Kdo volá? Bankéře si klienti spořitelny ověří v aplikaci

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 19. 4. 2022 | 1 komentář
Kdo volá? Bankéře si klienti spořitelny ověří v aplikaci
Ilustrační snímek.
Zdroj: Česká spořitelna

Česká spořitelna nově nabízí svým klientům možnost ověřit si bankéře na telefonu přes mobilní aplikaci George klíč. Novinka má snížit riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé vydávají za bankéře České spořitelny a snaží se z klientů získat údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.

Když bankéř volá, může ho nově klient požádat, aby mu do aplikace George klíč poslal požadavek k ověření čtyřmístným kódem a následně bankéře vyzve k přečtení tohoto kódu.

Ověření přes aplikaci funguje i obráceně - tedy v momentě, kdy klient volá bankéři. Klientovi se při spojení s bankéřem zobrazí v aplikaci jeho jméno a příjmení a telefonní číslo a může si tak snadno ověřit, zda se bankéř představil pod jménem, které vidí klient na svém telefonu.

George klíč primárně funguje pro potvrzení přihlášení do internetového bankovnictví či k potvrzení platby kartou na internetu. Nahrazuje přepisování kódů z potvrzovacích SMS. „Dnes má na svých mobilních zařízení aplikaci George klíč více než 1,6 milionu klientů z dvou milionů primárních klientů,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+32
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

Raiffeisenbank má novou mobilní aplikaci, inspirovala se v Equa

13. 9. 2022 | Olga Skalková | 2 komentáře

Raiffeisenbank má novou mobilní aplikaci, inspirovala se v Equa

Nová mobilní aplikace bude dostupná od 20. září pod názvem Raiffeisen bankovnictví. Velkou inspirací byla aplikace Equa bank, říká v rozhovoru Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví... celý článek

Zrušíme přihlášení přes SMS, hlásí Moneta. Co dělat bez aplikace?

12. 9. 2022 | Petr Kučera | 9 komentářů

Zrušíme přihlášení přes SMS, hlásí Moneta. Co dělat bez aplikace?

Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka... celý článek

Equa bank definitivně končí. Raiffka řekla, kdy a co se změní

10. 9. 2022 | Petr Kučera | 3 komentáře

Equa bank definitivně končí. Raiffka řekla, kdy a co se změní

Klienti dostanou nové číslo účtu a nové internetové a mobilní bankovnictví. Přechodem k Raiffeisenbank získají víc poboček, vkladomatů nebo třeba věrnostní program. O některé dosavadní... celý článek

Komerčka chystá nový bankovní systém. Rozhovor o nejbližších plánech

23. 8. 2022 | Olga Skalková

Komerčka chystá nový bankovní systém. Rozhovor o nejbližších plánech

Dostupnější bankomaty, platby na číslo mobilu, nové mobilní a internetové bankovnictví, ale i méně poboček s pokladnou. O chystaných novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem... celý článek

„Příspěvek na bydlení pro tebe.“ Pozor na SMS falešného ministerstva

19. 8. 2022 | Gabriel Pleska

„Příspěvek na bydlení pro tebe.“ Pozor na SMS falešného ministerstva

Podvodníci, kteří chtějí získat přístup k vaší platební kartě nebo internetovému bankovnictví, mají nový trik. Rozesílají SMS, abyste si řekli o příspěvek na bydlení. Na webové stránce,... celý článek

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.