Je dobře, že KDU-ČSL upozornila na vysoké bankovní poplatky?

Je dobře, že KDU-ČSL upozornila na vysoké bankovní poplatky?
Bankovní poplatky jsou v Česku příliš drahé, říká KDU-ČSL a doufá, že otevřením diskuse se jí poplatky snížit. Je dobře, že se do protipoplatkového boje vložila i politická strana? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Bankovní poplatky dopalují v Česku nejen řadové občany, ale po čase znovu i české politiky. Momentálně přední zástupce KDU-ČSL. Češi prý podle nich platí v poměru k HDP spolu s Poláky za bankovní poplatky nejvíce z celé Evropské unie. „V absolutní výši jsou tuzemské poplatky třetí nejdražší v Evropské unii“, zdůrazňuje europoslankyně Zuzana Roithová a místopředseda strany KDU-ČSL Roman Línek, kteří tento týden vyrazili do boje za jejich snížení.

Podle průzkumu Evropské komise vychází, že vedení účtua běžné obchodní transakce v EU ročně přijdou na zhruba 14 eur, zatímco Češi za ně v průměru vydají více než třikrát tolik, tedy 55 euro. Bankyovšem s kritikou výše poplatků nesouhlasí. Některé bankovní domy dokonce tvrdí, že již řadu let poplatky nezvedají a jejich nárůst svádí na vyšší počet transakcí.

Bankovní domy ale mají zastání i u některých tuzemských expertů. Češi podle nich sice platí docela slušné sumy za některé služby, které jsou v cizině zdarma, zahraniční banky ale klienty zase zpoplatní u jiných služeb. Celá diskuse kolem výše poplatků je tak prý uměle vyvolaná. To, že se do boje proti poplatkům nyní vložila i politická strana nutí k zamyšlení, zda celý boj není jen cíleně vybrané populární téma před podzimními volbami.

Jak nahlížíte na bankovní poplatky vy? Které váš štvou a které vám přijdou spravedlivé? Je boj proti nim ze strany politiků upřímný nebo spíše populistický a zkouší jim nahnat předvolební body?

PODĚLTE SE SE ČTENÁŘI O SVÉ NÁZORY A ZKUŠENOSTI!

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 11 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

13. 8. 2008 16:35 | .....

až na ty "čený prdele" máte pravdu, znám několik lidovců al eani jeden nemá černou prdel.... :-/
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 8. 2008 17:26 | hr

Je mi to jedno, mám mBanku
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2008 11:11 | pavn

Muzete mi prosim popsat jak otevrit ucet u WaMu? Dekuji
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2008 14:55 | gras

ty asi patřiš k některému obíracímu ústavu, že ? Třeba spořka zavedla poplatek za odesláni sms o zůstatku. 1,5 Kč je myslim dost. Určitě maji od operátora jednu sms za mizivou cenu. Prostě zjistili za co se ješte neplatí a šup sem s tím. ** Drzost jsou i zdvojený poplatky za přikazy a za učetni položky. Prostě mizím k mBank a již nikdy více. A nechcu poslouchat žvásty o tom, že si to vyberou jinde...kde, když se za nic neplatí ( myslim klasický operace- viz jejich cenik )
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2008 14:44 | gras

že se černý prdele chytaj každýho stébla je jasný, ale mají pravdu. Poplatky jsou přehnaný a banky si jen mastí kapsy. Kdo chce však může zkusit banky, kde se poplatky neplati. Už jich tady pár je.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2008 13:41 | Podnikatel

Tak jest...zcela s Vámi souhlasím.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2008 13:04 | TVK

Snaha vytřískat pár hlasů a politický kapitál z tohoto tématu stranou, která se potácí na okraji 5% volební propasti je úsměvné a ryze účelové. Ano, bankovní poplatky v ČR jsou a ve srovnání s EU patří k nejvyšším. Ale na druhou stranu existuje již několik finančních ústavů, které poplatky za základní služby neúčtují, tzn. i v této oblasti již existuje konkurence a možnost volby. Tudíž záleží na každém jedinci, co si vybere a není třeba to nějak dále regulovat. Pokud budou mít velké banky za sebou masy sic držkujích, ale loajálních a poplatky platících klientů, tak proč si je neúčtovat? Já jako podnikatel bych to dělal taky tak. Když si chce někdo z nějakého důvodu za něco připlatit, byť se třeba jedná jen o pocit solidnosti, bezpečnosti, jistoty nebo za služby, které stejně nevyužívá, je to jen jeho věc.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2008 12:07 | erre

nezlobte se, ale postrádám zde trochu logiky. Argument, že několik let bankovní poplatky nevzrostly navzdory roustoucímu počtu transakcí je zarážející. Logicky by měly klesnou, neboť k dosažení planovaného zisku postačí nižší marže, v tomto případě poplatek. Další co je šokující jsou poplatky ze zahraničních plateb. Tam banky odřou klienta 2x. Poprvé, když si strhnou bankovní polatek při příjmu nebo odchodu platby bývá to paušál v řádu stovek až tisíců CZK podle výše platby, nebo rovnou procenta s platby, to v horším případě. Podruhé oderou klienta, když je nutno z EUR účtu zaplatit něco v CZK neboť se započítá výměna s konverzí. Ta bývá okolo 3% dolů od kurzu střed. Na závěr zaplatíte i za transakci. Rovněž postrádám, jak bylo slibováno před vstupem do EU přijmutí standartu bankovnictví, které je v EU obvyklé. Pravda něco se změnilo, máme sofistikovanější platební karty, lepší elektronické bankovnictví i úsměvy bank pracovníků se podobají těm v EU. Co se nezlepšilo je rychlost transakcí mezi bankami. V Rakousku kde pracuji se klientovi připíše na účet platba ještě tentýž den (platební příkaz do 12. hod) nebo příští den (platební příkaz po 12. hod). U nás je situace tak jako byla před vstupem do EU. Odepsáno z účtu výchozí banky v pondělí ráno (ČSOB) připsáno na účet klienta ve čtvrtek ráno (KB). Copak se asi s penězi ty 3 dny dělo? Takže páni bankéři trochu skromnosti prosperita bank není až tak vaše zásluha a šikovnost, děkujte bezmezné trpělivosti vašich klientů, zatím.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2008 11:27 | Jaroslav Kukrecht

S touto snahou, snížit poplatky v bankách, nepřichází KDU-ČSL zdaleka jako první.O to už se před ní pokoušeli jiní.Ještě kdyby tak současně řekli jak.bankám nemůže v tomto státě nikdo nařídit,jak má nastavit poplatky.To by se nejdřív musely banky zestátnit.Může někdo nařídit ČEZu,za kolik bude prodávat elektřinu?Proto je to jasný populismus a jen ten,kdo tomu nerozumí,si myslí,že KDU -ČSL má tuto moc.Třeba mají přes papeže kontakty až do nebe.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2008 9:17 | Spokojeny nespokojenec

"Banka ale samosebou nemůže zrušit poplatky úplně, protože provoz klientských účtů a mezibankovní platební styk stojí spousta peněz....."

Zajimave tvrzeni, byt nelogicke: 1. mnoha banek v zahranicni poplatky za ucty nemaji, jelikoz jejich manzeri umeji vydelavat panize PRO banku pouzivanim zakaznickych vkladu. Mam nekolik uctu u WaMu, zadarmo jiz leta.
2. Elektronicke financni transakce nestoji nic, jelikoz to bezi na pocitacich. A jejichprovoz stoji min, nez tisice lidi ktere je tyto stroje nahradily.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2008 8:32 | Relationship manager Premium Clients

Proč má tato věta: "Některé bankovní domy dokonce tvrdí, že již řadu let poplatky nezvedají a jejich nárůst svádí na vyšší počet transakcí" tak negativně zabarvený podtext? Proč by banky nemohly mít pravdu? Pracuji v bankovnictví již několik let a počet transakcí klientů opravdu vzrostl. Víc se naučili využívat bezhotovostní platební styk. Nopak poplatky se opravdu za ty roky snížily, ne všechny, ale drtivá většina. Snižování poplatků je důležitá konkurenční strategie. Banka ale samosebou nemůže zrušit poplatky úplně, protože provoz klientských účtů a mezibankovní platební styk stojí spousta peněz, banka tak poplatkováním přenáší část svých nutných nákladů na klienta. Pokud banka slibuje nulové poplatky, věřte, že si je vybere jinde...na úrokových sazbách úvěrů, na transakcích, které nejsou zcela běžné, na méně využívaných službách...
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeno všech 11 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Oblíbená témata

banky, běžný účet, poplatek

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Je opravdu horor najít si dobrého zubaře?

31. 7. 2008 | redakce Peníze.CZ | 6 komentářů

Je opravdu horor najít si dobrého zubaře?

Řada lidí, kteří se přistěhují do nového města to znají. Najít dobrého lékaře je problém, pokud se jich vůbec nějaký doktor ujme. Jaké máte zkušenosti s hledáním zubařů a praktických... celý článek

Všechny důchody se od srpna mimořádně zvýší

24. 7. 2008 | redakce Peníze.CZ | 39 komentářů

Všechny důchody se od srpna mimořádně zvýší

Všichni důchodci dostanou od letošního srpna mimořádně přidáno, a to o rovných 470 korun. Rozhodla o tom vláda. Měli dostat přidáno všichni, nebo jen ti, kteří mají nízké důchody? Podělte... celý článek

Potřebujeme druhý Temelín?

17. 7. 2008 | redakce Peníze.CZ | 21 komentářů

Potřebujeme druhý Temelín?

ČEZ hodlá postavit další bloky v jaderné elektrárně Temelín. Česko ale nedostatkem energie netrpí. Pro třetího největšího vývozce se jedná především o dobrý byznys. Pomůže Česku nová... celý článek

Jsou Češi větší podvodníci než zbytek Evropy?

10. 7. 2008 | redakce Peníze.CZ | 5 komentářů

Jsou Češi větší podvodníci než zbytek Evropy?

Vloni se podařilo pojišťovnám prokázat pojistné podvody za půl miliardy korun. Podle odhadů je až třetina pojistných událostí spojena s podvodem. Mají Češi podvádění v krvi, nebo jsou... celý článek

Kolik byste dali meteorologům za předpověď počasí?

3. 7. 2008 | redakce Peníze.CZ | 9 komentářů

Kolik byste dali meteorologům za předpověď počasí?

Často to vypadá, že si meteorologové dělají z lidí legraci. Na začátku června tvrdili, že teplo skončí v půlce června. Pak „konec“ léta posunuli na začátek prázdnin. Jenže konec horka... celý článek

Partners Financial Services