"Na techniku není radno se spoléhat", říkala babička když mě zkoušela z násobilky. Neuznávala argument o snadném výpočtu výsledku pomocí kalkulačky. Babička měla pravdu, v obchodě kalkulačku používat nemusím, ale na delší počítání si jí z pohodlnosti rád vezmu. Mám ale připravenou alternativu pro případ, že by se mi kalkulátor pokazil.
Být přichystaný na všechno je přístup, který se mnoha puntičkářským správcům webových serverů vyplatil. Nejen během povodní. Není nic snazšího, než mít prezentaci firmy umístěnou na dvou místech, placení poplatku za hosting dvakrát by určitě největší penzijní fond v Čechách nezruinovalo. Je dostatek technických způsobů jak udržet prezentaci přístupnou i během výpadku vlastního serveru. Mnoho firem v takovém případě alespoň zobrazí omluvu uživatelům za to, že je prezentace nepřístupná. Ničeho podobného se v případě prezentace VOPF nedočkáte, prezentace je prostě nepřístupná! Proto jsem se rozhodl udělit jen jednu známku - technická úroveň: 5! Penzijní fond nebyl schopen ani přes urgence svoje stránky zprovoznit.
Nejen web byl nedostupný...
Skutečnost, že webové stránky fondu nefungují jsme zjistili ve čtvrtek (5. září) ráno, když se nám začali hlásit porotci s tím, že se na ně nemohou dostat. Chtěli jsme tedy kontaktovat zástupce fondu. Jelikož webové stránky nebyly k dispozici, zkusili jsme vyhledat telefon ve Zlatých stránkách. Ani na desáté zvonění jej nikdo nezvedá. Lépe jsme dopadli na zelené lince, která se však hlásí jako Credit Suisse Life and Pensions, klientské centrum Brno. Operátorka nás spojila do Prahy na centrálu fondu. Pán na druhém konci drátu si bere telefonní číslo a za půl hodiny nám volá s tím, že webové stránky fungují. Není to však pravda, má je totiž na firemním intranetu a tak je nevidí zvenku, ale zevnitř, nemá tedy šanci problém rozeznat. Dále už se nám vůbec neozývá. Zkoušíme tedy informace o telefonních číslech Českého telecomu a dozvídáme se, že jediné spojení na fond je to ze Zlatých stránek (opět jej nikdo nebere). Přes infolinku se tedy znovu necháme spojit do Prahy na vedoucí oddělení marketingu. Tam se opět dozvídáme, že stránky fungují ("vždyť jsem se na ně dnes několikrát dívala"), také si ale bere telefon a slibuje, že zavolá. Za chvílí se ozývá zpět s tím, že web skutečně nefunguje a že není jisté, jestli se jej vůbec podaří do zítřka (myšleno do pátku 6. září) zprovoznit. Petr Vykoukal, Peníze.cz
|
Myslíte, že by stálo udělit pětku i za marketingovou strategii a použitelnost? Uložili byste svoje peníze do fondu, který nedokáže vyřešit ani svojí prezentaci? Podělte se o své názory a zkušenosti s ostatními.
Sdílejte článek, než ho smažem