Otevírací doba na Velikonoce. Jak jsou otevřené obchody
29. 3. 2024 | Pavla Adamcová
Velký pátek a Velikonoční pondělí – zákaz prodeje má pro každý svátek jiná pravidla. Tady je přehled pro rok 2024.
Developerská společnost Lordship dnes po letech příprav otevřela obchodní centrum v takzvaném Holešovickém trojúhelníku v Praze. Pod názvem Centrum Stromovka vyrostlo mezi ulicemi Veletržní, Strojnická a Dukelských hrdinů.
Na celkové ploše 15 700 metrů čtverečních nabízí víc než 90 obchodních jednotek a 5600 metrů čtverečních kancelářských prostor.
O správu se stará společnost Cushman & Wakefield. Podle ní jde o jediné větší centrum, které se letos v Česku otevírá. Ve Vsetíně nicméně od podzimu funguje nová obchodní galerie.
Řetězec Lidl tu má svou první českou prodejnu přímo v obchodním centru – dosud sázel jenom na samostatně stojící prodejny, v poslední době se rozšiřuje i do přízemí bytových domů.
Součástí je 500 parkovacích míst, z toho 150 má být za zvýhodněnou cenu 20 korun dostupné k nočnímu parkování obyvatelům Prahy 7. To domluvila místní radnice, když s developerem během předchozích let jednala o kompromisní podobě projektu.
Jeho původní plán byl totiž podle kritiků předimenzovaný. Po jednání s radnicí Prahy 7 pak developer podstatně změnil vzhled centra. „Už respektuje okolní zástavbu a požadavky památkářů. Projekt bude kratší a nižší, zmizí rušivý válec a naopak přibude pasáž a vstupy do obchodů přímo z ulice,“ oznámil před třemi lety starosta Jan Čižinský. Budova – na rozdíl od původních plánů – dodržuje takzvané uliční čáry.
Pod názvem Palác Stromovka představil původní developer první plány před víc než patnácti lety. Firma Lordship, která pak projekt převzala, mimo jiné snížila výšku stavby a odstanila skleněný válec. Ještě před pár měsíci počítala s názvem Letná obchodní centrum, nakonec ale startuje jako Centrum Stromovka.
Firma vyšla obyvatelům vstříc i tím, že kromě nakupování a kanceláří dává větší důraz na služby. „Centrum Stromovka si klade za cíl stát se komunitním centrem, místem pro sousedská setkání,“ říká teď jeho marketingová manažerka Anna Pucová.
Vedle běžného „food courtu“ s rychlým občerstvením láká centrum i na „pop-up zónu“ s názvem PARKet. „Součástí bude například první čajová mixologie v Česku Teayo, gruzínské bistro Cheese N‘ Boat, prodejna čerstvých ryb Rybistro, centrální nápojový bar, cukrárna HF Pastry Academy s výběrovými zákusky či Roots BBQ, které připravuje masové speciality a burgery na kouři z dubového dřeva. Centrem PARKetu se stane bar umístěný kolem vrostlého stromu s vlastním točeným pivem Letenský ležák,“ upřesňuje Pucová.
Areál mimo jiné slibuje velký krytý dětský koutek, pohybové studio FITINN, v přípravě je i saunový svět.
V Česku by do roku 2023 mohlo vzniknout deset nových nebo rozšířených obchodních center.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
22. 11. 2019 22:00
To neni centrum to je nic. Architekt ny se mel zamyslet nad svojí tvorbou. Kolem jedine zatim restaurace je 10 stolu kolem díry na escalarory. Pro asi 20 lidi.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.