Co o webu IKS KB soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 14. 6. 2002
Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s. Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.

O kreativitě se u této prezentace hovořit nedá, je ale vyvedena, alespoň pro mne, v příjemných barvách. Touto prapodivnou jednoduchostí možná autoři komunikují větu: "...zjistíte, jak je jednoduché investovat". Jenže klient neznalý oboru zde nemá šanci něco takového odhalit. Pokud ovšem neuvěří, že stačí podepsat rámcovou smlouvu a odeslat peníze vybranému fondu. Prezentace je tedy pravděpodobně jen pro uživatele, který má zkušenost a spokojí se s takto stroze prezentovanými daty. Pro laika žádná pomoc, žádné vysvětlení, jestliže ovšem nepřistoupí na možnost nechat si poradit po telefonu či přímo investičním poradcem. K tomu ale stačí jedna strana s číslem telefonu.

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Nenásilný a funkční design společně s přehledně rozděleným obsahem jistě neodradí žádného návštěvníka těchto stránek. Taktéž dostupnost a hloubka informací je postačující, proto jediné, co webu chybí, je něco, co by jej oživilo, například nějaká hezká grafika. Druhým nedostatkem je absence anglické verze.

Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

Byl jsem docela zvědav na pokroky ve vývoji webu IKS, který měl před rokem docela slušně "našlápnuto". Ale za ten rok se u IKS on-line prezentace vůbec nic nestalo a čas jakoby se zastavil. Pořád vyskakuje Felix, po obrazovce stále jezdí jakési texty atd. Jelikož jsem stránky hodnotil již před rokem, podíval jsem se na ně znova perspektivou ročního vývoje. A dojem? Tyto stránky patří snad do minulého století. A tak společně s Kozinou: "Do roka a do dne" .... a NIC. A tom to je.

Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s. Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s.

Na první pohled je zřejmé, že hlavním prvkem webu IKS je finanční produkt Felix. Získám o něm podrobné a jasné informace, ovšem dostanu se k nim pouze z úvodní stránky, nikoliv z vnitřku prezentace. Je to asi způsobeno tím, že Felix byl dotvořen v roce 2001, zatímco korporátní web IKS již v roce 1999.

S aktualizací je u tohoto webu vůbec problém. Tak například finanční výkazy z roku 1999 by se měly nepochybně doplnit a novinka na první straně z 2.2. 2002 rovněž není to pravé. V textu jsem našel několik zajímavých výrazů jako "chyrakteristika" a "aistent". Na druhý pohled je web přehledný, s dobrou navigací a místem, kde získám skutečně podrobné informace o možných nabízených investicích.

Na závěr bych jen dodal, že použitý grafický design byl před třemi lety nepochybně uspokojující, ale dnes jsme přeci jen o trochu dále.

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia

Při první návštěvě webu IKS KB jsem se velice pobavil. Byla to ovšem trošku moje chyba, protože jsem do URL zapomněl dát pomlčku. Obě adresy jsou velmi podobné, avšak obsah … :o))

Při druhé návštěvě jsem se již úspěšně dostal na oficiální stránky společnosti. Ihned na mě vyskočil pop-up s nabídkou nového finančního produktu. Aby byl na první pohled poutavý, je graficky zpracován dost odlišně oproti webu. Mohl být však i v menu poněkud více zvýrazněn, než jen velkým písmem. Nicméně pokud by jej někdo nemohl v odkazech najít, stačí se vrátit na hlavní stránku a bude tam vždycky, takže si tuto nabídku skutečně asi zapamatuju :)) U pop-upu, byť s určitě skvělou a výhodnou nabídkou, bych uvítal omezení frekvence.

K hlavní stránce - autoři se snažili neumisťovat na úvod příliš mnoho informací a odkazů, což oceňuji. Nicméně chybí mi zde jakákoliv kreativita, stránka je trochu chladná možná až nudná. Stálevyskakující pop-up to nezachraňuje. Dolní banner upozorňuje na soutěž, kterou Vám přináší Quick a KZ Finance… Opravdu zajímavé. Banner a jeho proklik je velmi zvláštní… Asi by mě mělo spíše zajímat, co společnost nabízí a jak se jí vede. Hned na první stránce se dozvídám, jaká je aktuální hodnota podílů společnosti. Ovšem na druhou stranu rozvaha končící rokem 1999 ve mně vzbuzuje pocit, že se mi snaží něco zatajit. Menu, a orientace na webu vůbec, je velice snadná a přehledná. Obsah jednotlivých sekcí se zdá být dostačující a rozsáhlé. Chyba je snad jen v tom, že menu na úvodní stránce končí odkazem na FELIX, zatímco v kterékoliv jiné sekci končí nabídka Aktualitami a Felix tam není. Možná proto ten pop-up :)

Informacím bych doporučil dát trochu podobu. Přidat alespoň pár příjemných obrázků, graficky ztvárněné odkazy, méně statické podoby, trochu nápadu …

Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny

Graficky velice jednoduchý web. Líbí se mi i poměrně obsáhlejší "teoretické" zázemí ve srovnání s prezentací hodnocenou minulý týden. Jako pro investora je pro mě důležité vědět, komu svěřuji své peníze. Nenašla jsem však vůbec propojení na mateřskou banku, což je škoda. Pod názvem Aktuality nacházím výhradně tiskové zprávy, což ještě pochopím, ale nevím, jakou roli v nich hraje předseda představenstva, jehož fotka se skví na začátku této kapitoly. Že by je sám psal? To asi ne. Docela mě zaujala prezentace jednotlivých fondů, ze kterých si můžu vybrat podle svého "přístupu k investičnímu riziku". Jazyk prezentace odpovídá jejímu zaměření. Prezentace stručná, funkční, ale myslím, že by se potenciál internetu dal využít líp.

Mezi porotce patří také také Petr Bednář ze společnosti Ringier, Eda Hekšová z Credit Suisse Asset Management a Vladimír Iliev z iStrategie. Jejichž hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami IKS KB? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Líbil se vám článek?

+7
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Chcete prodat svou nemovitost?

Nechte si zpracovat ZDARMA cenovou nabídku!

Stačit nám bude pár základních informací o vašem bytě nebo domě a kontakt.

Cenu zjistíte OBRATEM.

Mám zájem prodat:

Prodej bytuByt
Prodej domuDům
Prodej pozemkuPozemek
Ostatní prodej nemovitostiJiné
Zpět

Získejte Vaše peníze zapomenuté v kuponovce!

Najděte s námi jednoduše všechny Vaše zapomenuté akcie i nároky z kuponovky a získejte za ně snadno a rychle peníze.

Zapomenuté miliardy logo
  • Zapojilo se již více než 100.000 klientů
  • Našli jsme už majetek za půl miliardy korun
  • Průměrný úspěšný klient získal více než 20 tis. Kč
    (¼ klientů získala více jak 100 tis. Kč)
Žádné zbytečné poplatky

Žádné zbytečné poplatky

U nás platíte poplatky jen když najdeme hodnoté akcie nebo pohledávky a vyřešíme vše za vás, jinka neplatíte nic.

Složitosti vyřešíme za Vás

Složitosti vyřešíme za Vás

Kromě akcií dohledáme související pohledávky až za 10 let zpětně, v případě odkupu vše zajistíme za Vás a vy tak nebudete muset do banky nebo vyplňovat složité dotazníky.

Odkup za nejlepší ceny

Odkup za nejlepší ceny

U našich nabídek garantujeme odkup nalezených akcií za nejlepší aktuání ceny na trhu.

A tohle už jste četli?

Kde se zastavil čas…

14. 6. 2002 | Leoš Bárta

Kde se zastavil čas…

Druhou nejúspěšnější investiční společností na českém trhu je Investiční kapitálová společnost Komerční banky. Hodnocením její internetové prezentace se dostáváme do další části 3.... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.