Nakup hned, plať později. Na odloženky láká i Equa

| rubrika: Aktuality | 13. 5. 2020 12:45

Zdroj: Shutterstock

Na trh odložených plateb vstupuje nová služba PlatímPak od Equa bank. Dostupná je pro všechny zájemce – nejen klienty této banky. Novinka bude v praxi konkurovat službám Twisto nebo Mall Pay.

„Naše platební metoda odbourává dosud přežívající psychologické bariéry pro placení v e-shopech, kdy zákazníci buď nechtějí zadávat na internetu číslo karty, nebo nechtějí platit před obdržením zboží. To vše odložená platba řeší,“ říká Ondřej Hák, ředitel retailového bankovnictví Equa bank.

„Tyto bariéry jsou i důvod, proč je u českých spotřebitelů tak oblíbená platba na dobírku, která má však řadu nevýhod jak pro prodávající, tak pro kupující. Předpokládáme, že v budoucnu se český trh začne blížit například německému, kde odložené platby tvoří 30 až 40 procent plateb v e-commerce. A postupně tato metoda nahradí i u nás dobírku,“ upřesňuje Hák.

Odložené platby jsou alternativou nejenom k dobírce, ale také ke kreditní kartě či klasickému spotřebitelskému úvěru. Typicky pro lidi, kteří budou mít dost peněz až za pár dnů, ale výhodnou nabídku e-shopu chtějí využít hned.

Služba PlatímPak poskytuje na každý nákup až 25 tisíc korun, spotřebitel je může bance zaplatit kdykoliv do 30 dní od nákupu bez jakéhokoliv navýšení o úrok nebo poplatky. Včas neuhrazená platba se převede na spotřebitelský úvěr u Equa bank. 

Twisto umožňuje zaplatit do 15. dne následujícího měsíce, období bez navýšení tak může dosáhnout až 45 dnů. Počítá se ale shodně pro všechny nákupy, u těch z konce měsíce je tedy období patnáctidenní. Novinka PlatímPak od Equa bank počítá 30denní období pro každý nákup zvlášť. Stejný princip má i konkurenční služba Mall Pay (za níž mimochodem stojí i ČSOB), nákup je ale potřeba zaplatit do 14 dnů.

Služba PlatímPak využívá ověřovací SMS, při prvním nákupu se zadává jméno a příjmení, rodné číslo, adresa trvalého bydliště. Neklienti Equa bank ověří svou identitu přihlášením se do svého účtu v jiné bance, nebo pošlou haléřovou ověřovací platbu, případně přijdou osobně na pobočku. Equa využívá také službu TelcoScore: Pokud s tím spotřebitel souhlasí, zjišťuje jeho platební spolehlivost od mobilních operátorů. 

Neklienti mohou využít službu PlatímPak nejvýše desetkrát během kalendářního roku v celkové částce nepřesahující limit 50 tisíc korun, v jednu chvíli přitom mohou mít mít vždy jen jednu neuhrazenou odloženou platbu. „Cokoli více už vyhodnocujeme jako obchod, pro který podle zákona potřebujeme provést plnou identifikaci klienta,“ upřesňuje mluvčí Equa bank Markéta Dvořáčková.

„Pokud se jedná o klienta banky, celkový počet plateb za rok a limit za rok zásadně neřešíme, počet aktuálně neuhrazených plateb by však neměl překročit jeho úvěrové možnosti klienta, tedy schopnost za měsíc tyto platby uhradit buď jednorázově, nebo ve formě měsíčních splátek). Klient banky, který nás aktivně používá, může PlatímPak využívat pro běžné nákupy, transakce se pak po 30 dnech automaticky a bezplatně inkasují z jeho běžného účtu, což přispívá ke komfortu,“ dodává mluvčí.

Pro e-shop může být odložená platba výhodná díky tomu, že dostane peníze hned – nečeká na ně jako u dobírky. Equa věří, že obchodníkům nabídne atraktivní podmínky. „Implementace PlatímPak do platebních metod je zdarma, stejně jako provoz,“ říká Hák. Podle obchodních podmínek má banka za využívání služby nárok na marži, ale až do odvolání je nulová.

Službu PlatímPak zatím využívá kolem 30 spíše menších e-shopů. „Jsme napojeni na platformu Shoptet, do konce měsíce bychom se měli dostat přes 100 e-shopů, na cestě jich je přes 200. A do konce letošního roku 2020 plánujeme přidat jednotky tisíc,“ upřesňuje Hák. PlatímPak se nechce zaměřovat jenom na malé e-shopy, jedná nebo bude chtít jednat i s většími. Integrace s jinými platformami než Shoptet je zatím ve fázi přípravy, uvádí banka.

Další inovací, kterou Equa bank během května chystá, je spuštění okamžitých plateb. V současnosti vrcholí s testováním těch příchozích.

Equa dnes také zveřejnila čísla o růstu za první čtvrtletí: Počet klientů banky stoupl na 436 tisíc (meziročně o 14 %), jejich vklady na 58 miliard korun (zvýšení o 19 %), objem úvěrů na 47,7 miliard (o 14 %). Bilanční suma stoupla meziročně o 20 % na víc než 67 miliard korun. Čistý zisk Equa bank vzrostl o 13 % na 129 milionů korun, konsolidovaný zisk o 20 % na 122 milionů.

Už nás sledujete? 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook a dozvíte se včas další aktuality a praktické rady! 

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+21
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.