Komentář Aleny Urubkové k webům pojišťoven

Simona Ely Plischke | 5. 12. 2003
Alena Urubková, internetová komunikace, Stavební spořitelna České spořitelny, a.s.Alena Urubková, internetová komunikace, Stavební spořitelna České spořitelny, a.s.
Přečtěte si více o porotci

Allianz pojišťovna
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test) 2, 1, 1-,

uživatelské prostředí: Příjemná a vstřícná navigace. Vzhled doplňují obligátní fotografie lidí. Změnou ale je, že se na návštěvníka zkoumavě dívá střídavě hned několik (děda, holčička, muž). Propichují vás pohledem, jakoby říkali: Sjednej si pojištění tady, jinak uděláš chybu!
informační hodnota: Web je obsáhlý, nabízí veškeré informace k produktům. Pozitivně hodnotím rozsah online služeb.
praktický test: U této pojišťovny jako jediné jsem našla radu, co dělat v případě zániku nároku na daňové odpočty. Hlášení pojistné události je dostupné přímo z menu na homepage.

Česká pojišťovna
Známky: 3, 2, 3
uživatelské prostředí: Ošklivé, nepříjemné, zastaralé. Opravdu nemá naše největší pojišťovna na to, aby dala svým stránkám nový kabát?
informační hodnota: Texty jsou příliš krátké a nedávají v mnohých případech dostatek informací. Přímo odpudivá je povinnost registrace, pokud chci k některému z produktů položit dotaz. I když se mi ČP pokouší vysvětlit, že je to pro moje dobro…
praktický test: Užitečná sekce Co mám dělat, když… návštěvníkovi rychle poradí, jak hlásit pojistnou událost. Odpověď na druhou otázku ale ne a ne nalézt…

ČSOB Pojišťovna
Známky: 2, 1, 3
uživatelské prostředí: Vzhledově celkem příjemný web. Rušivě působí, že pod roletkou menu prosvítá text stránky.
informační hodnota: Rozsah informací je odpovídající, i když chybičky se vloudí. Proč existuje sekce – Zajímavosti – sport a kultura, když se mi dostane jen upozornění, že nebyly nalezeny žádné dokumenty?
praktický test: Pojistnou událost nahlásíte hned po cestě z homepage, informací o zániku nároku na daňové úspory se nedohledáte.

ING
Známky: 2, 3, 4
uživatelské prostředí: Oranžová je příjemnou změnou oproti mo(d)ři.
informační hodnota: Mnoho psů, zajícova smrt. Mnoho rozdílných produktů, nic pořádně.
praktický test: Čtverku dávám jen za to, že jsem našla kontakt na místo, kde by mi na obě otázky, doufejme, odpověděli.

Kooperativa pojišťovna
Známky: 1, 1, 3
uživatelské prostředí: Kreativní, marketingově dobře zpracované prostředí, které neubírá nic na komfortu práce s prezentací.
informační hodnota: Informace o produktech jsou dostatečné, web potom nabízí ještě řadu dalších, praktických informací.
praktický test: Hlášení pojistné události jasné, problémem je opět úkol číslo 2.

Pojišťovna České spořitelny
Známky: 2, 3, 3
uživatelské prostředí: Podobné grafické ztvárnění jako u jiných členů skupiny České spořitelny. Zajímavé je pojetí životních situací. Marketingový potenciál ale zůstal ležet někde na půl cesty.
informační hodnota: Informace jsou poměrně kusé, praktické je ale propojení s následujícími kroky v podobě ikon vedle textu.
praktický test: I zde může návštěvník hlásit pojistnou událost přímo na webu. Otázkou je, zda pochopí, že tuto online službu má hledat pod názvem "Hlášení PU".

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Pojišťovny

Simplecoin

A tohle už jste četli?

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

5. 12. 2003 | Simona Ely Plischke

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

Předposlední kolo soutěže Best Web skončilo a další královny internetových prezentací sejmuly závoj. Po desetidenním klání, kterého se účastnilo 16 pojišťoven, září dvě zlaté korunky.... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.