Text kritizoval, že klientům není automaticky vydáván vytištěný manuál. Je fakt, že bychom byli rádi, aby si klienti zvykli na manuál v elektronické podobě. Výhoda on-line aplikací je hlavně v tom, že můžou prezentovat vždy aktuální informace, které si uživatel, dává-li přednost papírové podobě, může navíc jednoduše vytisknout.
Tlusté tištěné manuály mívají obecně shodný osud - v lepším případě skončí v nejspodnějším šuplíku pracovního stolu, v horším pak v odpadkovém koši. Bohužel, byl navíc manuál k Internet Bance na některých obchodních místech v prvních dnech díky zvýšenému zájmu rychle rozebrán.
Chtěli bychom reagovat i na informaci o problémech, které údajně Internet Banka má, což je dáváno do souvislosti s nedostupností webu. Podle našeho monitoringu provoz Internet Banky žádné problémy neprovází. Na vině nedostupnosti může být přetížené nebo přerušené datové spojení, které není v České republice žádnou výjimkou.
V některých případech by mohla dostupnost Internet Banky narušit údržba systémů, která se provádí v nočních hodinách. Jde o velmi krátkodobé odstávky v řádech jednotek, maximálně desítek sekund, v případě delších prodlev jsou uživatelé dlouho dopředu upozorněni. Naší snahou však je, aby přímé distribuční kanály byly klientům přístupné nepřetržitě.
V článku je kritizována rovněž rychlost aplikace Internet Banky. Při jejím návrhu jsme vycházeli z požadavku, aby objem přenášených dat byl minimální.
Podle našich měření nevybočuje Internet Banka v těchto parametrech z průměru, dalo by se dokonce říci, že patří spíše k těm lepším. Pro větší objektivitu je nutné vzít v úvahu rovněž kvalitu internetového připojení uživatelů.
Závěrečná část článku je věnována přístupovému heslu. Jelikož jde o peníze klientů, nové heslo musí splňovat určité náležitosti na "sílu hesla". Nikoho asi nebaví vymýšlet složité řetězce, ale tady je bezpečnost na prvním místě. Uvedený požadavek na alespoň jedno malé, jedno velké písmeno a číslo je minimální požadavek na hesla platný v celé General Electric pro tyto typy aplikací.
Požadavky na heslo se nachází na stránce, kde se dá heslo změnit. Zde je odkaz na detailní nápovědu, kde jsou pravidla popsána včetně kompletní znakové sady. V současné době však skutečně zvažujeme, že bychom pravidla umístili již na vlastní stránku pro změnu hesla.
Jsme vděční za názory všech uživatelů a tedy i za názory a připomínky, které prezentoval i zmíněný článek. Jsou pro nás cenným podkladem pro další zlepšování našich služeb.
David Lorenc,
manažer internetového bankovnictví GE Capital Bank, a. s.