Uživatelům nepřístupno!

Uživatelům nepřístupno!
Tady mělo být hodnocení internetových stránek Vojenského otevřeného penzijního fondu, jeho web však byl po celý včerejší den nedostupný.

"Na techniku není radno se spoléhat", říkala babička když mě zkoušela z násobilky. Neuznávala argument o snadném výpočtu výsledku pomocí kalkulačky. Babička měla pravdu, v obchodě kalkulačku používat nemusím, ale na delší počítání si jí z pohodlnosti rád vezmu. Mám ale připravenou alternativu pro případ, že by se mi kalkulátor pokazil.

Být přichystaný na všechno je přístup, který se mnoha puntičkářským správcům webových serverů vyplatil. Nejen během povodní. Není nic snazšího, než mít prezentaci firmy umístěnou na dvou místech, placení poplatku za hosting dvakrát by určitě největší penzijní fond v Čechách nezruinovalo. Je dostatek technických způsobů jak udržet prezentaci přístupnou i během výpadku vlastního serveru. Mnoho firem v takovém případě alespoň zobrazí omluvu uživatelům za to, že je prezentace nepřístupná. Ničeho podobného se v případě prezentace VOPF nedočkáte, prezentace je prostě nepřístupná! Proto jsem se rozhodl udělit jen jednu známku - technická úroveň: 5! Penzijní fond nebyl schopen ani přes urgence svoje stránky zprovoznit.

Nejen web byl nedostupný...
Skutečnost, že webové stránky fondu nefungují jsme zjistili ve čtvrtek (5. září) ráno, když se nám začali hlásit porotci s tím, že se na ně nemohou dostat. Chtěli jsme tedy kontaktovat zástupce fondu. Jelikož webové stránky nebyly k dispozici, zkusili jsme vyhledat telefon ve Zlatých stránkách. Ani na desáté zvonění jej nikdo nezvedá. Lépe jsme dopadli na zelené lince, která se však hlásí jako Credit Suisse Life and Pensions, klientské centrum Brno. Operátorka nás spojila do Prahy na centrálu fondu. Pán na druhém konci drátu si bere telefonní číslo a za půl hodiny nám volá s tím, že webové stránky fungují. Není to však pravda, má je totiž na firemním intranetu a tak je nevidí zvenku, ale zevnitř, nemá tedy šanci problém rozeznat. Dále už se nám vůbec neozývá. Zkoušíme tedy informace o telefonních číslech Českého telecomu a dozvídáme se, že jediné spojení na fond je to ze Zlatých stránek (opět jej nikdo nebere). Přes infolinku se tedy znovu necháme spojit do Prahy na vedoucí oddělení marketingu. Tam se opět dozvídáme, že stránky fungují ("vždyť jsem se na ně dnes několikrát dívala"), také si ale bere telefon a slibuje, že zavolá. Za chvílí se ozývá zpět s tím, že web skutečně nefunguje a že není jisté, jestli se jej vůbec podaří do zítřka (myšleno do pátku 6. září) zprovoznit.
Petr Vykoukal, Peníze.cz

Myslíte, že by stálo udělit pětku i za marketingovou strategii a použitelnost? Uložili byste svoje peníze do fondu, který nedokáže vyřešit ani svojí prezentaci? Podělte se o své názory a zkušenosti s ostatními.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů

Oblíbená témata

internet

A tohle už jste četli?

Kde je svět ještě v pořádku? Otestujte v kvízu, jak znáte okřídlené slogany

21. 6. 2025 | Gabriel Pleska | 1 komentář

Kde je svět ještě v pořádku? Otestujte v kvízu, jak znáte okřídlené slogany

Jsou věty a slovní spojení, co se vám zevnitř nalepí na lebku jak psí šlehanec na podrážku a nezbavíte se jich a nezbavíte. I po letech někdo zabrouká tatatata a vám před očima exploduje... celý článek

Woolworth, Wendy’s a kdo dál? 5 nových značek, o kterých se v Česku nejvíc mluví

19. 6. 2025 | Pavla Adamcová

Woolworth, Wendy’s a kdo dál? 5 nových značek, o kterých se v Česku nejvíc mluví

I letos do Česka míří známé značky. Některé z nich zákazníci vyhlížejí už celé měsíce – s expanzí k nám se totiž poněkud zadrhly. Další už si ale vyjednávají franšízanty, nebo za sebou... celý článek

„Cash only“ v hlavní roli festivalu ve Varech? Bezhotovostní mise začíná

17. 6. 2025 | Silvie Housková | 3 komentáře

„Cash only“ v hlavní roli festivalu ve Varech? Bezhotovostní mise začíná

Největší rozruch na loňském ročníku filmového festivalu v Karlových Varech nerozpoutaly celebrity ani filmy, ale nenápadné cedulky ve výlohách restaurací a stánků s nápisem „Cash only“.... celý článek

Zlověstný mazlík dobývá svět. Labubu je prodejní hit, proč ho všichni chtějí?

16. 6. 2025 | Pavla Adamcová

Zlověstný mazlík dobývá svět. Labubu je prodejní hit, proč ho všichni chtějí?

Čechům může připomínat oblíbenou hračku jejich dětství – mončičáka. A nebo možná Gremlina, kultovní postavičku z americké hororové komedie. V každém případě se zlověstně tvářící čínská... celý článek

Dáme vám milion, stačí jen drobnost. Neuvěřitelné příběhy, jak přijít o peníze

16. 6. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Dáme vám milion, stačí jen drobnost. Neuvěřitelné příběhy, jak přijít o peníze

Uděláte všechno, co vám po telefonu nadiktuje neznámý člověk? Nezastaví vás ani varovné zprávy z banky? Věříte, že zrovna do vás se zamilovala Scarlett Johanssonová? Investovali byste... celý článek

Partners Financial Services