Praha má další obchodní centrum, po letech se otevřela Stromovka

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 21. 11. 2019 | 12 komentářů
Praha má další obchodní centrum, po letech se otevřela Stromovka

Developerská společnost Lordship dnes po letech příprav otevřela obchodní centrum v takzvaném Holešovickém trojúhelníku v Praze. Pod názvem Centrum Stromovka vyrostlo mezi ulicemi Veletržní, Strojnická a Dukelských hrdinů. 

Na celkové ploše 15 700 metrů čtverečních nabízí víc než 90 obchodních jednotek a 5600 metrů čtverečních kancelářských prostor.

O správu se stará společnost Cushman & Wakefield. Podle ní jde o jediné větší centrum, které se letos v Česku otevírá. Ve Vsetíně nicméně od podzimu funguje nová obchodní galerie.

Aktuální fotka.

Řetězec Lidl tu má svou první českou prodejnu přímo v obchodním centru – dosud sázel jenom na samostatně stojící prodejny, v poslední době se rozšiřuje i do přízemí bytových domů.

Součástí je 500 parkovacích míst, z toho 150 má být za zvýhodněnou cenu 20 korun dostupné k nočnímu parkování obyvatelům Prahy 7. To domluvila místní radnice, když s developerem během předchozích let jednala o kompromisní podobě projektu.

Vizualizace centra.

Jeho původní plán byl totiž podle kritiků předimenzovaný. Po jednání s radnicí Prahy 7 pak developer podstatně změnil vzhled centra. „Už respektuje okolní zástavbu a požadavky památkářů. Projekt bude kratší a nižší, zmizí rušivý válec a naopak přibude pasáž a vstupy do obchodů přímo z ulice,“ oznámil před třemi lety starosta Jan Čižinský. Budova – na rozdíl od původních plánů – dodržuje takzvané uliční čáry. 

Vizualizace původního projektu.

Pod názvem Palác Stromovka představil původní developer první plány před víc než patnácti lety. Firma Lordship, která pak projekt převzala, mimo jiné snížila výšku stavby a odstanila skleněný válec. Ještě před pár měsíci počítala s názvem Letná obchodní centrum, nakonec ale startuje jako Centrum Stromovka.

Firma vyšla obyvatelům vstříc i tím, že kromě nakupování a kanceláří dává větší důraz na služby. „Centrum Stromovka si klade za cíl stát se komunitním centrem, místem pro sousedská setkání,“ říká teď jeho marketingová manažerka Anna Pucová.

Aktuální fotky.

Vedle běžného „food courtu“ s rychlým občerstvením láká centrum i na „pop-up zónu“ s názvem PARKet. „Součástí bude například první čajová mixologie v Česku Teayo, gruzínské bistro Cheese N‘ Boat, prodejna čerstvých ryb Rybistro, centrální nápojový bar, cukrárna HF Pastry Academy s výběrovými zákusky či Roots BBQ, které připravuje masové speciality a burgery na kouři z dubového dřeva. Centrem PARKetu se stane bar umístěný kolem vrostlého stromu s vlastním točeným pivem Letenský ležák,“ upřesňuje Pucová.

Areál mimo jiné slibuje velký krytý dětský koutek, pohybové studio FITINN, v přípravě je i saunový svět.

Po letech odkladů je otevřeno. (Autor fotek: Centrum Stromovka)

Prostor pro další velké nákupní centrum v Praze ještě je, zdůrazňoval developer, když lákal budoucí nájemce.


Fotogalerie: Nová nákupní centra v Česku. Podívejte se, co kde vyroste

V Česku by do roku 2023 mohlo vzniknout deset nových nebo rozšířených obchodních center. 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+16
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 12 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 11. 2019 22:00

To neni centrum to je nic. Architekt ny se mel zamyslet nad svojí tvorbou. Kolem jedine zatim restaurace je 10 stolu kolem díry na escalarory. Pro asi 20 lidi.

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody

29. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody

Velký pátek a Velikonoční pondělí – zákaz prodeje má pro každý svátek jiná pravidla. Tady je přehled pro rok 2024.

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

28. 3. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?

Čokoláda jako luxus. Letos zdraží o desítky procent

27. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Čokoláda jako luxus. Letos zdraží o desítky procent

Cena čokolády v obchodech za poslední rok stoupla už asi o 15 procent. Výraznější růst ale teprve přijde, shodují se analytici i prodejci. Důvodem je raketové zdražování kakaa na komoditní... celý článek

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard... celý článek

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

Chaos v cenách, bloudění po prodejně, špinavé a nedostupné košíky, ohmatané pečivo... V naší anketě jsme se čtenářů zeptali, co jim v obchodních řetězcích nejvíc vadí.