Deichmann klamal zákazníky. „Udržitelné“ boty byly jen marketing

Pavla Adamcová | rubrika: Aktuality | 9. 10. 2025
Deichmann klamal zákazníky. „Udržitelné“ boty byly jen marketing

Zdroj: Ritu Manoj Jethani / Shutterstock.com

Řetězec Deichmann, jeden z největších evropských prodejců obuvi, prodával v Německu své zboží jako udržitelné, aniž by dokázal proč. Podle tamního soudu tak používal lživé reklamní tvrzení, napsal server RetailDetail EU.

Deichmann podle soudu vydával za „udržitelnou“ více než tisícovku výrobků, i když toto tvrzení nedokázal žádným způsobem doložit.

Spor s řetězcem tak vyhrála německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH). Ta během soudního řízení prokázala, že inzerované boty nenabízejí žádné ekologické výhody oproti výrobkům konkurence.

„Obuvnický řetězec si hraje na zelený image, aniž by vysvětlil, co vlastně ‚udržitelnost‘ znamená. Kdo láká zákazníky planými environmentálními sliby, uvádí je v omyl – a to je jednoduše nezákonné,“ uvedl Jürgen Resch, federální ředitel DUH. „Skutečnost, že firma mezitím potichu termín stáhla, mluví sama za sebe. Tento rozsudek vysílá jasný signál: kdo slibuje udržitelnost, musí ji také doložit, jinak jde o greenwashing,“ dodal.

Greenwashing je označení pro situaci, kdy firma vytváří dojem, že její výrobky nebo služby jsou šetrné k životnímu prostředí, i když nemají žádný skutečný přínos. Jde tedy o marketingový trik – zákazník má pocit, že kupuje něco „zeleného“ a podporuje přírodu, ale ve skutečnosti jde o prázdné sliby. Typickým příkladem je, když se výrobek označí jako „eko“ nebo „bio“, aniž by firma doložila, v čem přesně je šetrnější než běžná alternativa.

Společnost Deichmann SE má v současnosti víc než 4700 kamenných prodejen ve 36 zemích včetně Česka.

Pavla Adamcová

Autor článku Pavla Adamcová

Na Peníze.cz píše hlavně o spotřebitelských tématech. Začínala v roce 2006 v Hospodářských novinách, o rok později se připojila k ekonomické redakci Aktuálně.cz, kde s přestávkami působila deset let a poslední rok ji také... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+18
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Od snubáků po Nintendo: Google ukázal, po čem lidé v roce 2025 nejvíc touží

10. 11. 2025 | Pavla Adamcová

Od snubáků po Nintendo: Google ukázal, po čem lidé v roce 2025 nejvíc touží

Technologický gigant Google přišel na začátku listopadu s letošním přehledem Google Holiday 100. Jedná se o stovku položek, které v období od května do září 2025 zaznamenaly ve vyhledávání... celý článek

Chcete balík radši jinam, nebo riskovat zpoždění? Zásilkovna dá vybrat

9. 11. 2025 | Petr Kučera

Chcete balík radši jinam, nebo riskovat zpoždění? Zásilkovna dá vybrat

Zásilkovna reaguje na množící se stížnosti ohledně zpoždění zásilek nebo nechtěná přesměrování na jiná výdejní místa. Novinka má vylepšit situaci alespoň u Z-boxů.

Sezona slev startuje. Praktický návod, jak nenaletět a utrácet s rozumem

6. 11. 2025 | Pavla Adamcová

Sezona slev startuje. Praktický návod, jak nenaletět a utrácet s rozumem

Black Friday, vánoční svátky, povánoční výprodeje – hlavní sezona slev se blíží. Ani populární Black Friday už dávno neznamená jen jediný den, obchodníci výprodeje spouští dlouhé týdny... celý článek

Lidl testuje obchod na kolech. S dodávkou objíždí zapadlé vesnice

2. 11. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentář

Lidl testuje obchod na kolech. S dodávkou objíždí zapadlé vesnice

Obchodní řetězec Lidl spustil v Maďarsku první mobilní obchod zvaný Lidl na čtyřech kolech. V upravené dodávce objíždí jeho zaměstnanci menší obce v odlehlých oblastech.

Kde Češi nejvíc platí kartou v cizině? Chorvatsko to není, zjistila banka

29. 10. 2025 | Pavla Adamcová

Kde Češi nejvíc platí kartou v cizině? Chorvatsko to není, zjistila banka

Bezhotovostní platby Čechů v cizině letos v červenci a srpnu vzrostly meziročně o víc než desetinu.

Partners Financial Services