Fio banka měla v úterý dopoledne technické problémy. Někdy nešlo načíst web a lidé se tak nemohli spolehlivě dostat do internetového bankovnictví či mobilní aplikace. Pozdě se připisovaly i některé platby a problémy měla i investorská aplikace. Potíže hlásily i některé další banky.
„Omlouváme se za komplikace, ale někdo naše systémy (stejně jako BCPP a německou Xetru) vyšlehal tak, že si dávají pauzu, o které nám předem neřekly,“ oznámila banka klientům na sociálních sítích. Doporučovala jim využít služby na adrese www2.fio.cz.
V diskuzi na Facebooku si pak někteří klienti stěžovali, že nemají připsané platby, které čekali. „Připisování některých plateb si také dalo menší oddych, během dne by ale vše mělo být zase v normálu,“ odpovídala banka.
Podle mluvčího Fio banky Jakuba Heřmánka byly technické potíže způsobeny přetížením serveru. „Systémy se zotavovaly postupně a přibližně od 12 hodin vše fungovalo zase jako obvykle,“ říká Heřmánek.
Problémy měla i Česká spořitelna. Ta včera před polednem oznámila potíže s mobilním bankovnictvím George. Podle mluvčího spořitelny Filipa Hrubého neexistují žádné signály o tom, že by včerejší technické problémy ve více bankách měly společnou příčinu, nebo že by za nimi stál koordinovaný hackerský útok. Za výpadky služeb přímého bankovnictví se klientům omlouvala i UniCredit Bank.
Technické problémy hlásila i pražská burza. Na svém webu stručně oznámila, že z technických důvodů nefungoval obchodní systém T7.
A například investiční společnost Patria svým klientům oznámila, že z důvodů technických problémů na straně Xetra bylo nedostupné obchodování pro pražskou a budapešťskou burzu.
Banky v době krize nespí:
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem