Tomáš Prouza: hodnocení webů stavebních spořitelen

Simona Ely Plischke | 24. 10. 2003
Tomáš Prouza, ředitel společnosti Peníze, a. s.Tomáš Prouza, ředitel Peníze.CZ
Podívejte se na jeho další články.

ČMSS

Web při prvním načtení působí čistě a možná až trochu prázdně. Jednotlivé položky v menu působí na neznalce stavebního spoření poněkud složitě a ne každý si asi bude umět představit, co má pod jednotlivými názvy přesně hledat. Výzva "Spořte s námi" je pochopitelná, ale proč se pod ní skrývají i informace o úvěrech, když by se mnohem více hodilo něco jako "Bydlení na náš účet"?

Popisky produktů jsou příliš stručné a působí spíše jako překlopení letáku než jako místo, kde se dá najít vše důležité o stavebním spoření. Webu také chybí dodržování logiky, některé informace jsou vytaženy hned na začátek, pro jiné tarify jsou schované až hodně hluboko v textu.

Zvláštní je také různý design jednotlivých částí webu, například Spočítejte si se objevuje ve dvou různých designech, pokud se ale web posune do designu použitého při výpočtu programu Topkredit, bude to krok dobrým směrem.
Známky (uživatelské prostředí, informační hodnota, praktický test): 2, 2-, 2-.

Buřinka

Velmi příjemná úvodní stránka, kde použitý motiv bydlení jasně říká, o čem stavební spoření je. Dvojí menu (horní s informacemi a střední se vším, co je potřeba pro komunikaci s klienty) nabízí rychlou cestu ke všem důležitým informacím. Zdůraznění interaktivity pomocí menu uprostřed stránky web posunuje o krok dál a dělá z něj užitečného pomocníka při obsluze klientů. Dobře jsou zvoleny také názvy jednotlivých položek v menu.

Poněkud zvláštní je, že informace o úročení jsou skryty pod názvem "obchodní podmínky", což obvykle znamená spíše smluvní podmínky a spousty nezáživných textů. Velmi dobrá je simulace průběhu spoření.
Známky: 1, 1-, 1-.

Raiffeisen SS

Web se zřejmě snaží kopírovat web mateřské banky, který sklidil uznání při hodnocení bankovních webů, ale vůbec se mu to nedaří. Použitý font uprostřed stránky zcela zahlcuje vše ostatní, navíc aktualita, která vás na homepage přivítá, je z konce srpna. Opravdu nemá stavební spořitelna v půlce října nic aktuálnějšího? Zvláštní je také obsah aktuality, která na homepage vítá zájemce o RSTS: nabízí slevy zboží v různých obchodech. Je to opravdu pro zájemce o stavební spoření to nejdůležitější nebo si Specialista přibral "vedlejšák"?

Nepříliš dobrý dojem prohloubí to, že po kliknutí na záložku "Pro občany" se objeví jen pár řádek textu a více než polovina stránky zůstává bílá. Informace o úrocích jsou opět ukryty pod položkou "Oznámení", které je sice technicky správné, ale nikoliv uživatelsky přívětivé.
Známky: 4, 4, 2.

VSS KB

Poněkud neobvyklá je masivní reklamní kampaň na začátku, pomocí které se snaží VSS KB provázat svou reklamu s vlastním webem. Nápad to není špatný, ale možná by stačily i subtilnější nástroje. Kvůli spoustě moderních technologií je web VSS KB hodně pomalý a na laika může působit přeplácaně.

Na druhou stranu se VSS KB snaží přistupovat k návštěvníkům svého webu velmi lidsky a nabízet jim informace přeložené do srozumitelného jazyka. Velmi dobře funguje i simulace stavebního spoření.
Známky: 1-, 1-, 1.

Wüstenrot

Homepage je opět "prázdná" pouze s menu a grafikou, ale oproti ČMSS vypadá profesionálněji. Je vidět, že web je nový - grafika i ovládání je moderní, ale na webu chybí informace. Většina stránek obsahuje pouze krátké texty a spoustu bílého místa, chybí také práce s úvodní grafikou. Občas se informace objeví, ale jde spíše o výjimku: například o produktu Konstanta je informací dostatek, hned vedle odkazovaná Dominanta si ale vysloužila jen tři řádky drobným písmem.

Najít informace o úročení není problém, naopak simulace stavebního spoření je poněkud zvláštně zařazena pod Základní informace místo položky Online.
Známky: 2-, 3, 2-.

Hypo

Obrázky šťastných lidí už nejsou při webdesignu právě moderní. Jinak ale web Hypa již na první pohled nabízí hodně informací, klíčová nabídka produktů je zdůrazněna přímo na homepage. Jen není jasné, jak se vlastně tarif Hypa jmenuje - NadstandarD nebo NadstandarT? Na webu se používají oba názvy, ale správný by asi měl být jen jeden.

Informací na webu je opravdu dostatek, možná by jen prospělo oddělit informace o aktuálně nabízených produktech od produktů historických tak, aby si potenciální klient nedělal zálusk na něco, co získat nemůže.
Známky: 2, 1, 1-.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Stavební spořitelna

Simplecoin

A tohle už jste četli?

Stavební spořitelny na bedně

24. 10. 2003 | Simona Ely Plischke

Stavební spořitelny na bedně

Zajímá vás, jak dopadlo hodnocení webů stavebních spořitelen? Vězte, že porota tentokrát rozdávala jak jedničky tak i pětky! Kdo vystoupal až pro zlato a kdo se naopak propadl na samotné... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.