Komentář Petra Očka k webům pojišťoven

Simona Ely Plischke | 5. 12. 2003
Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci

Allianz pojišťovna
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test) 2, 1-,1-
Profesionálně zvládnutá prezentace v odstínech firemní modré kombinované s bílou barvou – "zatraktivňující" prvek usměvavého "spokojeného klienta" na úvodní stránce však působí až poněkud hrozivě. Automatické zobrazování "film" v pop-up okně může některé uživatele po čase začít trochu znervózňovat. Nabízí skutečné online oznámení pojistné události – na rozdíl od většiny dalších pojišťoven, u kterých "on-line oznámení" znamená možnost vytisknout si formuláře v PDF a odeslat je klasickou poštou. Vedle dalších (on-line) služeb a informací nezapomíná ani na zábavu – k dispozici je několik her či zajímavosti typu kde najít levný benzín.

Česká pojišťovna
Známky: 2, 1, 1
Solidnímu (ačkoli nepříliš originálnímu) designu sekunduje množství přehledně prezentovaných informací. Velmi názorně je řešena např. sekce "Co mám dělat když", která zákazníka elegantně dovede k službě, kterou potřebuje. Zákazník se také snadno zorientuje v sekci otázek a odpovědí, kde zjistí i to, co má dělat při ztrátě nároku na daňové výhody. Stránky tak s přehledem uspějí i v praktickém testu.

ČSOB Pojišťovna
Známky: 1-, 2, 2-
Na rozdíl od internetových stránek mateřské banky se tato prezentace už na první pohled tváří přátelsky k laickým zákazníkům. Informace jsou podávány úsporným způsobem, avšak je možno nalézt většinu potřebných údajů, včetně návodu jak se zachovat v případě různých pojistných událostí. Chybí snad podrobnější informace k daňovým odpočtům u kapitálového pojištění, resp. k možnosti jejich zániku.

ING
Známky: 1-,1, 2
Pro stránky ING platí to stejné, co již bylo zmíněno v případě penzijních fondů – vzhledem k tomu, že stránky týkající se pojištění jsou součástí jedné integrované prezentace celé skupiny, trochu se v ní tyto informace ztrácejí a je omezen také jejich objem. To se odráží zejména v špatném výsledku praktického testu. Design je profesionální, možná jen té oranžové je přece jen trochu moc.

Kooperativa pojišťovna
Známky: 1-, 1, 2
Po stránce informační struktury asi nejhodnotnější prezentace. Úsporná, ale funkční animovaná grafika (nikoli tedy bezúčelný "flash za každou cenu" jako u některých jiných prezentací) doplněná logicky členěným informacemi ukazují, že na homepage je možno umístit mnoho informací a přitom ji mít přehlednou a zároveň atraktivní. Po několika kolech Best Webu by si nezávislý pozorovatel téměř mohl myslet, že to není možné.

Pojišťovna České spořitelny
Známky: 2-,1, 1
Grafický design je poněkud atraktivnější a také snad technicky lépe zvládnutý než u ostatních dcer finanční skupiny ČS – přesto si stále myslím, že modro-modrá kombinace působí dosti mdle a změna firemního designu by mohla Spořitelně jen prospět. Nicméně v tomto případě jsou určité nedostatky grafiky bohatě vynahrazeny informační hodnotou stránek. Rozsáhlé sekce jako "info-zóna" či "online-zóna" nabízejí vyčerpávají informace k vyřízení pojištění u ČS, nemluvě o sekci "Životní situace", která nabízí užitečné "manuály" postupů v situacích, do nichž se někdy dostane většina z nás. Opravdu škoda, že prezentace nedisponuje také atraktivnějším a uživatelsky přátelštějším uživatelským rozhraním.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Pojišťovny

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

5. 12. 2003 | Simona Ely Plischke

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

Předposlední kolo soutěže Best Web skončilo a další královny internetových prezentací sejmuly závoj. Po desetidenním klání, kterého se účastnilo 16 pojišťoven, září dvě zlaté korunky.... celý článek

Partners Financial Services