Spořitelna definitivně končí s aplikací Poketka

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 22. 3. 2021 | 6 komentářů
Spořitelna definitivně končí s aplikací Poketka

Zdroj: Česká spořitelna

Česká spořitelna ukončí k 17. dubnu provoz své mobilní aplikace Poketka. Některé její funkce už dříve přešly do hlavní bankovní aplikace George, jiné zaniknou bez náhrady.

Poketka nabízí držitelům platebních karet ČS mimo jiné slevy a takzvaný cashback u vybraných obchodníků. Stejné výhody přináší od loňského července slevový program Moneyback, který je přímo součástí George. Přechodem do jediné aplikace chtěla banka jednak zjednodušit využívání slev, jednak podpořit samotného George. Poketka navíc byla dostupná jenom pro systém Android, ne pro iOS značky Apple.

Pod George částečně přešla i další oblíbená služba z Poketky: možnost vygenerovat si jednorázovou virtuální kartu, jejíž číslo se použije vždycky jenom pro konkrétní nákup, což může být bezpečnější pro platby na internetu.

Další dvě funkce Poketky končí bez náhrady. Jde jednak o digitální věrnostní karty různých obchodníků – uživatelé si je mohou stáhnout k sobě, v Poketce ani Georgi už nebudou fungovat. Totéž platí pro nákupní seznam – kdo o něj nechce přijít, může si ho do 17. dubna poslat třeba na e-mail.

Aplikaci Poketka spustila spořitelna v srpnu 2018 – původně pod názvem Saifu, brzy ji přejmenovala kvůli problému s ochrannou známkou. Poketka původně nabízela také NFC platby mobilem se systémem Android. Tato funkce skončila v říjnu 2019, spořitelna dál podporuje globální aplikace Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay.

„V době, kdy Poketka uměla mobilní platby, jsme měli okolo 20 tisíc klientů, v současnosti je počet uživatelů poloviční, tedy okolo 10 tisíc,“ upřesnil webu Peníze.cz mluvčí spořitelny Lukáš Kropík. Jen za minulý rok bylo v Poketce vytvořeno 75 tisíc virtuálních karet a aktivováno 52 tisíc nabídek ve slevovém programu Moneyback.

„Po více než dvou letech provozu Poketky jsme se rozhodli, že je potřeba se posunout dál – naším cílem je upravit nabídku mobilních aplikací tak, aby byla pro klienty co nejjednodušší. Naše úsilí se proto do budoucna zaměří na maximální podporu vývoje nových funkcí přímo v Georgi,“ dodává Matouš Eckert, který stál za vývojem Poketky. Eckert se teď se svým týmem bude věnovat integraci třetích stran do George.

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook: neuniknou vám důležité aktuality ani praktické tipy! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 3. 2021 16:15, jednorázová karta není totéž co virtuální karta

Ač se Spořitelna tváří že jednorázovou kartu obsahuje George není to pravda. Zásadní rozdíl je v tom, že jednorázovou kartu v poketce šlo vygenerovat na jakkoliv malou čístku klidně 100Kč kdežto minimální limit virtuální karty George je 5000. Dále karta v Poketce se ihned po platbě zrušila kdežto v George je nutné kartu zrušit v administraci karet. Zkrátka jde o dva naprosto odlišné produkty. George karta se chová jako běžná platební karta a jednorázová karta byla na jednu platbu. Snad to někomu ve Spořitelně brzy dojde a funkci do George doplní. Byla to moje nejoblíbenější služba Spořitelny za posledních 15 let.

+2
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.
Simplecoin

A tohle už jste četli?

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

16. 5. 2022 | Olga Skalková | 10 komentářů

Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu

Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

4. 5. 2022 | Olga Skalková | 34 komentářů

Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu

Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.

Víc než jednu banku využívá necelá polovina Čechů

2. 5. 2022 | redakce Peníze.CZ | 11 komentářů

Víc než jednu banku využívá necelá polovina Čechů

Většina obyvatel Česka (54 %) využívá jen jednu banku. Dvě nebo více bank využívá 44 % lidí, zatímco před pěti lety to bylo téměř 60 %. Ukázal to průzkum agentury Simply5 pro Air Bank... celý článek

Sberbank už nemá licenci. Čeká se na likvidátora

2. 5. 2022 | redakce Peníze.CZ

Sberbank už nemá licenci. Čeká se na likvidátora

Česká národní banka odebrala Sberbank CZ bankovní licenci. Rozhodnutí nabylo právní moci 30. dubna a je k dispozici na webu ČNB.

Trinity Bank má přes 50 tisíc klientů, zisk roste

29. 4. 2022 | Petr Kučera | 15 komentářů

Trinity Bank má přes 50 tisíc klientů, zisk roste

Počet klientů Trinity Bank už přesáhl 50 tisíc. Ke konci loňského roku jich bylo 41 tisíc, oznámila banka v dnešní zprávě o hospodářských výsledcích za loňský rok. Rok 2020 končila... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.