Dnešek je posledním dnem, kdy je pro zákazníky otevřený outlet Lidlu v pražském retailovém parku Štěrboholy, a to do 20 hodin.
V Praze slevový koncept německého obchodního řetězce slavnostně otevřel letos v lednu, teď mu ale v lokalitě skončila nájemní smlouva.
Outlet nabídl výprodej oblečení, nářadí, vybavení pro domácnost nebo hraček a u zákazníků vzbudil značný ohlas. Před prodejnou se pravidelně tvořily dlouhé fronty, provoz prodejny negativně ovlivňovat i okolní dopravu.
Řetězec nicméně pro web Peníze.cz uvedl, že poslední hodiny z otevírací doby probíhají v klidu. „Zvýšenou návštěvnost outletové prodejny ve Štěrboholech nepozorujeme a neočekáváme ji ani o nadcházejícím víkendu,“ uvedla v pátek mluvčí Eliška Froschová Stehlíková.
V příštích dnech se Lidl Outlet přesune na Moravu, konkrétně do olomouckého retail parku Park&Shop, kde otevře 30. června.
Na prodejně bude možné platit hotově, kartou, i prostřednictvím Lidl Pay, Google Pay či Apple Pay. Zákazníci budou mít k dispozici i samoobslužné pokladny. Otevírací doba prodejny bude stejná jako v Praze, každý den od 9 do 20 hodin.
Zkušenost s outletem má Lidl už ze Slovenska, kde už dříve provozoval outlety v Liptovském Hrádku a v Ilavě. S dlouhodobým prodejem se tam však podle řetězce nepočítalo. „Od začátku byly plánované jako dočasný a ne trvalý koncept,“ uvedla pro web Peníze.cz k outletům na Slovensku mluvčí tamního Lidlu Adriana Maštalircová. „Z našeho pohledu tyto prodejny splnily svůj účel, a tak jsme se je rozhodli zavřít,“ dodala.
Samostatné outletové prodejny nejsou pro obchodní řetězce s potravinami v Česku typické. Nejde však ani o novinku – jejich provoz si před více než deseti lety otestovalo Tesco. „Outletovou prodejnu jsme v minulosti provozovali na pražské Skalce, ale postupem času jsme tento koncept opustili,“ potvrdila už dříve mluvčí řetězce Iva Pavlousková.
„Díky efektivnímu a propracovanému plánování zásob nepotřebujeme k výprodejům žádné speciální outletové prodejny – veškeré zboží dokážeme vyprodat přímo v našich stávajících prodejnách. Tím také zákazníkům umožňujeme najít výhodné nabídky přímo ve své prodejně, aniž by museli kvůli výprodejům cestovat do outletu,“ dodala mluvčí řetězce Tesco.
Pavla Adamcová
Na Peníze.cz píše hlavně o spotřebitelských tématech. Začínala v roce 2006 v Hospodářských novinách, o rok později se připojila k ekonomické redakci Aktuálně.cz, kde s přestávkami působila deset let a poslední rok ji také... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem