Kdo opravdu volá? Bankéře spořitelny si ověříte hned

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 21. 10. 2022 | 2 komentáře
Kdo opravdu volá? Bankéře spořitelny si ověříte hned
Ilustrační snímek.
Zdroj: Česká spořitelna

Česká spořitelna úspěšně dokončila testování služby, díky které si klienti mohou snadno ověřit, že mluví se skutečným bankéřem nebo s jiným oficiálním zástupcem banky.

Novinka, jejíž ostrý provoz začne v listopadu, funguje přes mobilní aplikaci George klíč. Když bankéř volá, může ho klient požádat, aby mu do aplikace George klíč poslal požadavek k ověření čtyřmístným kódem. Kód, který klientovi přijde, pak musí odpovídat tomu, který mu přečte bankéř.

Ověření přes aplikaci funguje i obráceně, tedy když klient volá bankéři. Klientovi se při spojení s bankéřem zobrazí v aplikaci jeho jméno a příjmení i telefonní číslo.

Cílem je snížit riziko telefonátů, při nichž se podvodníci vydávají za bankéře a snaží se od klientů získat údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.

Pilotní provoz služby zahájila spořitelna letos v dubnu. „Možnost ověření bankéře v aplikaci George klíč fungovala v pilotním provozu jen při hovorech z našeho call centra v Prostějově. Nyní už si klienti mohou ověřit také identitu poradců volajících z externích call center, s nimiž spolupracujeme,“ říká Daniela Pešková z představenstva České spořitelny, která je zodpovědná za retailové bankovnictví.

Fotogalerie: Takhle vám vysajou účet

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční správa. Něco se vám děje na účtu. Někdo chce poslat peníze. Něco jste vyhráli. Honem se přihlaste, klikněte. To je jen zlomek z fíglů, které používají podvodníci, co usilují o přístup k vašemu účtu nebo platební kartě. Posbírali jsme jich mnohem víc.

Popisky a autory fotek najdete uvnitř galerie.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+39
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

18. 4. 2024 | Petr Kučera

Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

Moneta Money Bank spouští možnost plateb na telefonní číslo – takzvanou platbu na kontakt. Klientům tak nově stačí znát pouze telefonní číslo příjemce místo čísla jeho bankovního účtu. celý článek

Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank

18. 4. 2024 | Kateřina Hovorková | 2 komentáře

Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank

Státní podnik připravuje řešení, které na přepážkách České pošty umožní vložit nebo vybrat hotovost z účtu u jakéhokoliv banky – nejen u ČSOB jako dosud.

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

15. 4. 2024 | Petr Kučera

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

Air Bank a operátor O2 rozšíří výhody pro společné zákazníky z řad běžných spotřebitelů. Nově je nabídnou pod značkou Unity, do programu se později zapojí i další partneři ze skupiny... celý článek

Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

12. 4. 2024 | Petr Kučera | 3 komentáře

Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.

UniCredit rozšiřuje Bank ID. Prokážete se i firmám

10. 4. 2024 | Petr Kučera

UniCredit rozšiřuje Bank ID. Prokážete se i firmám

Klienti UniCredit Bank mohou nově využívat bankovní identitu také pro online ověření vůči soukromým společnostem – například pojišťovnám, telefonním operátorům a dalším.