Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Komentář Petra Očka k hodnocení webů leasingových společností

| 19. 12. 2003

Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci

CAC Leasing
Známky (uživatelské prostředí, informační hodnota, praktický test): 2; 2; 3,5
Jednoduchý přitom poměrně originální design bez jakékoli extravagance. Informačně je prezentace poněkud chudší než konkurence, ačkoli nechybí některé nadstandardní sekce jako on-line služby (kalkulátor a poptávka). Nicméně v praktickém testu vyhledávání relevantních informací si CAC nevedlo příliš dobře (ačkoli vlastně žádná prezentace tentokrát nebyla v tomto ohledu dokonalá). Do očí bijící gramatická chyba v upoutávce na vánoční nabídku (v době hodnocení) však také nedělá příliš dobrý dojem.

CCB-Leasing
Známky: 2; 2; 2;
Solidní a přehledná prezentace, která možná trochu postrádá prvek originality. Z technického hlediska může být otázkou, zda je optimální volba umístit prezentaci do "frames". Po informační stránce mírně vyčnívá z průměru – nabízí online kalkulátory, poměrně podrobné informace pro zákazníky i pro obchodní partnery.

ČSOB Leasing
Známky: 1,5; 1,5; 1,5
Solidní prezentace s příjemným a uživatelsky přátelským designem, tedy celkově pro zákazníka mnohem přívětivější než prezentace mateřské banky. Informace na stránkách jsou přehledné, názorné a vyčerpávající. Navíc nabízí rozsáhlé online služby včetně kompletní sady online formulářů (nikoli jen PDF dokumentů k vytištění) pro vyřízení různých služeb ČSOB Leasing. V této kategorii bezkonkurenční prezentace.

GE Capital Leasing
Známky: 1,5; 2; 3
Jednoduchá, ale esteticky provedená, prezentace staví na osvědčeném designu mateřské banky. Nechybí však ani osobitý prvek, jímž je celku originální umístění sloganu společnosti, jež prezentaci oživuje. Avšak i v tomto případě jde integrace stránek leasingové společnosti do prezentace celé skupiny na úkor informační hodnoty stránek – leasing je zde jen jedním z mnoha produktů a uživatel může snadno ztratit orientaci. Zvolená struktura informací na druhé straně může vyhovovat zákazníkům, kteří využívají více služeb z nabídky finanční skupiny GE Capital – ke všem se dostanou přes jednotné a dostatečně uživatelsky přátelské rozhraní.

Leasing České spořitelny
Známky: 2; 2; 3
Jak už jsem naznačoval v předchozích kolech BestWebu, v případě skupiny České spořitelny platí, že pokud se daná dceřiná společnost odliší designem od internetové prezentace matky, je to většinou k jejímu prospěchu (respektive ku prospěchu jejích zákazníků). I v tomto případě tento "odklon" napomohl atraktivnosti i lepší ovladatelnosti stránek, ačkoli znovu chybí něco, co by stránky opravdu ozvláštnilo a dělalo je opravdu zajímavými. Stránky nabízejí poměrně mnoho přehledně umístěných informací o jednotlivých produktech, z hlediska praktického testu však znatelně chybí např. sekce pro často kladené dotazy.

ŠkoFIN
Známky: 1,5; 2; 2
Pochopitelná zaměřenost této společnosti na vozy jen určitých značek se promítá také do designu internetové prezentace. Převládající zelenobílá kombinace barev a profesionální provedení všech částí prezentace ukazují, která automobilová firma stojí za touto společností. Přehledně strukturované informace, podrobný průvodce leasingem či množství dokumentů, postupů a formulářů ke stažení pak jistě potěší většinu zákazníků. U takovéto společnosti by se ale dalo již očekávat také zapracování online kalkulací či podrobnější informace o společnosti ŠkoLEASE.

VB Leasing CZ
Známky: 1,5; 2; 2,5
Přehledná prezentace s možná malinko předimenzovaným úvodním "ilustrativním" obrázkem a grafickými upoutávkami. Jinak jde ovšem o na prví pohled seriozní webové stránky, jež nabízejí množství relevantních informací – sekce jako Virtuální poradce, Finanční servis či Leasingové pojmy jsou informačním nadstandardem v této kategorii, na druhé straně samotná informace o jednotlivých druzích leasingu je poměrně skromná. Chybí také instrukce typu "Co dělat, když…" či odpovědi na často kladené dotazy.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+2
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK