Moneta Money Bank upozorňuje klienty na probíhající vlnu podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.
„Cílem podvodníků je odcizit vaše finanční prostředky z účtu tím, že si od vás v hovoru vyžádají kompletní údaje z platební karty nebo přihlašovací údaje do Internet Banky či Smart Banky – a to včetně autorizačních SMS kódů. Jako záminku přitom často zmiňují blokaci odchozích transakcí,“ varuje banka.
Moneta připomíná, že – podobně jako ostatní banky – v rámci ověření či kontroly odchozích transakcí nikdy nevyžaduje ani kompletní údaje z platební karty (celé číslo karty, CVC kód a datum expirace), ani přihlašovací údaje do internetového či mobilního bankovnictví, ani autorizační hesla či PINy, ani autorizační kódy z SMS (mobilní klíče).
Různé triky průběžně míří i na klienty ostatních bank. Aktuálně jde třeba o e-maily nazvané „Způsob platby“, údajně pocházející od ČSOB, nebo „Platba selhala“, v němž se podvodníci vydávají za Raiffeisenbank. Text je podobný: „Příchozí platba je neúspěšná kvůli chybějícím údajům ve vašem profilu. Chcete-li platbu schválit, laskavě opravte kliknutím zde. Po dokončení procesu bude platba připsána.“
Když má klient podezření, že se stal obětí podvodu, měl by se obrátit na skutečný klientský servis své banky prostřednictvím telefonního čísla uvedeného na jejím oficiálním webu. Lze ji kontaktovat také prostřednictvím internetového či mobilního bankovnictví, případně i jiným ověřeným způsobem – například klientským chatem dostupným z hlavní stránky banky.
Dostali vás?
Petr Kučera
Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
18. 12. 2020 16:41, Mirek
Jo už mi přišlo že jsem vyhrál 150000 dolarů abych zaslal číslo účtů
a kod pro otevření,do políček jsem napsal-políb mi pr... šméjde a odeslal už nic nepřišlo.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
18. 12. 2020 17:23, hermina
Měla jsem pár internetových plateb v jednom dni a hned se mi ozvala Ranfeisenbank s tím,jako že mám mnoho plateb???,a to jsem u Monety.Když jsem to u Monety uvedla,co s tím má cizí banka společného,jen pokrčení ramen úřednice.
Mít Monetu v mobilu,ani náhodou!
V diskuzi je celkem (8 komentářů) příspěvků.