky, policie, hasiči, nemocnice či státní podniky,“ vysvětluje mluvčí ČNB.
„V budoucnu bude komunikace ČNB s klienty a vyřizování jejich žádostí probíhat takřka kompletně přes webové rozhraní, tudíž dojde ke zkvalitnění poskytování bezhotovostních služeb napříč všemi regiony. Oproti současnému stavu to pro klienty bude znamenat zjednodušení obsluhy jejich bankovních účtů bez ohledu na regionální příslušnost,“ upřesňuje Krejčí.
„Plánované investice do nových technologií výrazně zjednoduší správu bankovních účtů, omezí papírování a skladování dokumentů v písemné formě a rovněž zrychlí vyřizování žádostí a pokynů klientů bez ohledu na to, kde daná státní či veřejná instituce sídlí, případně regionálně působí,“ dodává mluvčí.
„ČNB neustále investuje do svého technologického zázemí s cílem zrychlit a zjednodušit poskytované služby pro své klienty. Znamená to vytvoření nových kvalifikovaných pracovních míst a zároveň i provozní úspory související s digitalizací,“ říká členka bankovní rady Karina Kubelková.
Součástí plánu je také spuštění služby okamžitých plateb pro klienty ČNB, bližší termín zatím banka neupřesnila.
Sdílejte článek, než ho smažem