Spořitelna zjednoduší způsob, jak úročí spořicí účet
28. 3. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře
Česká spořitelna opět změní způsob úročení svého spořicího účtu. Komplikované podmínky, které zavedla teprve před pár měsíci, od června výrazně zjednoduší.
Zdroj: Česká spořitelna
Česká spořitelna ukončí k 17. dubnu provoz své mobilní aplikace Poketka. Některé její funkce už dříve přešly do hlavní bankovní aplikace George, jiné zaniknou bez náhrady.
Poketka nabízí držitelům platebních karet ČS mimo jiné slevy a takzvaný cashback u vybraných obchodníků. Stejné výhody přináší od loňského července slevový program Moneyback, který je přímo součástí George. Přechodem do jediné aplikace chtěla banka jednak zjednodušit využívání slev, jednak podpořit samotného George. Poketka navíc byla dostupná jenom pro systém Android, ne pro iOS značky Apple.
Pod George částečně přešla i další oblíbená služba z Poketky: možnost vygenerovat si jednorázovou virtuální kartu, jejíž číslo se použije vždycky jenom pro konkrétní nákup, což může být bezpečnější pro platby na internetu.
Další dvě funkce Poketky končí bez náhrady. Jde jednak o digitální věrnostní karty různých obchodníků – uživatelé si je mohou stáhnout k sobě, v Poketce ani Georgi už nebudou fungovat. Totéž platí pro nákupní seznam – kdo o něj nechce přijít, může si ho do 17. dubna poslat třeba na e-mail.
Aplikaci Poketka spustila spořitelna v srpnu 2018 – původně pod názvem Saifu, brzy ji přejmenovala kvůli problému s ochrannou známkou. Poketka původně nabízela také NFC platby mobilem se systémem Android. Tato funkce skončila v říjnu 2019, spořitelna dál podporuje globální aplikace Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay.
„V době, kdy Poketka uměla mobilní platby, jsme měli okolo 20 tisíc klientů, v současnosti je počet uživatelů poloviční, tedy okolo 10 tisíc,“ upřesnil webu Peníze.cz mluvčí spořitelny Lukáš Kropík. Jen za minulý rok bylo v Poketce vytvořeno 75 tisíc virtuálních karet a aktivováno 52 tisíc nabídek ve slevovém programu Moneyback.
„Po více než dvou letech provozu Poketky jsme se rozhodli, že je potřeba se posunout dál – naším cílem je upravit nabídku mobilních aplikací tak, aby byla pro klienty co nejjednodušší. Naše úsilí se proto do budoucna zaměří na maximální podporu vývoje nových funkcí přímo v Georgi,“ dodává Matouš Eckert, který stál za vývojem Poketky. Eckert se teď se svým týmem bude věnovat integraci třetích stran do George.
Držíte se udržitelnosti?
Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 3. 2021 16:15, jednorázová karta není totéž co virtuální karta
Ač se Spořitelna tváří že jednorázovou kartu obsahuje George není to pravda. Zásadní rozdíl je v tom, že jednorázovou kartu v poketce šlo vygenerovat na jakkoliv malou čístku klidně 100Kč kdežto minimální limit virtuální karty George je 5000. Dále karta v Poketce se ihned po platbě zrušila kdežto v George je nutné kartu zrušit v administraci karet. Zkrátka jde o dva naprosto odlišné produkty. George karta se chová jako běžná platební karta a jednorázová karta byla na jednu platbu. Snad to někomu ve Spořitelně brzy dojde a funkci do George doplní. Byla to moje nejoblíbenější služba Spořitelny za posledních 15 let.
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.