Dobrý den,
Jsem student a spolu s několika známými vytváříme na zakázku webové stránky a tím získáváme nějaké zdroje k vylepšení finanční situace.
Pán si u nás ústně objednal „Vytvoření e-schopu“. Návrh ceny objednatel odsouhlasil a sdělil nám své představy o výsledku díla. Podle nich jsme vytvořili grafický návrh s kterým jsme pána seznámili, on grafický návrh odsouhlasil v e-mailu a zaplatil zálohu. Odsouhlasený návrh jsme následovně realizovali, funkční e-shop byl nejprve k nahlédnutí u nás na subdoméně, kde si pan objednatel mohla vše vyzkoušet a zkontrolovat, což také pravděpodobně učinil, protože celou sjednanou částku následně doplatil.
Vše probíhalo v pořádku, až do chvíle, kdy mi po telefonu odsouhlasil přenesení e-shopu na jeho webhosting. E-shop jsme přenesli a měli obchod za uzavřený.
Po spuštění e-shopu na ostrou doménu klient nalezl drobnou chybu, která by se dala po domluvě odstranit. Místo toho si e-shop smazal. Teď chce vrátit peníze a jinak hrozí soudem. Tvrdí, že e-shop nikdy nepřevzal (nemáme předávací protokol) a prý jsme vytvořili nefunkční stránky a v naší firmu ztratil důvěru a odstupuje od smlouvy.
Objednatele jsem ještě zkoušel kontaktovat, aby mi sepsala co se mu na stránkách nelíbí. Na to pouze odpověděl, že stránky nepřevzal a nechce převzít a chce vrátit peníze. Následně jsem si všiml, že z grafiky už začal používat námi vytvořené logo za které mi chce z ceny odečíst zanedbatelnou část.
Buďte tak laskaví a sdělte mi prosím jak mám dále postupovat a jaké mám šance v případě soudní ho jednání. Dokončený e-shop mám zazálohovaný a nemám problém s tím ho předat znovu, jenže pán o to nemá zájem.
Předem děkuji za odpověď.
Dotaz poslal/a: herodes89, 30. 10. 2016 17:37
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
V odpovědi na Váš dotaz vycházíme z Vašich tvrzení - byla tedy uzavřena smlouva o dílo, dílo bylo zhotoveno, objednatelem odzkoušeno a zaplaceno. Pokud jde o převzetí, za toto lze považovat převedení e-shopu na webhosting dle požadavku objednatele. Pokud objednatel zjistil po předání díla vady, má samozřejmě právo uplatňovat vůči zhotoviteli určitá práva. Pokud se jednalo o nepodstatnou vadu, jak vyplývá z Vašeho příspěvku, pak mohl objednatel požadovat odstranění vady nebo slevu z kupní ceny. Rozhodně však neměl právo bez dalšího od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy by pro takový důvod muselo být výslovně sjednáno předem ve smlouvě. Na Vašem místě lze doporučit setrvat na Vašem názoru, že jste řádně zhotovili a odevzdali objednané dílo. Objednatel měl povinnost zjištěné vady uplatnit řádným způsobem, avšak rozhodně mu nevzniklo právo od smlouvy odstoupit. Na Vašem místě doporučuji objednateli sdělit, že s jeho postupem nesouhlasíte a trváte na řádném uplatnění případných vad s tím, že vady odstraníte. Pro veškerý Váš postup je samozřejmě stěžejní mít k dispozici případné důkazy, které byste mohli případně uplatnit u soudu.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
Lefensor, s.r.o., 01. 11. 2016 11:20