Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Virtuální realita transformuje průmysl

| rubrika: Co se děje | 2. 3. 2017
Jak se věci mají, podle všeho se zdá, že neexistuje žádný obor lidského podnikání, který by neznal nebo alespoň nevěděl o nejnovější technologické inovaci: Virtuální realitě (VR) a Rozšířené realitě (AR). Právě proto, a kvůli neustálému zlepšování v tomto oboru, začínají firmy, společnosti a průmysl investovat – silně investovat – do alternativních realit; předpokládá se, že průmysl VR a AR bude mít do roku 2025 tržní hodnotu 80 miliard dolarů, což je zhruba objem dnešního trhu PC.

Je důležité to chápat, nikoli proto, že je to prostě super věc, nebo že je to zatím to nejnovější, v čem se dá podnikat, ale spíš proto, že téměř všechny seriózní zprávy předvídají výrazně pozitivní posun, který se chystá narušit jeden celý obor podnikání.

Mezi odvětví, která s největší pravděpodobností pocítí plnou sílu dopadu VR na své podnikání, jsou následující, rozhodně však nezůstane jen u nich.

Zdravotní péče

Zdroj: http://blogs.plymouth.ac.uk/digitalhorizons/wp-content/uploads/sites/67/2016/09/Cc2kGKAWAAEQ0aU.jpg

Léčebný a zdravotní průmysl byl vlastně jedním z největších, které virtuální a rozšířenou realitu podporoval od samého počátku. Výhody pro zdravotnictví jsou evidentní z pohledu pacienta i z odborného hlediska. Studenti lékařství mohou během vzdělávání s použitím nové technologie provádět operace „v reálném čase“ aniž by k tomu potřebovali mrtvoly morčat nebo nepříliš autentické simulanty tkání. Z hlediska pacienta se zase jedná o příležitost vidět to všechno na vlastní oči, pochopit a prozkoumat o své nemoci krvavou pravdu, protože lidské tělo nyní lze otevřít jako nikdy předtím. Existuje zde také potenciál pro vzdálená připojení, což znamená, že lékaři mohou „virtuálně“ léčit pacienty, kteří nejsou fyzicky přítomni v jejich ordinacích.

Armáda

V USA je hlavním sponzorem a finančním podporovatelem vývoje virtuální reality armáda. Existuje nespočet faktorů, proč se ozbrojené síly rozhodly, že si tato technologie zaslouží tak velký podíl z jejich rozpočtu. Za prvé mohou potenciální vojáci během výcviku před bojem navštívit lokace a válečné zóny, aby se v nich již brzy mohli pohybovat bezpečně. Prospěch z revoluce ve virtuální realitě mají například cvičné střelby i ostatní nácviky přístrojové techniky, jako jsou například letecké a ponorkové simulace.

Potom samozřejmě existuje možnost komplexní léčby posttraumatické stresové poruchy, což nyní znamená, že se nemocný může léčit opakovanou návštěvou válečné zóny, v níž nedávno byl. Ať už se jedná o džungli, poušť, hory nebo kterákoli jiná místa, lékaři mohou postižené válečné veterány léčit tak, že je vrátí na místo, které je pronásleduje. Manipulovat lze nejen s denní dobou, ale také se světlem a s typem explozí a složením trosek, které létají nad hlavou.

Nemovitosti

Z výhod VR a AR začali těžit architekti a makléři při prodeji domů mnohem zábavnějším a poutavějším způsobem. Tady je to evidentní. Z prodeje prostřednictvím imerzivního softwaru budou samozřejmě profitovat všechny formy reklamy nebo marketingu zejména v oblasti nemovitostí. Díky možnosti vzít lidi na virtuální prohlídku je možno odlišit vážné zájemce od těch, kteří se „jenom dívají“ a neplýtvat drahocenným časem na prohlídky přímo v domě. Přesně jako agenti realitní kanceláře Sotheby‘s, kteří takto prodali byty v Seattlu, nyní začnou jejich příkladu následovat i ostatní. Virtuální realita nabízí hloubku a prostor, jichž videa prostě nejsou schopna dosáhnout, a tak vzniká možnost ukázat potenciálním klientům reálný pohled na nemovitosti; pro potenciální zákazníky to mohou být docela poutavé vyhlídky.

Vzdělávání a školení

Zdroj: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/2226488/How-AR-and-VR-Can-Enhance-Teaching-and-Learning.png

Z virtuální reality také velmi těží učitelé, kteří mohou při vysvětlování cílů výuky do hloubky přidávat jednu vrstvu podrobností za druhou. Jakožto studijní materiál má VR potenciál téměř neomezený. Samozřejmě si ji nebude moci dovolit každá škola, proto jejich financování zřejmě dopadne na vlády, a, bohužel, ne každá země je toho schopna nebo ne každá země má vzdělávací systém nastaven na veřejné financování, faktem však zůstává, že pokud si tyto náhlavní soupravy svou cestu do učeben najdou, vzdělávání bude pro studenty mnohem interaktivnější a zábavnější. Je také dokázáno, že čím víc se žákům výuka líbí, tím víc se zlepšuje jejich schopnost přijmout znalosti, které jsou jim předávány.

Videohry

Zdroj: https://i.ytimg.com/vi/huyd7FqQGFY/maxresdefault.jpg

Tady to začíná být vážné. Hlavní hnací silou, stojící za vzestupem dnešního trhu s virtuální a rozšířená realitou, je videoherní průmysl. Začalo to základních titulů, jako byla vloni v létě hra Pokémon Go, a už následují náhlavní soupravy VR, speciálně navržené a určené pro dnešní domácí konzoly, po nichž zanedlouho přijdou i soupravy pro mobilní zařízení. Zatímco si tu tak povídáme, prodávají se herní tituly pro HTC Vive, Oculus Rift a PlayStation VR, a další jsou už na cestě. Celosvětový trh s herní VR již prolomil hranici 5,1 miliardy dolarů v příjmech, a předpokládá se, že si e-gamingová sekce videoher nebo videozábavy bude urvat mnohem větší kousek koláče.

A proč také ne? Z takového pokroku už obrovsky těží online kasina. Díky snadnému použití a přísným bezpečnostním předpisům jsou online kasina už tak bohatá a úspěšná, ovšem možnost, že hráči budou moci do virtuálního kasina vstoupit, je velmi lákavou vyhlídkou.

Celkem vzato by bylo mnohem jednodušší a rychlejší vyjmenovat seznam oborů, které by z virtuální reality neprofitovaly, než zdlouhavě vypisovat ty, které z ní profitovat budou nebo již profitují. Zatím jsme se možností VR jen tak trochu dotkli, a vyjmenovali jsme jen několik z těch, kteří se na nové vlně reality už vezou a kteří budoucnost přijali již dnes.

Žurnalistika

Žurnalistika byla jedním z těch povolání, které příchod internetu narušil nejvíc. Nejen, že se stali zbytečnými specializovaní redaktoři, ale celé tradiční zpravodajství nahradily příspěvky občanů a Twitter. Online verze novin, které zpočátku byly jen vedlejším přídavkem hlavního produktu, se staly produktem hlavním. Možná to, že se kopírování a vkládání stalo přirozenou součástí moderní redakce, a mladí autoři jsou otroky svých počítačů, není zase tak špatné. Žurnalistika se však v podobě zapojení VR do svého make-upu dočkat může i posilující injekce. Imerzivní žurnalistika je často diskutovaným bodem v redakcích už delší dobu, a novináři jsou tedy na rozjezd VR v plném rozsahu dobře připraveni. Plánované využití virtuální reality k tomu, aby diváka vtáhli s sebou na vysílání z frontové linie, je vzrušující. Už jsme viděli VR zaznamenané scény výbuchů bomb v Sýrii a dokonce jsme si zašli za zdi Severní Koreje. Takže, ať už se jedná o hlavní zpravodajství nebo, na menší úrovni, o sportovní zprávy, diváci zpráv se mohou vydat na cestu, aby na vlastní oči viděli krvavý masakr v nějaké válečné zóně nebo skvělý gól na hřišti Nou Camp.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK