Chtěla bych se zeptat, zda i na právní služby platí při reklamaci lhůta, do kdy se musí kancelář vyjádřit. Dostala jsem (další) účet o AK se kterým jsem nesouhlasila. Na mojí okamžitou námitku napsali, že se ozvou, ale neozvali. Až za několik měsíců poslali upomínku k nezaplacené faktuře. Na mojí další námitku za další 3 měsíce odpověděli zamítavě. Mají stále právo platbu požadovat? Vyhrožují soudní pří, částka je velmi nízká cca 2 h práce. Jsem ochotná do pře jít a nezaplatit dokud to nerozhodne soud, ikdyž vzhledem k částce nepředpokládám, že to budou takto řešit. Nechci však, aby to zůstalo stále otevřené.
Služby, které jsem si objednala jsem jim zaplatila. Ale ptám se hlavně na lhůty, kdy by měli na "reklamaci" reagovat (já slovo "reklamace" v odpovědi neuvedla, ani nevím, jestli je to reklamace). Já jsem jejich několikaměsíční nečinnost považovala za uznání námitky.
Děkuji.
Dotaz poslal/a: PetraHektra, 17. 12. 2017 10:26
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Česká advokátní komora byla dne 5.2.2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze Smluv o poskytování právních služeb. Každý advokát je povinen uvádět tuto informaci na svých smlouvách se spotřebiteli, případně ve svých obchodních podmínkách, pokud na ně smlouva odkazuje, dále na svých webových stránkách, jestliže je advokát provozuje. Na žádost spotřebitele je advokát dále povinen vydat doklad o poskytnutí služby s uvedením data poskytnutí služby. V případě reklamace služby je povinen vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel vyžaduje. Dále je advokát povinen informovat spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o orgánu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto orgánu. Jestliže advokát provozuje internetové stránky, uvede tyto informace též na těchto internetových stránkách. Tyto informace spotřebiteli poskytne i v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat, pokud nedojde mezi nimi k přímému urovnání sporu. Dle mého názoru je lhůta pro podání reklamace 6 měsíců od poskytnutí služby a o reklamaci má být rozhodnuto ihned, nejdéle do tří dnů a vada má být odstraněna nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Pokud vadu odstranit lze, můžete požadovat opravu, doplnění toho, co chybí, nebo přiměřenou slevu. Pokud vadu odstranit nelze, pak můžete chtít slevu, nebo odstoupení od smlouvy a peníze zpět.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
Lefensor, s.r.o., 20. 12. 2017 11:58