Kateřina Beranová, specialistka on-line prodeje Peníze.CZ
ČMSS
Stránky Lišáka mi připadají zbytečně prázdné, což může být dáno mně nevyhovující šedou barvou písma. Nový návštěvník se v množství informací může lehce ztratit. Ten, kdo ví co hledá, to najde i když občas zabloudí i na stránky, které neposkytují hledané informace. Při simulačních výpočtech mi chybí možnost ovlivnit spoření tzv. mimořádnými vklady a také se nedovím zda v kalkulaci jsou zahrnuty poplatky či nikoliv. Co se mi naopak líbí, je možnost zobrazit si všechny tarifní varianty spořitelny najednou. Klient spořitelny zde může najít poměrně dost informací o aktivitách spořitelny, podporovaných akcích, dále příběhy "spoluklientů" i firmy poskytující slevu. Pro někoho to může být i impuls, který jej ke spořitelně přiláká.
Známky (uživatelské prostředí, informační hodnota, praktický test): 3, 1, 2.
HYPO SS
Mně osobně stránky Hypa vyhovují. Jen bych uvítala (ať už jako prodejce nebo klient) lepší vysvětlení poplatku za uzavření smlouvy a zdůraznění výhod spoření s touto spořitelnou. Také překlepy (chybějící mezery) se mi moc nelíbí. Na rozdíl od ostatních spořitelen se nemůžete stát klientem prostřednictvím webu, svým způsobem tím spořitelna přichází zejména o mladé střadatele.
Známky: 1, 2, 2.
Raiffeisen SS
Jelikož nepožívám Internet Explorer, bylo pro mě otevření stránek žlutého panáčka nepříjemným překvapením. Místo informací na mě juklo nepřeberné množství nesmyslných odkazů. V Exploreru to bylo lepší, ale nové uspořádání stránek mi nevyhovuje - špatně se vyhledávají požadované informace (bohužel tak to bylo i ve staré verzi). Jako prodejce místo hledání na webu do spořitelny raději rovnou zavolám. V praktickém testu bohužel web zcela zklamal, online výpočet spoření nenabízí a sazby návštěvník najde pod zvláštním označením "Oznámení". Neshledávám nový "Igráčkův" web uživatelsky přívětivým.
Známky: 4, 4, 4.
SS ČS
Buřinka patří k těm, co vzhled od loňska nezměnila. Na první pohled najdu kalkulaci či vše, co se týká smlouvy. Úročení návštěvník hledá déle, ale zkušený brouzdalista si s tím poradí. Kalkulace na webu buřinky mi dělá asi největší radost, nejen že mohu ovlivnit dobu trvání smlouvy, ale i mimořádné vklady a poplatky nejsou problém, takto bych si to představovala u všech spořitelen. Stejně jako Lišák tak i Buřinka nabízí svým klientům množství aktivit se spořením přímo nesouvisejících, ale jak už jsem psala jsou lidé, které to může přilákat.
Známky: 2, 1, 1.
VSSKB
Web finanční instituce, který mě přivítá reklamou, respektive hláškou "Přeskočit reklamní kampaň" si říká o okamžité zavření okna prohlížeče. Nemyslím, že to je úplně nejlepší strategie. Web jako takový připomíná hromadu reklamních letáků a to už vůbec důvěru nevzbuzuje. Uvítala bych "odlehčení" webu. Jako klient hledající informace bych po zorientování se mohla být s množstvím informací spokojená. Praktický test nebylo problém splnit, sazby se najdou snadno a kalkulačka je v online službách. Je škoda, že nelze ovlivnit délku spoření a také kdy budou vklady ukládány.
Známky: 3, 2, 2.
Wuestenrot SS
Nový web této spořitelny vítám, ten minulý byl ze všech spořitelních nejhorší. Nový je lehčí a pro oko příjemnější, jen ta šedá barva se špatně čte. Některé informace návštěvník hledá podle logického zařazení, ale ony tam nejsou (online výpočet v online službách, v základních informacích jsem ho opravdu nečekala). Dochází ke zbytečnému bloudění. Na druhou stranu má tato spořitelna svoji nabídku produktů asi nejlépe představenou.
Známky: 2, 1, 3.