Pokud projde nápad Evropské komise na změnu účtování propojovacích poplatků mezi mobilními operátory, zažijí volající šok. Nejen, že budou platit za odchozí hovory jako nyní, ale nově by měli platit i za příchozí volání. Komise tvrdí, že všichni se budou mít lépe. Propojovací poplatky se výrazně sníží, čímž klesne i cena hovorů. Ve výsledku prý zaplatí zákazníci méně než dnes, tvrdí komisařka pro informační společnost Viviane Redingová.
Tuzemští operátoři se zatím k návrhu vyjádřili negativně. Bojí se, že by Češi poplatky za příchozí hovory nepřijali a že by kvůli nim ztratili kontrolu nad svým telefonním účtem. Navíc tvrdí, že ceny se tímto opatřením nesníží. V každém případě by si Češi museli opět zvykat na něco, s čím se rádi už před lety rozloučili.
Jak myslíte, že by projevilo na chování telefonujících, kdyby se každý rozhodoval podle peněz, zda hovor přijmout či nikoli? Jak jste spokojeni se službami mobilních operátorů?
NAPIŠTE SVŮJ NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH ČTENÁŘŮ.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
19. 6. 2008 23:40 | Rybenská Helena
Hodnotím to podle toho, že když dochází ke zvyšovýní cen kupř. pohonných hmot, naši prodejci reagují okamžitě na zvýšení ceny, ale když se trh změní a sníží se ceny pohonných hmot, tak již se tolik zase nesnaží snižovat a totéž lze v tomto státě očekávat od mobilních operátorů!
19. 6. 2008 19:52 | Blanka
19. 6. 2008 19:23 | skolmar
19. 6. 2008 18:49 | Ladislav
Pokud to projde, tak jistě ušetří všichni, protože (alespoň já bych to tak praktikoval) budou hovory po zazvonění odmítat a následně budou smskovat.
Pane bože, pošli ty kretény do ři...!!!!!!
19. 6. 2008 13:57 | Michal Kára
(Uz jen to, ze mobilni operatori proti tomu ostre vystupuji se da cekat, ze by to pro zakaznika bylo prinosne ;-) )
19. 6. 2008 13:47 | Jaromír Adámek
Já bych byl pro americký model, jen ale v případě, že bude opravdu volání skoro zadarmo, a ne za současných 5 až 6 Kč za minutu.
Pak klidně zaplatím za příchozí hovory na mobilu třeba 5 Kč za minutu.
19. 6. 2008 12:11 | bredy.jinak.cz
Pokud zde existuje nepoměr, pak se do propojovací poplatek normálně spočítat trojčlenkou na základě odhadu tohoto nepoměru
v konečném důsledku to dopadá tak, že propojovací poplatky si stejně nechávají jednotliví operátoři a nic si neúčtují. Z toho důvodu je pak možné mít cenu do všech sítí stejnou jako u Vodafonu. Pokud někdo říká něco jiného, tak vám sprostě lže.
Jinak souhlasím s MarBen, nemohu plati za služby, které jsem nežádal. To že mi někdo zavolá a já zjistím, že je to někdo, s kým rozhodně hovořit nechci, služba neproběhla, nikdo po mne nic nemůže chtít.
Současné uspořádání je tedy naprosto vyhovující.
19. 6. 2008 10:41 | Oldřich
19. 6. 2008 10:29 | MarBen
Nepaušální náklady by měly jít vždy za aktivním subjektem, nikoliv za tím pasivním ...
Opravdu zde neberu případné úspory, budou-li nějaké. Dovedu si představit, že budu platit nějaký paušál (něco jako náklady na provoz čísla), dle kterého se například bude pak odvíjet i cena za odchozí hovory. Ale platit za minuty něčeho, o co jsem neměl třeba ani vůbec zájem, je dle mého nesmysl.
Můj příspěvek se však týká opravdu jen logiky, nikoliv celkových výsledných úspor/zdražení, protože ty ani nikdo vyčíslit nedokáže a navíc jsou zcela individuální.
19. 6. 2008 10:18 | linda
19. 6. 2008 9:05 | MoB
19. 6. 2008 7:25 | pavel
19. 6. 2008 7:20 | p8ja
19. 6. 2008 7:19 | Pavel
19. 6. 2008 0:50 | jezevec
Ostatně zákazník nějakým způsobem platí příchozí hovor i teď, akorát ho nevidí na účtu jako položku. Pokud bude stát hovor po reformě polovic než dosud a příchozí hovor třetinu než dosud - nedá se na tom prodělat :-). Extrémní modely klienta který například vůbec nevolá a jen poslouchá, má holt smolíka.
Jinak myslím že nejvíc by na tom vydělaly firmy - ubylo by zbytečných hovorů ze služebního mobilu domů.
Zobrazit všech 16 komentářů