Zjistila jsem cenu nemovitosti. Část jsem byla schopna dát do hromady a část, asi sedmdesát tisíc, jsem si chtěla půjčit od banky. Vybrat si banku není jednoduché a vzhledem k tomu, že jeden z mých účtů byl u GE Capital Bank, která slibuje úvěr do tří dnů a navíc bez ručitele, padla volba zrovna na ni.
Vydala jsem se tedy hned v pondělí do GE, již s připraveným potvrzením o zaměstnání a o příjmu, který činil něco přes 23.000 korun za měsíc "čistého". Jsem svobodná, nemám žádné srážky ze mzdy a oficiálně bydlím u rodičů.
Paní v bance se na mě dívala přes svoje brýle velmi přísně a asi hodinu vyslýchala. Rok narození, trvalé bydliště, doba zaměstnání, jaký poměr, stav,… Pak mi doporučila, že by bylo nejlepší, abych s ní hned teď na místě sjednala životní a úrazové pojištění za pouhých 200 korun měsíčně, protože to je ta nejlepší cesta, jak získat u této banky úvěr. Procvičila jsem si tedy lekci 15 z učebnice asertivního chování a řekla rázně a nesmlouvavě NE. Na všechno dost času, až bude úvěr schválen. Asi jsem podcenila výraz té přísné paní, neboť mě opravdu velmi překvapilo, když byla moje žádost počítačem vyhodnocena a zamítnuta. Nejspíš čtou v GE stejnou literaturu jako já a lekci 15 mají také nastudovanou. Jo, holt jsem nedůvěryhodný klient, napadlo mě.
To jsem si myslela! To jsem čekala! Vykřikla dáma za stolečkem. Myslela jsem, že ji zabiji, nicméně ovládla jsem se a zeptala se, co proti mně má. To je jasné. Vy máte účet u více bank. Odvětila chladným hlasem. Ano, to je pravda, přisvědčila jsem, ale žádný není zadlužený. Prostě jen vždycky rozdělím výplatu na dva účty. Na jednom šetřím a s druhým disponuji. A to je právě ono. Jak mi bylo vysvětleno, GE nedává půjčky klientům, kteří jí nedávají všechny své finance. A prý jestli chci úvěr, pak bych měla alespoň tři měsíce po sobě dávat na účet všechny svoje peníze.
Nevěřila jsem vlastním uším. To snad nemohla myslet vážně. Rozhodla jsem se, že už nechci mít účet u banky, které není stabilních 15 tisíc měsíčně vklad na účet dost a za dva dny šla na pobočku znovu. Slečna, která mi účet zakládala se mě asi 5x zeptala, jestli si to nerozmyslím. Asi jsem vypadala odhodlaně, tak mi dala pokoj. Ovšem pouze na tři minuty. "A opravdu si to nerozmyslíte? Teď máme super nabídku, jmenuje se Genius a dáme Vám počítač za naprosto úžasných podmínek…". Ne, v žádném případě, já počítač mám. Slečna se cítila být uražená a již se mnou více nekomunikovala. Stačilo podepsat pár papírů…, ale ejhle. Za co mi chcete strhnout 600 korun???
Jednou 200 korun za uzavření účtu, jednu 200 korun za zrušení karty a jednou 200 korun za zrušení telefonního bankovnictví. Telefonní bankovnictví? Myslíte to telefonní bankovnictví, co bylo zrovinka výhodná akce od GE, naprosto zdarma, byla bych hloupá kdybych si ho nezřídila, nic mě to nebude stát, to nevadí, že ho nebudu používat, je opravdu naprosto zadarmo, ne není v tom žádný háček… ??? Nakonec jsme se slečnou shodli, že mluvíme o tom samém bankovnictví, už jsme se ovšem neshodli, že ho platit nebudu.
Pamatuji si jako dnes, jak mi ho nutila. Za celou dobu jsem ho ani jednou nepoužila, vůbec jsem ho nechtěla, ale bylo to zadarmo ke každému novému účtu. To, co nepochopila slečna na pobočce, naštěstí pochopil zákaznický servis a s velkou pompou mi odpustil 200 korun. V tu chvíli mi nešlo o peníze, ale o princip. Rozhodla jsem se, že už do velké nenažrané tlamy GE Capital Bank nedám ani korunu.
Z této situace jsem si vzala velké ponaučení. Nebudu krmit banku, která chce pouze brát a nedávat. Nejsem klient, který si vezme od banky mobil a pak jednou měsíčně přinese na účet sedm tisíc, aby je hned druhý den vybral, ale hlavně, že splnil podmínky. Jsem klient, který má raději peníze na více místech, nevyužívám žádných výhod, jen nechci mít peníze doma a zároveň k nim chci mít přístup kdekoli na světě.
A ještě jedna zásada. Už nikdy nechci mít peníze u GE Capital Bank. Jo a na ten baráček mi celkem bez problémů půjčila jiná banka!
Jaké máte zkušenosti s GE Capital Bank vy? Která banka je podle vašich zkušeností ve spotřebitelských úvěrech nejlepší? Podělte se s ostatními o své názory!
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
5. 5. 2002 18:13, vejda
Drobná zrada. Že by tedy zde?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
3. 5. 2002 10:57
Když slyším GE, tak mi stoupne tlak. Mám u nich účet, naletěl jsem na "výhodnou" nabídku účtu s mobilním telefonem... (už se o tom někde psalo,nebudu to opakovat). Před časem jsem požádal o OK kartu v úvěrové výši nižší, než byl můj hrubý plat - ZAMÍTNUTO. Pokoušel jsem se tehdy dopátrat proč. Dostal jsem se až k vedoucímu zákaznického servisu (nebudu jmenovat, připadal mi sympatický, ale sám nic nezjistil). Nikdo nebyl schopný vysvětlit proč... :o)) (raději si odpustím komentář.Na pobočce, kde mám účet není kompetentní NIKDO). Nedávno mi přišel mi domů osobní dopis od ředitele drobného bankovnictví GE- p. Tomáše Salomona... prý patřím mezi vážené klienty a proto mi nabízejí úvěr 100 tis. Stačí zajít na pobočku a podepsat jim formulář pro zveřejnění mých bankovních údajů pro ostatní banky !!! Zašel jsem, podepsal jsem ... A NIC. ZAMÍTNUTO!!! Vážený p. Tomáš Salomon, coby ředitel, si dělá z lidí blázny. Nemluvě o mém nadšení, že snad svůj dopis o váženém klientovi mysleli vážně, o čase, kterým jsem panu Tomáši Salomonovi věnoval tím, že jsem zašel do banky. Ještě měli i vypadlý systém - asi půl dne, tak jsem musel přijít celkem 3x. To zklamání nakonec, že jsou to ubozí chudáci, kteří jeden den napíší "svému váženému klientovi" nabídku na úvěr a potom nedostojí svému slovu (dokonce i písemně podloženému a podepsanému ředitelem). Dle mého názoru jim šlo pouze o to, abych jim podepsal prohlášení o zveřejnění mých bankovních informací. To mi už totiž nevrátili.... Nevadí, vrátím jim to já..... :o)) Takto se s váženými klienty nejedná pane GE... já bych se na vašem místě v lepším případě cítil trapně a v horším případě ... (každý ať doplní sám)!!!
V diskuzi je celkem (132 komentářů) příspěvků.