Energetická společnost Innogy varuje před podvodnými SMS, které se snaží vylákat platby za údajné nedoplatky energií.
„V posledních dvou dnech zajistila innogy několik pokusů o podvodné jednání formou rozesílání SMS a následné vymáhání falešných nedoplatků za dodávky energií. Grafika i texty se snaží napodobovat komunikační styl skupiny Innogy,“ říká Martin Chalupecký, mluvčí Innogy.
I když firma zatím zachytila jen několik takovýchto pokusů o podvod, varuje, že by se mohlo jednat o podvod velkého rozsahu. „Zprávy SMS dostávají jak zákazníci innogy, tak i lidé, kteří nemají a ani neměli smlouvy na dodávky elektřiny nebo zemního plynu od naší společnosti,“ říká Chalupecký.
Firma podala trestní oznámení na neznámého pachatele a veřejnost žádá o hlášení podobných případů na zákaznické lince 800 11 33 55.
„Falešné zprávy SMS a fiktivní vymáhání nedoplatků je rozpoznatelné podle koncovky kontaktní emailové adresy outlook.cz. Zároveň číslo účtu ani kód banky neodpovídají standardním účtům, které zákazníci pravidelně užívají pro platby za energie,“ dodává Chalupecký.
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem