Raiffka omylem naúčtovala poplatky za účet zdarma

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 1. 1. 2020 | 24 komentářů
Raiffka omylem naúčtovala poplatky za účet zdarma

Nemilé překvapení zažili po silvestrovské noci klienti Raiffeisenbank. Přestože i v prosinci splnili podmínky pro bezplatné vedení účtu, banka jim naúčtovala poplatky v řádech desítek korun.

Částka chybně naúčtovaného poplatku se liší, někdy jde o součet více položek. Často jde o 45 korun za poskytnutí debetní karty, někteří klienti ale hlásí i poplatky 85, 130 nebo 170 korun.

V elektronickém bankovnictví jde o „poplatek za vedení účtu“, označený také jako „souhrnná položka k účtu“. Po rozkliknutí je vidět, za co konkrétně byl účtován, a že se tak stalo minutu před koncem roku 2019.

„Zaznamenali jsme chybu ve zpracování měsíční uzávěry. Na nápravě a odúčtování chybných poplatků již pracujeme,“ ujišťují zástupci banky na sociálních sítích.

Individuální reklamaci je tedy zatím předčasné podávat, chybný poplatek by měl zmizet automaticky – podobně jako u předchozích omylů některých jiných bank.

Jde o plošnou chybu, která se zřejmě dotkla velkého množství klientů s osobními účty eKonto Smart, eKonto Komplet nebo Prémiový účet.

Důvodem je pravděpodobně novoroční přechod na nové tarify: Dosavadní eKonto Smart a eKonto Komplet se kvůli tomu přesunuly do kategorie účtů, které banka už nebude aktivně nabízet novým klientům. Pro dosavadní uživatele se samozřejmě jejich podmínky zatím nemění, natož zpětně od prosince.

Už přijel!

Projděte si, jak může rok 2020 ovlivnit vaše osobní finance.

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn


Pět pojišťoven – Allianz, ERV, Direct, Slavia a Uniqa – vybralo to nejvtipnější, co je při komunikaci s klienty v roce 2019 pobavilo.

Příčinou byl burčák. Nové perličky z pojišťoven

Raiffeisenbank od 1. ledna v tichosti spustila svůj první bezplatný účet bez podmínek – pod názvem Chytrý účet nahradil v nabídce pro nové klienty dosavadní eKonto Smart. Nový Aktivní účet pak nahrazuje dosavadní eKonto Komplet. Už v listopadu banka avizovala start Prémiového účtu.

Kromě přechodu na zcela nový Prémiový účet, na který dosáhnou klienti s měsíčním příjmem od 50 tisíc korun, zatím banka dosavadní klienty o nových účtech neinformovala.

Mimo jiné to znamená, že dosavadní uživatelé eKonta Smart musí dál plnit komplikované podmínky pro bezplatné vedení (příjem aspoň 15 tisíc měsíčně plus aspoň tři odchozí platby v měsíci), jinak jim banka účtuje poplatek 99 korun. Noví i dosavadní klienti si přitom od ledna můžou založit Chytrý účet, které je vždycky bez poplatků – tedy i při nesplnění podmínek.

Podobně je to u eKonta Komplet, které bylo doteď za poplatek 129 nebo 250 korun (podle splnění podmínek), zatímco nové Aktivní účet je teď v obou případech za 49 korun.

Už nás sledujete? 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook a dozvíte se včas další aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+42
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 24 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 1. 2020 17:53, PepaJa

Mně to nepřijde jako "pro nic". Když mi z účtu náhle neočekávaně zmizí peníze, tak mne to zajímá. Chápu, že existují lidé, pro které je částka s méně než 4 nebo více nulami pod jejich rozlišovací schopnost (jsou to pro ně drobné), ale to já nejsem. Takto se aspoň dovím, o co jde, a že to není má chyba.

Zobrazit celé vlákno

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 1. 2020 15:56

Tolik povyku pro nic. Ale na tomhle serveru o tom velkém NIC vzniknul článek.

Zobrazit celé vlákno

-56
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (24 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

poplatky, Raiffeisenbank

A tohle už jste četli?

Spořitelna vylepší bankomaty. Myslí i na roztržité klienty

2. 2. 2023 | Olga Skalková

Spořitelna vylepší bankomaty. Myslí i na roztržité klienty

David Novotný má na starost chod celé bankomatové sítě České spořitelny, kterou tvoří více než 1740 strojů. Se svými týmy se stará jak o jejich funkčnost a dostupnost, tak o modernizaci... celý článek

Startuje největší síť bankomatů v Česku. Co na to ostatní banky?

1. 2. 2023 | Olga Skalková | 2 komentáře

Startuje největší síť bankomatů v Česku. Co na to ostatní banky?

Komerční banka a Moneta Money Bank navzájem sdílejí svou síť od loňského června, teď se přidávají Air Bank a UniCredit Bank. Spojení zatím funguje jen pro výběry hotovosti, ne pro vklady.... celý článek

Trinity Bank chystá další pobočky, nový systém i karty

1. 2. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

Trinity Bank chystá další pobočky, nový systém i karty

Česká Trinity Bank zaznamenala v roce 2022 nejlepší hospodářský výsledek ve své historii. Oznámila, že zisk před zdaněním dosáhne jedné miliardy korun před zdaněním, což je meziroční... celý článek

Co chystá nová Partners Banka? Sázíme na inovace, říká její šéf

27. 1. 2023 | Olga Skalková, Petr Kučera | 7 komentářů

Co chystá nová Partners Banka? Sázíme na inovace, říká její šéf

V Česku by letos měla začít fungovat nová banka. Stojí za ní finanční skupina Partners. O tom, čím chce zaujmout klienty a jaké služby nabídne, jsme si povídali s Markem Ditzem, který... celý článek

Druhá banka stopne všechny platby do Ruska a Běloruska

25. 1. 2023 | Petr Kučera

Druhá banka stopne všechny platby do Ruska a Běloruska

Tuzemská Raiffeisenbank přestane od 15. února provádět odchozí platby do Ruska a Běloruska. Po Monetě je druhou českou bankou, která se k takovému plošnému omezení rozhodla.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.