Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Platy a benefity manažerů v oblasti marketingu, reklamy a PR

Marketingový manažer/ředitel

Marketingový manažer zastřešuje veškeré marketingové aktivity společnosti, často v těsné součinnosti s obchodním manažerem. Někdy jsou tyto dvě pozice kumulovány pod názvem Obchodní a marketingový manažer. V menší společnosti neřídí podřízené, ale pouze koordinuje činnost řady subdodavatelů. Ve společnosti středně velké a velké se může jednat o řízení týmu až o několika desítkách zaměstnanců. Mezi hlavní aktivity patří marketingové výzkumy a analýzy, nadlinková a podlinková reklama, produktový management, podpora prodeje, PR, sponzoring.

Plat: v menších firmách 33-56 000 Kč, ve velkých 57-128 000 Kč

Benefity: u větších firem vůz- vyšší střední-luxusní, finanční bonusy, různé formy připojištění, odborná školení.

Hlavní předpoklady: odbornost a praxe (alespoň tři až pět let v marketingu), prezentační a komunikační dovednosti (uvnitř společnosti i navenek), manažerské schopnosti, kreativita.

Advertising Manager

Tato pozice se vyskytuje pouze u větších společností, kde jsou běžné rozsáhlé a nákladné reklamní kampaně (banky, automobilky, FMCG společnosti). Kandidát jedná s reklamními agenturami, nákupčími a plánovači médií na straně jedné a s vlastním marketingovým oddělením na straně druhé. Spravuje poměrně značný finanční rozpočet. Pracuje převážně samostatně, popřípadě řídí velmi malý tým podřízených. Koordinuje činnost většího počtu subdodavatelů.

Plat: u středně velké firmy 40-60 000 Kč, u velké 62-77 000 Kč

Benefity: vůz u větších společností- střední, finanční odměny spojené s úspěšností kampaní, připojištění.

Hlavní předpoklady: dva až pět let předchozí praxe (ideálně z reklamní či mediální agentury), manažerské dovednosti, obchodní kontakty, komunikační a organizační schopnosti, neotřelý přístup k propagaci.

Produktový manažer

Má na starosti marketingové zastřešení svěřené značky nebo značek. Většinou pracuje samostatně, ale může řídit i několik málo podřízených (marketingové asistenty, junior produktové manažery). Často koordinuje činnost více subdodavatelů (market research, reklamní, PR a promotion agentury, nákupčí a plánovače médií apod.) Reportuje marketingovému manažerovi nebo ve velkých společnostech Group Product Managerovi. Můžeme se setkat i s názvem Brand manager, kdy by manažer na této pozici měl zastřešovat ne jeden produkt, ale i několik produktových řad. Často však tomuto schématu názvy pozic neodpovídají a jde pouze o různé názvosloví v různých společnostech fakticky pro to samé.

Plat: v menších firmách 30-45 000 Kč, ve velkých 50-78 000 Kč

Benefity: u větších spol auto- střední, finanční bonusy, různá připojištění, vzdělávací programy.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, analytické schopnosti, organizační dovednosti, flexibilita, kreativita, praxe (nejméně 1-2 roky).

PR manažer

Pozice může být buď velmi specializovaná (například pouze na vztahy s veřejností a médii, vztahy s klienty a partnery, interní či krizovou komunikaci, sponzoring, public affairs apod.), nebo může zastřešovat všechny tyto disciplíny. V případě středně velké společnosti bude PR manažer zastřešovat vše, nebude mít podřízené a jeho plat bude 40-59 000 Kč. U velké firmy může řídit tým až 10 specialistů, bude mít titul PR nebo Communication Director a jeho plat se bude pohybovat okolo 76-105 000 Kč.

Benefity: vůz u větších firem- střední, mobil samozřejmostí, nějaká forma připojištění.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, velmi dobré vyjadřovací schopnosti, diplomacie, flexibilita, schopnost odolávat náhlým změnám a stresu, 2-5 let praxe, v případě nutnosti vedení lidí i manažerské schopnosti.

Metodiku průzkumu a další vysvětlivky najdete v tomto článku.

Klasifikace automobilů se řídí podle Svazu dovozcu automobilů.

Průzkum vznikl pro časopis The Prague Tribune.
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Diskuze

24. 2. 2011 | 11:27 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5...více

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK