Do Česka vstupují nové řetězce a značky. Seznamte se

Jana Divinová | rubrika: Co se děje | 7. 12. 2021 | 2 komentáře
Diskont označovaný jako ruský Lidl, nové prodejny zboží pro domácnost nebo futuristická prodejna polského řetězce. Do Česka letos přišlo skoro 25 značek obchodů a služeb.
Do Česka vstupují nové řetězce a značky. Seznamte se

Zdroj: Shutterstock

HalfPrice, Mere, Anson´s, Clever fit a Dyson. Těchto pět značek doplnilo na podzim skoro dvě desítky dalších, které vstoupily na český trh během první poloviny letošního roku. Odborníci to vzhledem k současné situaci – ovlivněné hlavně koronavirovou krizí – hodnotí jako úspěch.

„Letos jsme zatím zaznamenali 23 značek, které v České republice otevřely svou první kamennou provozovnu,“ říká Jan Janáček, vedoucí týmu maloobchodních pronájmů ve společnosti CBRE.

Většina zahraničních značek si pro svou českou premiéru vybrala Prahu, případně Brno nebo Ostravu. Jediný řetězec s potravinami, který v tomto roce vstoupil na tuzemský, si k expanzi vybral dvě okresní města – síť Mere začala v Mostě a Příbrami.

Přestože se v posledních letech mluví o problémech v módním odvětví, nejčastěji k nám podle pronajímatelů expandovaly právě módní řetězce. Najdeme mezi nimi značky z oblasti levné i luxusní módy. Jako zatím poslední vstoupil na český trh řetězec HalfPrice, který spadá pod polskou skupinu CCC. Od začátku roku sem přišly značky Dedoles, Primark, Balenciaga, Versace, Chanel, eObuv, Aldo či Moa.

Projděte si podrobnosti o jednotlivých značkách v naší fotogalerii:

Fotogalerie: Nové řetězce a značky v Česku

Událostí roku je jednoznačně otevření irského Primarku v Praze, říká Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu. „Poslední velká značka – H&M – vstoupila do Česka v roce 2003, dalších osmnáct let pak přicházely jen menší,“ vysvětluje. Příchod tak významné firmy táhne nahoru celou lokalitu, což je pro Václavské náměstí velmi dobrou zprávou, dodává Prouza.

Společnost Cushman & Wakefield zmiňuje také značku Anson’s, která je konceptem německé skupiny Peek & Cloppenburg a zaměřuje se na pánskou módu. „Značka Anson’s otevřela prodejnu o 1200 metrech čtverečních v pražském obchodním centru Westfield Chodov během října,“ říká Jan Kotrbáček, partner Cushman & Wakefield a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu.

Vedle módních řetězců se u nás na podzim objevili také tři prodejci zboží pro domácnost: Dyson, Cozy Home a Home&You.

MereZdroj: Mere

Interiér prodejny Mere. Víc fotek najdete v galerii.

Jediným řetězcem s potravinami, který letos nově přišel do Česka, je už zmíněný Mere. Někdy je označovaný za ruský Lidl. Zaměřuje se na diskontní prodej z palet a kartonových krabic, nabízí levné potraviny, drogerii i některé nepotravinářské zboží a snaží se podporovat místní dodavatele.

Společnost CBRE monitoruje i vstup několika značek v oblasti stravovacích služeb a volného času. Například zbrusu nový český kávový řetězec Basics Coffee plánuje v následujících dvou letech plánuje otevřít až 50 provozoven „v atraktivním a kvalitním designu“, říká Janáček.

S novými značkami přicházejí i nové trendy

Zajímavým trendem je podle Kotrbáčka vstup e-shopů do obchodních center. Za významné považuje například otevření vlajkové prodejny Mall.cz. Pod názvem Mega Shop najdeme v brněnském Centru Vídeňská výdejnu zboží e-shopu spojenou se showroomem. „Kombinace kamenných prodejen a elektronického nakupování se ukazuje jako dobrá a nutná retailová strategie,“ podotýká Kotrbáček.

Zdroj: CCC

Futuristická prodejna eObuv.cz a Modivo. Víc fotek najdete v galerii.

Potvrzují to i nové kamenné prodejny internetových značek eObuv a Modivo (obě ze skupiny CCC) v pražském obchodním centru Nový Smíchov. Prodejna ve formě zvané phygital store propojuje online a offline nákupy, což podle Kotrbáčka dobře posiluje značku. „Lze čekat, že takových značek bude přibývat, a čím dál tím více bude přicházet ke slovu takzvaný experiential retail, kde se virtuální svět potkává s tím fyzickým za využití technologií, jako je třeba virtuální realita či rozšířená realita,“ předpovídá.

Do obchodních center už lidé nechodí jenom za nákupy, ale i za zábavou a volnočasovým vyžitím. „V tomto segmentu k nám letos přišlo několik značek. Za zmínku stojí třeba původem slovenské multikino Cinemax, které otevřelo v obchodním centru Olympia Olomouc, německý fitness Clever fit v pražském OD Kotva, polská dětská herna Leopark v pražském Centru Černý Most nebo plánovaný největší krytý zábavní park Majaland belgického operátora Plopsa v pražském POP Airport,“ upřesňuje Kotrbáček.

Desítka značek v Česku skončila

Značky z českého trhu také odcházely, podle Prouzy jich bylo zhruba deset. Ne vždy jejich odchod souvisel bezprostředně s dopady koronavirové krize. „Mnohdy šlo o součást dlouhodobé strategie firem nebo o opuštění pro ně nefungujícího trhu. Pandemická situace jejich rozhodnutí mohla pouze akcelerovat. Nejvíce odchodů vždy bylo z odvětví módy, protože z něj jich také nejvíce přichází,“ říká Kotrbáček.

Pokud koronavirová krize nějaké značky zasáhla, jednalo se podle Tomáše Beránka z CZ Retail Advisors o prodejny v lokalitách, které byly dlouhodobě závislé na turistech. „Výsledkem je, že jsou k dispozici prostory v lokalitách, které bylo dříve velmi obtížné sehnat, a také se posílila pozice nájemců při vyjednávání nájemních podmínek u velkých pronajímatelů, například obchodních center,“ dodává Beránek.

Fotogalerie: Nové řetězce a značky v Česku

Další články se slevou!

Zdroj: Shutterstock

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy


Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou muset vysvětlit, jak ověřují, že je píší skuteční zákazníci.

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit


Od března začínají platit nová pravidla, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě nejdřív za dva roky. 

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte


Obchodník by měl spotřebitele informovat, jestliže automaticky upravuje cenu podle analýzy dat o spotřebiteli. Když se pak kupující podívá na stejnou stránku jiným způsobem, možná nebude platit tolik.

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění


Zatímco objednání internetových služeb lze snadno zařídit online, případné zrušení bývá komplikovanější. V USA si teď řekli: Dost!

Předplatné jedním klikem. Odhlásit vás ale jen tak nenecháme

Jana Divinová

Autor článku Jana Divinová

Vystudovala ekonomii a management na Vysoké škole báňské. V redakci NextPage Media působí od podzimu 2021, předtím pracovala v MF Dnes a iDnes.cz. Volný čas tráví nejraději s rodinou a přáteli. Miluje přírodu, cestování a... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+13
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

28. 3. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?

Čokoláda jako luxus. Letos zdraží o desítky procent

27. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Čokoláda jako luxus. Letos zdraží o desítky procent

Cena čokolády v obchodech za poslední rok stoupla už asi o 15 procent. Výraznější růst ale teprve přijde, shodují se analytici i prodejci. Důvodem je raketové zdražování kakaa na komoditní... celý článek

Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody

26. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody

Velký pátek a Velikonoční pondělí – zákaz prodeje má pro každý svátek jiná pravidla. Tady je přehled pro rok 2024.

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard... celý článek

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

Chaos v cenách, bloudění po prodejně, špinavé a nedostupné košíky, ohmatané pečivo... V naší anketě jsme se čtenářů zeptali, co jim v obchodních řetězcích nejvíc vadí.