Co o webu ING Nationale Nederlanden soudí porotci Peníze.CZ

Lukáš Půda | 27. 9. 2001
Petr Bednář, Ringier Petr Bednář, Ringier

Vlastně je to hezký a víceméně přehledný web. Najdu zde co potřebuju, a neotravují mě tuny nadbytečných informací. Klienti zde (zřejmě - neměl jsem možnost vyzkoušet) mají možnost provádět změny svého pojištění. Co mě zaujalo: 1. V rubrice "Napsali o nás" jsou zařazeny jen tiskové zprávy. 2. Na stránce s produkty je vidět, že se autoři webu nemohli rozhodnout, jak své produkty třídit. Na jedné straně se tak plete několik hledisek dohromady. 3. Kalkulačka je jen pro důchodové připojištění, ale buďme rádi alespoň za ni. 4. Slovníček základních pojistných pojmů je sice malý, ale zato jednoduše napsaný.

Pavel Daniel, Marketing & Media Pavel Daniel, Marketing & Media

Web Nationale Nederlanden patří rozhodně k velice povedeným internetovým stránkám. Moderní design, vcelku obsáhlé informace, kterým nechybí odkazy na ostatní členy skupiny, finanční kalkulačka (i když v omezeném rozsahu), relativně snadná navigace. Grafika webu se pohybuje na rozhrani "tradiční" konzervativnosti peněžního domu a reálné modernosti, takže v konečném výsledku působí spíše moderně, než zastarale, výhradu bych ovšem měl k ne vždy zcela účelně vyplněnému prostoru a pohybu hlavních oken. Malinká výhrada patří i viditelnosti nabídkového menu a velikosti fontů písmen. Několikrát se mi stalo, že jsem přehlédl to, co jsem hledal. Přísně dodržované corporate identity také není k zahození - všechny podmenu NATNEDU jsou striktně podle manuálu. Suma sumárum, není toho moc, v čem by se dalo podle mého názoru rýpat. Snad jen to, že i přes velmi dobře "vychytanou" kalkulačku by mohla být snadněji k dostání srovnání s ostatními finančními produkty celé skupiny.

Pavel Janeček, Pioneer Pavel Janeček, Pioneer

Hezká, rychlá a líbivá prezentace, dodržující corporate identity. Píší schválně prezentace, protože interaktivních prvků je jenom poskrovnu. Menu s navigací vnoření jsou velmi dobře provedená, což velmi usnadňuje orientaci na tomto webu. Informace o produktech jsou bohužel jen kusé. Chybí mi zejména orientační kalkulátory pojistného, modelace průběhu pojištění, všeobecné podmínky pojištění apod. Na druhou stranu, pojišťovna je orientována na osobní styk s klientem a tak je tento přístup pochopitelný. Velmi hezký je on-line přístup k finančním poradcům, včetně jejich fotografií a základních dat. Pro editaci osobních údajů v klientské sekci je použit nezabezpečený kanál, což mě lehce, opravdu jen lehce,znejišťuje. Celkově docela hezká dvojka.

Martin Jaroš, Český Mobil Martin Jaroš, Český Mobil

Co se k tomuto webu dá říci? Je to opravdová perla v popelu. Hodnocení 1 za grafiku (jistě, šlo by to ještě více hi-tech, ale hodilo by se to k pojišťovně?) 1,5 za informační obsah, celkový dojem jedna. Tahle firma dělá věci profesionálně, a chce to dokázat i každou maličkostí na webu.

Petr Nešpůrek, ARBOmedia Petr Nešpůrek, ARBOmedia

Každá webová prezentace dané společnosti by měla nejen poskytovat suše nashromažděné informace o sobě a svých produktech, ale měla by také uživatele odpovídajícím způsobem oslovit a zaujmout. Způsobů, jak toho docílit může být mnoho a banka by měla zvolit adekvátní svým uživatelům. Nevzpomínám si, že by některý z hodnocených webů upoutal mou pozornost hned na hlavní stránce. Snad jen Allianz, kde zkusili ukázat svou lidskou stránku :o) Ovšem ani tohle nebylo ono. Flash na hlavní stránce ING také nebyl přesně tím, co bych očekávat. Technologie Flashe umožňuje mnohem více. I přesto však hp Nat.Ned. je dle mého názoru nejpoutavější ze všech předchozích hodnocených.

Abych to shrnul, použití corporátních barev, fotky, obrázky, linky, orientace na webu, to vše hodnotím jako pozitivní. Asi nejvíce se mi líbila sekce "poradci pro finanční plánování" (v sekci o společnosti), kde jsou podrobné kontaktní informace, někdy i s fotkami jednotlivých poradců a k tomu motivy známých tulipánů. Osobně bych tento motiv očekával častěji než fotky "oken" na domě.

Tak či tak, i co se týče informativní stránky, považuji tyto stránky za velmi pečlivě zpracované a přehledné. Z grafického hlediska by se sice našlo co zlepšovat, ale i tak má tento webu u mě první místo.

Jan Rosenauer, Český rozhlas Jan Rosenauer, Český rozhlas

Na první pohled nepatří prezentace Nationale-Nederlanden mezi tuctové. Úvodní stránka mi připadá jako přeplácaný reklamní leták, ale na druhý pohled vidím spoustu zajímavých odkazů. Škoda, že se stránka nevejde do okna při rozlišení 800 × 600 bodů a že bez Flash Playeru bych o to nejdůležitější přišel. Asi tyto stránky nejsou primárně určeny pro zákazníky, protože ty by spíš zajímaly produkty. První odkaz ale vede na informace o společnosti. Dozvím se zde vše možné - ale například údaje o členech vedení nebo statutárních orgánů jsem nenašel. Druhá je položka Kde nás najdete. Dozvím se, kde sídlí která agentura, ale bližší informace o nich chybí. Nejsou zde třeba ani podrobnější mapky jejich umístění. Teprve třetí odkaz vede k informacím o produktech. Trochu mne mate, že k jednotlivým produktům vede i několik různých odkazů. Potěšilo mne, že zde najdu úplné zněné všeobecných pojistných podmínek a několik kalkulaček pro zajímavé výpočty. Nepotěší, že žádnou pojistku nelze uzavřít on-line - lze leda vyplnit formulář, na základě kterého mne pak kontaktují.

Celkově mám problém, abych se na stránkách vyznal. Velká část je vždy zaplněna nepodstatnými informacemi nebo prázdnou plochou, na důležité už se skoro nedostává. Celé mi to připomíná trochu nepovedené reklamní letáky, které se snaží zaujmout svou originalitou, ale tvůrce asi pozapomněl na jejich účel. Pokud jej tedy vůbec znal.

Klára Ujčíková, Aliatel Klára Ujčíková, Aliatel

Velmi příjemné grafické řešení, srozumitelná struktura a chytrá navigace (především sekce Produkty). Oceňuji i možnost on-line změny identifikačních údajů. Za méně zdařilé považuji propojení, resp nepropojení interaktivních výpočtů (kalkulačky) se stránkami produktů, ke kterým se výpočty váží. U produktu Penzijního připojištění jsem se po kliknutí na kalkulačku dostala na zcela jiný web (ING Finance). Dobře ukrytou je sekce pro novináře, která se skrývá pod názvem Napsali o nás, což její obsah skutečně nevystihuje.

Milan Vacík, Ami Communications Milan Vacík, Ami Communications

Webová prezentace na vysoké úrovni. Vedle čisté grafiky se mi líbí propracovaná databáze poradců pro finanční plánování, určité pochyby mám o zabezpečení změn osobních údajů o klientech přes internet. Chtěl-li bych hledat mouchy, zastavil bych se u složky "napsali o nás" (kde očekávám něco jiného než archiv tiskových zpráv) a výroční zprávy skupiny (mohla by být čerstvější než za rok 1999).

Petr Vyhnálek, Globus Petr Vyhnálek, Globus

Poutavá, graficky dobře propracovaná prezentace. Příjemně mne překvapila nenásilná integrace flashových efektů. Navigace je netradiční, nicméně docela přehledná. Na hrubý nedostatek jsem narazil až ve formulářích, kde se uvádí rodné číslo. Kam se poděla bezpečnost? Proč většina stránek má tento nedostatek?

Již tradičním nedostatkem jsou dlouhé stránky. Při letmé prohlídce jsem nenarazil na jejich stáhnutelnou variantu. Škoda. Lituji uživatele připojené modemem, kteří chtějí podrobně studovat prezentované materiály.

Mezi porotce patří také také Vladimír Iliev z iStrategie, Viera Lukáčová z Českomoravské stavební spořitelny a Tomáš Řehák ze společnosti Run Interactive. Jejich hodnocení zde však chybí pro přílišnou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami ING Nationale Nederlanden? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Bude ING nejlepší?

27. 9. 2001 | Leoš Bárta

Bude ING nejlepší?

Poslední hodnocenou prací v rámci cyklu pojišťoven je webová prezentace společnosti ING Nationale Nederlanden. Podle objemu předepsaného pojistného zaujímá tato společnost na českém... celý článek

Partners Financial Services