Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Jana Divinová | rubrika: Co se děje | 3. 12. 2022
Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit, jak tu mohly tak dlouho chybět, třeba jako Chanel, jiné možná znají z výjezdů do ciziny jen šopaholici a šopaholičky.
Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Zdroj: Shutterstock

Český trh je pro mezinárodní značky pořád přitažlivý. „Česko je často prvním místem v regionu střední a východní Evropy, na kterém testují svůj úspěch,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield, která pronajímá obchodní prostory po celém světě. 

Z módních značek, které cílí na obyčejnější lidi, letos přišly do Česka například značky Jott, American Vintage nebo dětská móda Jacadi Paris. A pak je tu Pařížská. „V segmentu luxusní módy je jednoznačně největší událostí červnové otevření obchodů značek Chanel a Balenciaga,“ zmiňuje Jan Janáček z realitně-poradenské společnosti CBRE. Druhou pobočku v České republice, konkrétně v Brně, otevřel také oblíbený řetězec s módou Primark.

Mimo Prahu se letos objevily jen dvě nové značky – německá módní linie QS by s. Oliver v kolínském obchodním centru OC Futurum a rakouská lyžařská značka iFlow v outletovém centru Freeport Hatě u hranic s Rakouskem.

Víc než polovina nových značek podniká mimo módu. První pobočku v Česku otevřelo například Lego, rumunské klenotnictví Teilor, polský prodejce vybavení a doplňků pro domácnost Home&You nebo slovenský prodejce postelí a matrací Materasso. Novinkou jsou také tři kavárny nebo turecké tetovací a piercingové studio Cleopatra Ink.

Podívejte se na ně!

Nejvíc značek letos přišlo z Francie – celkem čtyři. Dvě jsou ze Slovenska, další země jsou zastoupeny jednou novou značkou. Většinou mířily do Prahy a prodejnu otevíraly buď na hlavních nákupních třídách v centru nebo v obchodních centrech.

Trendem je otvírání prodejen v administrativních budovách. Tuto variantu rády volí značky zaměřené na technologie a design, které u zaměstnanců z těchto budov nacházejí svou cílovou skupinu. A taky je tu dostupnější nájemné. 

Al Bundy v akci
Zdroj: Shutterstock

Anketa

Kolikery jste si letos koupili boty?

Z českého trhu značky také odcházely. Během posledních dvou let opustily Česko módní značky Promod, Camaieu nebo Pietro Filipi. O své prodejny v Česku bojovala i značka Celio, která nakonec našla nového partnera pro český a slovenský trh: Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo. Letošek byl ale příznivější.

„K žádným zásadním odchodům letos nedošlo, český trh opouštěli spíš menší retaileři, kteří zde měli třeba jen jednu pobočku, říká Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield a vyjmenovává: „Například TGI Fridays, American Eagle, MOA, Leopark nebo Cozy Home…“ Mezi nimi jsou i ti, kteří se do Česka pokoušeli vstoupit loni – a nechytili se.

Otázka ovšem je, kdo vydrží. Inflace je pořád vysoká a nejvíc pořád zdražují ty položky, které jsou pro obchodníky zásadní. Energie. „Pronajímatelé přenášení vyšší ceny za energie a ostatní provozní náklady na nájemce formou navýšení servisních poplatků. Začátkem příštího roku nás budou čekat intenzivní jednání mezi nájemci a pronajímateli ohledně navýšení nájemného o inflaci,“ říká Tomáš Beránek z firmy CZ Retail Advisors, která zprostředkovává pronájem obchodních prostor v centru Prahy i v obchodních centrech.

Že se ceny automaticky zvyšují o inflaci, na to jsou provozovatelé obchodů zvyklí, je to standardní součást jejich smluv s pronajímateli prostor v obchodních centrech i jinde. Jenže byli zvyklí na jinou inflaci. „V letech, kdy byla inflace jedno procento nebo dvě, to nebyl takový problém, příští navýšení by ale mělo být o 15 procent – a to je zásadní,“ říká Beránek.

Jana Divinová

Autor článku Jana Divinová

Vystudovala ekonomii a management na Vysoké škole báňské. V redakci NextPage Media působí od podzimu 2021, předtím pracovala v MF Dnes a iDnes.cz. Volný čas tráví nejraději s rodinou a přáteli. Miluje přírodu, cestování a... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+155
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

28. 3. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?

Čokoláda jako luxus. Letos zdraží o desítky procent

27. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Čokoláda jako luxus. Letos zdraží o desítky procent

Cena čokolády v obchodech za poslední rok stoupla už asi o 15 procent. Výraznější růst ale teprve přijde, shodují se analytici i prodejci. Důvodem je raketové zdražování kakaa na komoditní... celý článek

Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody

26. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody

Velký pátek a Velikonoční pondělí – zákaz prodeje má pro každý svátek jiná pravidla. Tady je přehled pro rok 2024.

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard... celý článek

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

Chaos v cenách, bloudění po prodejně, špinavé a nedostupné košíky, ohmatané pečivo... V naší anketě jsme se čtenářů zeptali, co jim v obchodních řetězcích nejvíc vadí.