Fio strhávalo poplatky, které nemělo. Šlo i o tisíce

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 21. 12. 2021 | 13 komentářů
Fio strhávalo poplatky, které nemělo. Šlo i o tisíce

Zdroj: Shutterstock

Fio banka se v předchozích hodinách potýkala s technickou chybou. Klientům strhávala i tisíce korun za vnitrobankovní poplatek. Banka na chybu upozornila na sociálních sítích a klientům se za ni omluvila. Zároveň slíbila, že jim nesprávně stržené peníze vrátí.

„Poplatek byl účtovaný u vnitrobankovních plateb, které klienti zadali dnes v noci. Hned ráno se nám chybu podařilo opravit. Aktuálně všem dotčeným klientům peníze začínáme vracet, respektive poplatky stornujeme. Chybná výše poplatku, který je normálně samozřejmě nulový, vznikla interní systémovou chybou," říká Jakub Heřmánek, mluvčí Fio banky.

V diskuzi pod facebookovským příspěvkem banky se hlásí několik klientů, kteří přišli o desítky, ale i o tisíce korun.

„Taky jsem na to koukal – 29 Kč za převod,“ napsal jeden z nich. „Nám to za převod odečetlo 2366, to už je znát,“ říká další. Z diskuze plyne, že poplatek se strhával ve výši určitého procenta z převáděné částky.

Fio banka ve stejné diskuzi kromě jiného uvedla, že se snaží vše vyřešit tak, aby peníze klientům vrátila ještě dnes. Napsala také, že problém se objevil včera po desáté hodině večerní a trval do dnešní zhruba půl deváté ráno.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+19
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 13 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 12. 2021 13:31, MOJE JMÉNO

Chyba se stát může, ale příště bych moc ocenil, kdyby mne banka informovala standardním komunikačním "kanálem". Twitter si kvůli tomu rozhodně zřizovat nehodlám....

+69
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 12. 2021 17:56, Michael

A takovému "ústavu" půjčovat peníze? To si těch 5% můžou nechat :D

-22
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (13 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Poštovní spořitelna se přebarví. Skřítka nahradí chameleon

26. 5. 2022 | Olga Skalková | 8 komentářů

Poštovní spořitelna se přebarví. Skřítka nahradí chameleon

ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.

Na úřad online. Bankovní identitu už použilo přes 1,1 milionu lidí

25. 5. 2022 | Olga Skalková | 3 komentáře

Na úřad online. Bankovní identitu už použilo přes 1,1 milionu lidí

Službu BankID, tedy digitální prokazování totožnosti přes bankovní identitu, využilo v Česku alespoň jednou 1,1 milionu lidí pro vstup na portály veřejné správy. Vedle toho ji přes... celý článek

Příjem v eurech už nemá zkomplikovat hypotéku v Česku

24. 5. 2022 | Olga Skalková | 1 komentář

Příjem v eurech už nemá zkomplikovat hypotéku v Česku

Banka Creditas, známá především díky lepším úrokům na spoření oproti většině konkurentů, hledá další možnosti, jak růst. Prostor mimo jiné vidí v produktech, které by mohli využít takzvaní... celý článek

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

16. 5. 2022 | Olga Skalková | 10 komentářů

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

4. 5. 2022 | Olga Skalková | 34 komentářů

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.