Češi kupují velké obchodní centrum v Bratislavě

pk | rubrika: Aktuality | 28. 4. 2021
Češi kupují velké obchodní centrum v Bratislavě

Zdroj: Aupark

Investiční skupina Wood & Company oznámila akvizici nákupního centra Aupark Bratislava od společnosti Unibail-Rodamco-Westfield. Centrum kupuje společně se svým joint venture partnerem Tatra Asset Management za 450 milionů eur (přes 11 miliard korun). Dokončení transakce se očekává v první polovině letošního roku.

Nákupem centra Aupark se společnost Wood & Company stane druhým největším vlastníkem kancelářských a nákupních center v Bratislavě a Praze. Celková hodnota jejího realitního portfolia přesáhne jednu miliardu eur, uvedla firma.

Realitní aktivity společnosti zastřešuje Wood & Company Real Estate. V Česku už vlastní nákupní centra Galerie Harfa a Centrum Krakov v Praze. Celkovou pronajímatelnou plochu v retailových aktivech po akvizici Auparku navýší na 115 tisíc metrů čtverečních. Po připočtení dalších komerčních nemovitostí půjde o 249 tisíc metrů čtverečních – firmě v Česku patří administrativní budovy Hadovka Office Park, Harfa Office Park a The Greenline, na Slovensku pak Westend Tower, Aupark Tower, Lakeside Park 01, BBC5, BBC 1 a BBC 1 Plus.

Zdroj: Aupark

Bratislavský Aupark má hrubou pronajímatelnou plochu 59 600 metrů čtverečních, v roce 2019 ho navštívilo 11,8 milionu lidí. „Prémiová nákupní centra, jako je Aupark, budou hrát jedinečnou roli při oživení ekonomiky po pandemii. Jejich klientelu tvoří návštěvníci ze středních a vyšších vrstev, tedy skupiny obyvatel, které byly ekonomickými důsledky covidu postiženy nejméně. Ve srovnání s konkurencí má průměrný návštěvník Auparku o 30 procent vyšší příjem a během jedné návštěvy navštíví o pětinu více obchodů,“ upřesňuje Michal Soták z poradenské společnosti Cushman & Wakefield.

„Analýzy a trendy ukazují na očekávaný návrat spotřebitelů do obchodních center po odeznění pandemie, který potvrzují i aktuální zkušenosti ze zahraničí. Země, ve kterých se obchody již znovu otevřely, vykazují vysoký nárůst návštěvnosti. Společně s týmem Unibail-Rodamco-Westfield budeme pokračovat v rozvoji nákupního centra Aupark, abychom udrželi jeho pozici lídra na trhu v segmentu prémiových nákupních center. V letošním roce naplňujeme naší strategii a plánujeme vstoupit na další trhy střední a východní Evropy,“ říká Martin Šmigura, investiční ředitel Wood & Company zodpovědný za realitní aktiva na slovenském trhu.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

Zjistěte tržní cenu nemovitosti i výši nájmu

Odborným garantem této služby je Quantum reality - realitní kancelář Praha

A tohle už jste četli?

Realitní držák. Nemovitostní fondy po roce s covidem

28. 4. 2021 | Tomáš Trčka

Realitní držák. Nemovitostní fondy po roce s covidem

S covidem přišla na realitní trh nejistota. Co přinesl koronavirový rok nemovitostním fondům a jejich zákazníkům?

Výsledky nemovitostních fondů: Jenom dva neporazily inflaci

8. 4. 2021 | Jan Traxler | 5 komentářů

Výsledky nemovitostních fondů: Jenom dva neporazily inflaci

Šestnáct z osmnácti sledovaných nemovitostních fondů v roce 2020 porazilo inflaci. Ale až na jednu výjimku jejich výnosy oproti roku 2019 mírně poklesly. Letošní rok bude podobný.

Nová nákupní centra. Podívejte se, kde otevřou

7. 12. 2020 | Renata Lichtenegerová | 4 komentáře

Nová nákupní centra. Podívejte se, kde otevřou

Obchodní centra v Česku rostou navzdory pandemii. Do fotogalerie jsme vybrali projekty, které se během roku mají otevřít nebo začít stavět.

Zlaté časy obchodních center jsou pryč

5. 9. 2020 | Ondřej Tůma | 34 komentářů

Zlaté časy obchodních center jsou pryč

„Lidé si během dvouměsíčního lockdownu zvykli trávit čas jinak. Do nákupáků už nebudou chodit tak často,“ říká Jakub Lohniský, zakladatel módní značky Le Premier.

Partners Financial Services